Aangifte's op afspraak

Auteur Topic: Aangifte's op afspraak  (gelezen 6595 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2009, 23:01:28
Hoe bedoel je?
De aangifte's, opgenomen in een ander regio, worden doorgezonden naar de regio waar het delict gepleegd is ... Heeft dus niets met cijfers te maken... Gewoonweg capaciteit ;)
ik bedoel dat als je aangifte gaat doen en je wordt weggestuurd met de mededeling maakt u maar een afspraak dat een hoop mensen dan niet terug komen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2009, 23:07:18
ik bedoel dat als je aangifte gaat doen en je wordt weggestuurd met de mededeling maakt u maar een afspraak dat een hoop mensen dan niet terug komen

Tsja, geen idee, als je aangifte wilt doen, dan wil je aangifte doen lijkt mij. Als je het dan teveel moeite vind om nog een keer terug te komen, dan maar niet ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2009, 23:36:20
Tsja, geen idee, als je aangifte wilt doen, dan wil je aangifte doen lijkt mij. Als je het dan teveel moeite vind om nog een keer terug te komen, dan maar niet ....
de persoon wil toch aangifte doen??? maar wordt WEGgestuurd............maakt u maar een afspraak......
makkelijke oplossing: dan maar niet ...........precies wat men wilt bereiken.....minder aangiftes  dus volgens de statistieken wordt NL steeds veiliger (ja ja) en kunnen er dus nog meer politie-mensen er uit.......

maar je hebt toch al vrijgenomen om aangifte te komen doen ....dus nogmaals vrij nemen
en een stuk rijden want de buro's worden in aantal behoorlijk minder

hierdoor brokkelt de imago "de politie is je beste vriend" steeds meer af, vreemd he??

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2009, 23:38:25
Bovendien KAN het soms niet anders. Vaak is er een collega uitgemaakt om constant alle aangiftes op te nemen. Ik ken wijkteams in Amsterdam (en dit geld voor de meeste wijkteams) Waar er een aangifte agenda is, waar dus LETTERLIJK IEDER UUR!!!! een aangifte staat ingepland. Dit betekend dus vanaf 08:00 tot 21 :00 's avonds. Dag in , dag uit. En deze lijst staat VOL. Met andere woorden, er word gigantisch veel aangifte gedaan, maar om een goede aangifte op papier te zetten heb je nou eenmaal een tijdje nodig. Mensen die een afspraak maken, weten zeker dat ze op dat moment geholpen gaan worden. Mensen die gewoon binnen komen lopen worden daar nou eenmaal de dupe van. Helaas --> capaciteit......... :'(
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2009, 23:40:50
de persoon wil toch aangifte doen??? maar wordt WEGgestuurd............maakt u maar een afspraak......
makkelijke oplossing: dan maar niet ...........precies wat men wilt bereiken.....minder aangiftes  dus volgens de statistieken wordt NL steeds veiliger (ja ja) en kunnen er dus nog meer politie-mensen er uit.......

maar je hebt toch al vrijgenomen om aangifte te komen doen ....dus nogmaals vrij nemen
en een stuk rijden want de buro's worden in aantal behoorlijk minder

hierdoor brokkelt de imago "de politie is je beste vriend" steeds meer af, vreemd he??

Ik zie een reactie terwijl ik mijn post plaats. Ik stuur NOOIT iemand weg met: maakt u maar een afsrpraak, NEEN men maakt onmiddelijk ter plekke de afspraak op een moment dat het, het beste uitkomt voor de AANGEVER. ;)

En, tsja, ik wil niet vervelend doen maar even bellen met 0900-8844 voordat je vrij neemt om te kijken of er ruimte is om aangifte te doen kan geen kwaad......... Dan weet je zeker dat je geholpen word. Weinig moeite lijkt mi
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 15 oktober 2009, 01:56:41
Is ook soms gewoon lastig, vorige week dondrdag avond. Komt eerst een vrouw binnen die slachtoffer is geworden van huiselik geweld. Collega gaat de aangifte opnemen. Vrouw is behoorlijk overstuur arts moet erbij  komen. Collega's is ruim 3,5 uur met de aangifte bezig. In die 3,5 uur kan ze geen andere aangifte opnemen.  Komt er no een grote zaak binenn kun je eigelijk de tent wel sluiten.

Wij sturen nooit mensen na andere regió's of bureu's.  Wat je wel moet bedenken, er wonen 800.000 mensen in amsterdam. Daar naast werken en bezoeken 100.000de mensen per dag amsterdam. Daar wonen er gewoon veel van in de omliggende politie regio's. En als ze bv een bureau in het centrum binnen lopen, dan kan het wel eens zo zijn dat er een stuk of 10 mensen voor je zijn(meeste bureau's in het centrum werken niet met een aangifte agenda). Ja dan gaan ze soms aangifte doen in hun eiegen woonplaats.

Ik heb nog nooit iemand naar een andere regio gestuurd, en ondanks dat we met een aangifte agenda werken, proberen we zoveel mogelijk aangiftes meteen op te nemen.

mvg
Mike

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 15 oktober 2009, 09:47:25
politieburo's die open zijn van 08.00 tot 21.00 uur.....................dat is zeker alleen in de grote steden

het buro in Leeuwarden is ma t/m vr open van 09.00 tot 17.30 uur, zon- en feestdagen gesloten
veel kleine buro's zijn helemaal gesloten
en de rest is beperkt van elke middag van de werkdagen tot een uur per week.

Eerst bellen om te vragen of je aub aangifte mag doen.......alsof je daar aandenkt als je iets overkomt.............
het is niet alleen het aangifte doen maar ook het idee dat de politie er voor je is.......dat vervaagd hierdoor echt

Ik vraag me af of jullie dat realiseren

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 15 oktober 2009, 10:17:57
Citaat
politieburo's die open zijn van 08.00 tot 21.00 uur.....................dat is zeker alleen in de grote steden

In Amsterdam 24 uur, 7 dagen per week, het hele jaar door  O0

Citaat
het is niet alleen het aangifte doen maar ook het idee dat de politie er voor je is.......dat vervaagd hierdoor echt

Ik snap wat je bedoeld. In Amsterdam is de realiteit echter dat op een bureau de politie er dus niet (ongewild) voor je kan zijn vanwege serieuze onderbezetting.
Ik heb bureau's/wijkteams gezien waar een dienst zo onderbezet was wat betreft vast personeel dat het bureau letterlijk draaiende werd gehouden door studenten/adspiranten.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

Glenn2

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 15 oktober 2009, 11:33:03
Het lijkt mij, Fanny, dat er in regio Friesland vast wel een bureau is dat 24 uur per dag open is. In ZaWa heb je Zaandijk en Purmerend die 24 uur per dag open zijn. De rest van de bureau's is beperkt tot zeer beperkt open. Bij de gesloten bureau's hangt een intercom waarmee je direct contact met de meldkamer krijgt, dus je wordt altijd geholpen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 15 oktober 2009, 11:45:29
Het lijkt mij, Fanny, dat er in regio Friesland vast wel een bureau is dat 24 uur per dag open is. In ZaWa heb je Zaandijk en Purmerend die 24 uur per dag open zijn. De rest van de bureau's is beperkt tot zeer beperkt open. Bij de gesloten bureau's hangt een intercom waarmee je direct contact met de meldkamer krijgt, dus je wordt altijd geholpen.

Als het goed is, is er landelijk afgesproken dat zowiezo de districtsbureau's 's nachts open zijn. Echter is er dan geen personeel om een aangifte op te nemen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !