Aangifte's op afspraak

Auteur Topic: Aangifte's op afspraak  (gelezen 6441 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Gepost op: 13 oktober 2009, 15:50:48
Al word daar buiten amsterdam anders over gedacht....

mvg
Mike

lol binnen Amsterdam niet ? lol

Ik weet wel zeker dat er andere zaken anders zijn geregeld binnen ASD.... Alleen al het feit dat we in ZaWa aangiftes moeten opnemen omdat het een regio verderop allemaal op afspraak moet gebeuren...


Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2009, 16:00:37
lol binnen Amsterdam niet ? lol

Ik weet wel zeker dat er andere zaken anders zijn geregeld binnen ASD.... Alleen al het feit dat we in ZaWa aangiftes moeten opnemen omdat het een regio verderop allemaal op afspraak moet gebeuren...

Ja, aangifte op afspraak. Heeft alles te maken met capaciteit ben ik bang. Zullen de aan komende jaren nog wel gekkere dingen gaan gebeuren als de politie sterkte gaat terug lopen.

mvg
Mike


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2009, 16:50:58
sterkte hier is ook op krepeer....

maar dan nog... ik vind het niet klantvriendelijk... mensen die ontstemd zijn , door wat ze hebben meegemaakt, krijgen daarna nog eens te horen maakt u maar een afspraak...

Dan zul je dus andere prioriteiten moeten stellen...

En maar volhouden dat de aangifte bereidheid even groot is... ik betwijfel het...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2009, 17:30:01
We gaan wel een beetje OT...  ;)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4945316/__Aangifte_bij_agent_op_tv-scherm__.html?p=35,1

di 29 sep 2009, 05:30 | lees voor
Aangifte bij agent op tv-scherm
door Gerda Frankenhuis

ROTTERDAM -  Inwoners van de regio Rotterdam-Rijnmond kunnen als eerste in de wereld met behulp van een agent op een televisiescherm aangifte doen.

Daarvoor hoeven de slachtoffers niet meer naar een groot politiebureau om een misdrijf te melden, maar naar het nabijgelegen bureau om gebruik te maken van de nieuwe technologie. Fysieke aanwezigheid is door de 'tv-agent' niet meer nodig. Wel hebben de politiemedewerker en de persoon die aangifte doet direct contact met elkaar met behulp van het tv-scherm, ook al zitten ze allebei op een andere locatie. "Het is alsof je met elkaar in één ruimte zit te praten", vertelt een politiewoordvoerder.

Tevreden

Vooralsnog gaat het om een proef die tot en met november duurt. Het systeem is in september geďntroduceerd en levert volgens de politie nu al positieve

resultaten op. Zo hebben tot nu toe 95 inwoners op deze manier aangifte gedaan. Het merendeel was tevreden over de werkwijze, omdat ze sneller worden geholpen.

"Het idee is inderdaad dat het makkelijker en sneller gaat", aldus de politiezegsman. "Een 83-jarige man die op deze manier aangifte heeft gedaan, wilde dat hij later was geboren omdat hij zo onder de indruk was van deze technologie." Overigens is het niet alleen de bedoeling dat personen die slachtoffer zijn geworden van een klein vergrijp op deze manier aangifte kunnen doen, maar ook die van zware misdrijven. Verder wordt getest of deze manier van opnemen goed werkbaar is voor de slachtoffers, maar ook voor de politie.

Uitgebreid

Als de proef na november een groot succes blijkt te zijn, dan wordt de service uitgebreid naar andere politiebureaus. Het korps test met behulp van het nieuwe systeem de mogelijkheid om vanuit grotere bureaus, die dag en nacht open zijn, via deze verbinding ook op de kleine politieposten 24 uur per dag aangiftes op te nemen.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00660/Aangifte_660483a.jpg


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2009, 23:41:34
sterkte hier is ook op krepeer....
maar dan nog... ik vind het niet klantvriendelijk... mensen die ontstemd zijn , door wat ze hebben meegemaakt, krijgen daarna nog eens te horen maakt u maar een afspraak...
Dan zul je dus andere prioriteiten moeten stellen...
en maar volhouden dat de aangifte bereidheid even groot is... ik betwijfel het...

Tsja, ik weet niet hoe het bij jullie is maar bij ons in Amsterdam is het echt dun bezaaid. Ochtend dienst 4 collega's. 1 beslisser van dienst, 2 noodhulp mensen en 1 x ondersteuning. Deze is voor de aangiftes. Middag dienst: 5 man, bvd, 2 noodhulp en 2 ondersteuning. Maar op de gemiddelde dag is het zo druk dat iedereen noodhulp draait......
Bovendien vind ik je verhaal wel erg negatief: mensen dieontstemt zijn etc. Bij ernstige delicten /heterdaad situaties word uiteraard direct de aangifte opgenomen.
Maar bij diefstal fiets oid, is daar gewoon geen capaciteit voor. Bovendien kunne er tegenwoord een hoop aangiftes telefonisch of via internet gedaan worden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2009, 08:07:25
Bij ons is de noodhulp min of meer centraal geregeld, voor de zaanstreek min. 5 voertuigen op de weg, elke dienst.

