Heldere vuurbol zichtbaar boven Nederland 13-10-2009

Auteur Topic: Heldere vuurbol zichtbaar boven Nederland 13-10-2009  (gelezen 6561 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.



AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2009, 12:31:34
heb hem helaas gemist maar kwam wel deze link tegen met schitterende foto`s

http://www.fotoarena.nl/index.html


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2009, 14:00:26
heb hem helaas gemist maar kwam wel deze link tegen met schitterende foto`s

http://www.fotoarena.nl/index.html

bron: www.fotoarena.nl

KOMEET
Datum: Dinsdag 13 oktober 2009
Plaats: Groningen
Lokatie: Suikerunie

Ik was bezig met foto's aan het maken en zag opeens deze komeet in de lucht.
Net op tijd, binnen 3 seconden 6 mooie foto's...
Samen sterk in de hulpverlening!


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2009, 15:30:43
idd erg mooie foto's!

 O0
Mister Livingstone, I presume?


Gast

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 14 oktober 2009, 15:56:27
Wel apart dat hij boven Groningen al uit elkaar gespat is, terwijl hij tot in Zeeland als één heldere vuurbol gezien is  ???


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 14 oktober 2009, 15:59:55
Wel apart dat hij boven Groningen al uit elkaar gespat is, terwijl hij tot in Zeeland als één heldere vuurbol gezien is  ???

Waarom is dat apart ???

Hij ging van (grofweg) zuid naar noord, dus dat z'n het in Zeeland dan als één bol zien omdat ie pas boven Groningen uit elkaar spat, vind ik niet zo vreemd.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #17 Gepost op: 14 oktober 2009, 16:03:21
Zo'n bol is vanaf honderden kilometers afstand te zien :-) niks raars aan.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 14 oktober 2009, 16:22:54
In de ban van de meteoor

http://www.rtvnoord.nl/omroep/omroep_weblogs.asp?actie=totaalbericht&reacties=ja&pid=85732]
14-10-2009 15.26  

 ‘t Is even voor zeven dinsdagavond. Nog even en de vergadering over de toekomst van ons bedrijf begint. Plotseling gaat er een siddering door de Mediacentrale. Een onbestemd gevoel bekruipt me. Wat was dat? ‘Een veeg voorteken’ grap ik in mezelf.

Goed en wel in de bijeenkomst gaat m'n telefoon. Ik heb avonddienst en heb onze redactietelefoon meegenomen om toch maar bereikbaar te zijn. Het eerste telefoontje druk ik nog weg, maar het ding blijft maar gaan en als m'n eigen mobiele ook nog eens begint te rinkelen en ik meer aandacht van de collega’s krijg dan onze directeur verlaat ik na drie minuten vergaderen de vergaderzaal.

In de lift naar de redactie hoor ik een kakofonie van ringtones. Op de verlaten redactie gaan zeker zes telefoons. Mijn hartslag gaat omhoog. ‘Vuurballen boven Groningen!!!,’ meldt als allereerste Marius Pater onze huismeester vanuit Opende en even later ook Martin Nuver van 112 Groningen, ‘Aardbeving’, zegt Van de Tip oet Steem. Nog een vuurbalmelding vanuit de Stad. De spectaculairste melding is een brandend object dat gevolgd wordt door twee gevechtsvliegtuigen.

Onze mailbox loopt ook vol met meldingen uit alle windstreken van onze provincie. De redactie staat in brand en ik erbij. Ik krijg even een flashback van een neergestorte F16 in Sellingen en daarna van de Watersnood in 1998. Deze keer sta ik er alleen voor en ik moet heel nodig pissen.

Geen tijd. Theo bellen. Een opgewonden Theo Jurriens onze huiswetenschapper weet vanuit een wegrestaurant langs de A7 dat het een meteoriet is. Politie bellen. ‘Ook de politie wordt plat gebeld’, zegt woordvoerder Sylvia Sanders. Meteoriet weet ook zij.
KNMI bellen. De immer vriendelijke Bernard Dost belt me terug zegt ie.

Inmiddels krijg ik versterking van internetredacteur René Hoogschagen. Hij houdt mij telefonisch uit de wind en brengt het eerste bericht over de meteoriet. Ik slinger ondertussen ooggetuigen Geert Sikkens uit Nieuweschans en Jelke de Jong uit Meedhuizen (tweelingbroer van Pieter) op de band, of misschien moet ik tegenwoordig ‘slinger in de pc’ zeggen. Ze zijn er helemaal vol van, van dat ding in de lucht.

KNMI-man Dost belt terug. Meteoriet zegt ook hij. Ik monteer de gesprekjes met de ooggetuigen. Theo belt. Hij wil geen kniesoor zijn, maar de meteoriet is een meteoor. Theo meteen vastgelegd voor bij Edwin Pasveer de volgende morgen. Op internet stroomt zonder dat ik er iets aan doe een all-time record aan reacties binnen.

Ver na enen kruip ik die nacht in mn bed. Onder poker tv val ik om een uur of drie in slaap. Bijna 24 uur later is de rust weer teruggekeerd op onze redactie. Dan gaat m'n mobiele telefoon. ‘De luchtmacht ontkent’ zegt de stem. ‘Huh? Hoe bedoel je?’, vraag ik. “Er zijn meerdere meldingen van gevechtsvliegtuigen, maar de luchtmacht zegt van niets te weten. Zoek het uit…!!!”

Zittend en puffend op het toilet bedenk ik me die siddering door ons gebouw van een avond eerder. Even voor zeven uur . Hoe zou het eigenlijk afgelopen zijn met die vergadering over onze toekomstplannen?
Samen sterk in de hulpverlening!