Groot waterongeval jachthaven Kloosternol - Scharendijke 11-10-2009

Auteur Topic: Groot waterongeval jachthaven Kloosternol - Scharendijke 11-10-2009  (gelezen 7965 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #20 Gepost op: 11 oktober 2009, 22:48:46
:-X

Nogal grote inzet als je het mij vraagt..... voor... niks  :-X maargoed gelukkig geen gewonden etc.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #21 Gepost op: 11 oktober 2009, 22:52:25
Zoekactie naar duikers die niet vermist blijken
Uitgegeven: 11 oktober 2009 22:24
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2009 22:48

SCHARENDIJKE - Hulpdiensten hebben zondagavond bij Scharendijke in Zeeland met man en macht gezocht naar twee duikers, van wie gedacht werd dat ze waren vermist.
 
© ANPDe leidster van de duikgroep had zich echter vergist. Dat liet een woordvoerster van de politie weten.

De duikers waren in het Grevelingenmeer te water gegaan en toen zij boven kwamen dacht de leidster dat de groep niet meer compleet was.

Dat bleek, in de woorden van de zegsvrouw, een ,,stom misverstand''.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #22 Gepost op: 11 oktober 2009, 22:53:12
Nogal grote inzet als je het mij vraagt..... voor... niks  :-X maargoed gelukkig geen gewonden etc.

Dat weten de hulpdiensten niet maar de duikschoolhouder had wat beter op zijn studenten moeten letten...


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #23 Gepost op: 11 oktober 2009, 22:53:28
:-X

Mijn gedacht.. Eerder dit jaar precies hetzelfde grapje, was ook middel of groot ongeval.. Ik ben voor beter teveel dan te weinig, maar ik vraag me af wat ze willen gaan doen als er hier in Terneuzen bijvoorbeeld een auto te water raakt waar de duikers ook nodig zijn..


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #24 Gepost op: 11 oktober 2009, 22:54:41
GROTE ZOEKACTIE NAAR VERMEENDE DRENKELING

De hulpdiensten hebben zondagavond een grote zoekactie op touw gezet naar een vermeende drenkeling bij Scharendijke.
 
De brandweer had rond 21.25 uur de melding binnengekregen dat één van de leden van een duikgroep twee lichtpuntjes weg had zien drijven terwijl nog niet alle collegaduikers weer op de kant waren. Daarop werd alarm geslagen en werden in totaal vier duikteams opgeroepen om te zoeken.
 
Na enige tijd waren alle leden van de duikgroep op de kant. Omdat echter niet duidelijk was of misschien andere duikers in nood waren gekomen, werd de zoekactie voortgezet. Al snel werd echter duidelijk dat er vrijwel zeker niemand in de buurt van de jachthaven aan het duiken was. Zodoende werd de melding bestempeld als 'loos alarm'.

http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=11816


katertje2009

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #25 Gepost op: 11 oktober 2009, 23:00:34
duikleidster back to school en leren (koppen) tellen :-[. bestaat er zoiets als een bevoegdheid tot het leiden van donker-duiken??


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #26 Gepost op: 11 oktober 2009, 23:03:34
Die zitten allang aan de warme chocolademelk met slagroom.. Pluim voor de hulpverleners die in het barre weer gewoon aan het zoeken gaan!


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #27 Gepost op: 12 oktober 2009, 00:02:40
De reactie ' duikleidster back to school en leren (koppen) tellen' is wat kort door de bocht.
Het geheel zat behoorlijk wat ingewikkelder in elkaar.

Citaat
waar komen die marineduikers vandaan? den helder?
Neen, er is een rijksvaartuig (RV50) van de landmacht en de Nautilus (A853) van de marine, beide duikopleidings schepen,  welke haven Kloosternol als overnachtingshaven gebruikt, Zodoende waren die ook beschikbaar.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #28 Gepost op: 12 oktober 2009, 00:04:46
De reactie ' duikleidster back to school en leren (koppen) tellen' is wat kort door de bocht.
Het geheel zat behoorlijk wat ingewikkelder in elkaar.
Neen, er is een rijksvaartuig (RV50) van de landmacht en de Nautilus (A853) van de marine, beide duikopleidings schepen,  welke haven Kloosternol als overnachtingshaven gebruikt, Zodoende waren die ook beschikbaar.

kan je dan misschien uitleggen hoe het precies in elkaar zat? :)


redderdian

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 12 oktober 2009, 00:24:15
Iedereen weer veilig thuis! Er is heel wat voor opgepiept!
Ik zeg, die vrouw van de duikschool laten betalen......... Wat een knurft zeg! Ongelooflijk...........   ???
De halve Nederlandse hulpverleningsploegen opgepiept....... Heeft ze enig idee hoeveel dat kost.........

Maar goed, Griend en Baron van Linden hebben lkkr gevaren, beetje winderig, en aardige golfjes! Laten we het maar houden op een goede nacht oefening!

Groetjes, Dianne


Ps. check www.hartvannederland.nl provincie Zeeland, mooie foto van de Griend, KNRM station Ouddorp