Mensen in de dagdienst die het bureau openhouden samen met een receptionist (die ook BOA is) De BOA's mogen alle kleine delicten opnemen met onbekende dader...

Geloof me... ik werk op het bureau Zaandam Centrum, en het gebeurd met enige regelmaat dat wij klanten krijgen die uit Asd zijn weggestuurd.....

Dat is niet om negatief te doen maar hetgeen ik constateer. Ik vind het niet klantvriendelijk...dat wat voor ons als politie niet meer heterdaad is , wil niet zeggen dat het voor de burger geen indruk heeft gemaakt... en daar aangifte van wil doen. Ik vind dat je dat meteen moet kunnen doen...

Maar goed dit wordt een discussie waar we niet gaan uitkomen en dus maar weer ontopic moeten gaan denk ik !! lol  ;)

Overigens wil ik nog even aanhalen voor wat betreft het anders doen.... bijna iedereen binnennoodhulp nederland zit in de Europese Aanbesteding... behalve ASD die blijven Golf rijden ipv de Touran... Buiten het feit dat ze daar helemaal gelijk hebben... geeft het wel aan dat ze toch eigenlijk hun eigen zin doen... maar goed zoals gezegd... on-topic lol  ;)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2009, 16:13:25
Geloof me... ik werk op het bureau Zaandam Centrum, en het gebeurd met enige regelmaat dat wij klanten krijgen die uit Asd zijn weggestuurd.....

Maar goed dit wordt een discussie waar we niet gaan uitkomen en dus maar weer ontopic moeten gaan denk ik !! lol  ;)

Overigens wil ik nog even aanhalen voor wat betreft het anders doen.... bijna iedereen binnennoodhulp nederland zit in de Europese Aanbesteding... behalve ASD die blijven Golf rijden ipv de Touran... Buiten het feit dat ze daar helemaal gelijk hebben... geeft het wel aan dat ze toch eigenlijk hun eigen zin doen... maar goed zoals gezegd... on-topic lol  ;)

Golf zit ook in de aanbesteding  ;)

Ook wij krijgen met enige regelmaat aangevers aan de balie ''Ja me tas is gejat in Amsterdam, en daar zeiden ze dat ik dan maar aangifte moest doen in m'n woonplaats''

-''Aha, oké, erg vervelend, ook wij werken op afspraak''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2009, 17:17:25
Golf zit ook in de aanbesteding  ;)

Ook wij krijgen met enige regelmaat aangevers aan de balie ''Ja me tas is gejat in Amsterdam, en daar zeiden ze dat ik dan maar aangifte moest doen in m'n woonplaats''

-''Aha, oké, erg vervelend, ook wij werken op afspraak''


Het is wel dé manier om het aantal kleine misdrijven te verminderen.........................................op papier dan.........................
 
Over een jaar in de krant:  het aantal kleine misdrijven is afgenomen dit weten we omdat er minder aangiftes zijn gedaan , je hebt al geen zin meer om aangifte te doen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2009, 17:53:43
Het is wel dé manier om het aantal kleine misdrijven te verminderen.........................................op papier dan.........................
 
Over een jaar in de krant:  het aantal kleine misdrijven is afgenomen dit weten we omdat er minder aangiftes zijn gedaan , je hebt al geen zin meer om aangifte te doen



Hoe bedoel je?
De aangifte's, opgenomen in een ander regio, worden doorgezonden naar de regio waar het delict gepleegd is ... Heeft dus niets met cijfers te maken... Gewoonweg capaciteit ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2009, 21:06:43
Golf zit ook in de aanbesteding  ;)

Correct, maar als 'bij' auto. De MPV voertuigen, waar de noodhulp uit hoort voort te komen volgens de aanbesteding zijn de VW Touran en de Volvo V50 geworden! Amsterdam doet gewoon lekker .... maar zoals Grizz zegt, andere discussie..

Overigens krijgen ook wij (zelfde regio als Grizz, maar dan de andere helft: Waterland), gewoon vrolijk mensen die inderdaad naar ons worden verwezen vanuit Amsterdam. Het is gewoon onvriendelijk en onprofessioneel. Klaar, punt en uit ;)! Ook wij zitten met capaciteit en dat is dus niet alleen Amsterdam. Als ik help roep in Monnickendam of Middenbeemster, duurt het 10 minuten voordat collega's er zijn.  


Bovendien vind ik je verhaal wel erg negatief: mensen dieontstemt zijn etc. Bij ernstige delicten /heterdaad situaties word uiteraard direct de aangifte opgenomen.
Maar bij diefstal fiets oid, is daar gewoon geen capaciteit voor. Bovendien kunne er tegenwoord een hoop aangiftes telefonisch of via internet gedaan worden.

Daar is geen capaciteit voor... Bij ons dus wel? Gewoon zorgen dat we ons werk goed doen!!