Aangifte's op afspraak

Auteur Topic: Aangifte's op afspraak  (gelezen 6440 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #30 Gepost op: 18 oktober 2009, 09:02:04
Ik begrijp dat er niet altijd tijd is om een aangifte te doen.
Ik hoop ook dat er bij de politie een triage proces is om de ernst te kunnen in calculeren van iemand zijn aangifte.

waar baseer ik dit op?
Gisteren had ik een patiënt die flink mishandeld was, hij kon pas over een week aangifte komen doen!
daar schrok ik van.
Politie had deze patiënt naar ons doorverwezen om na te kijken
De dader was gearresteerd, dus die zat vast, waar het mij om ging was, toen ik ooit zelf een hele nare ervaring heb meegemaakt
had ik het geluk dat ik wel gelijk terecht kon.
Daar door kwam ik ook heel snel in het traject van slachtoffer hulp en dit leek mij ook voor deze patiënt zeer geschikt, dus heb ik hem daar naar verwezen.

Deze patiënt had een hele vervelende ervaring mee gemaakt, is aangeslagen (allemaal te verklaren) maar in zijn ogen wordt er nu verders niet gedaan tot volgende week..................(dat kunnen we afdoen met dat is zijn gevoel....maar hij voelt zich nu dubbel slachtoffer) ;)

Ik wil niet elkaars pet op zetten, maar wat mij toch niet geheel onbelangrijk lijkt is het stukje feiten en bewijs.
Als je na een week pas je verhaal moet gaan vertellen wat er vorige week gebeurd is, veranderd dat.
Probeer maar zelf eens ;)
weet jij nog precies te vertellen wat je vorige week maandag gedaan heb? (tuurlijk je kan nu je agenda pakken, even na kijken en er een invulling aan geven)

en als ik het zo lees, is het per korps ook weer verschillend :)
ik ben benieuwd naar de reacties van de blauwe kant, vooral naar het laatste stukje wat ik schreef ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #31 Gepost op: 18 oktober 2009, 11:58:11
Bij deze een reactie van de blauwe kant  ;).
In Amstderdam is het beleid dat er in zaken waar een verdachte is opgepakt direct een aangifte word opgenomen. Mocht het ECHT niet kunnen dan gebeurd het in ieder geval de volgende dag. Dit omdat er mogelijk een voorgeleiding van de verdachte zal volgen en daarvoor moet het dossier al redelijk gevuld zijn. Bovendien word er sowieso wel aan de zaak gewerkt hoor. Getuiges worden gehoord, de verdachte zit vast dus die word ook verhoord.
Ik weet niet in hoeverre het klopt wat die patient zegt, het klinkt in ieder geval onwaarschijnlijk dat hij echt een week moet wachten, maar dat even ter zijde.

En inderdaad na een tijdje begint het verhaal te veranderen ja. Vooral als ze met getuigen gaan praten dan veranderd het verhaal al snel. Het is dan ook zaak dat de persoon die de aangifte opneemt goed doorvraagt op de feiten. Over het algemeen kunnen mensen na een week het verhaal nog wel duidelijk vertellen. Ik heb nog wel een tip, schrijf 's avonds alles op een blaadje , en iedere keer dat er nieuwe dingen te binnen schieten schrijf je die erbij.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #32 Gepost op: 18 oktober 2009, 16:11:26
dank je wel voor je reactie :)
het geeft voor mezelf wel bevestiging dat ik dan op het juiste spoor zat met mijn redenatie

(mee eens wat de patiënt zegt.... ;), maar ik ga van het goede uit, hmmm...mijn persoonlijke valkuil ;D)