Aangifte's op afspraak

Auteur Topic: Aangifte's op afspraak  (gelezen 6622 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Glenn2

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 15 oktober 2009, 11:59:33
Als het goed is, is er landelijk afgesproken dat zowiezo de districtsbureau's 's nachts open zijn. Echter is er dan geen personeel om een aangifte op te nemen
Dat lijkt me op z'n minst een goede afspraak ;) Volgens mijn info wordt in ZaWa tijdens die uren aangifte opgenomen door de wachtcommandant, maar dat kan ik mis hebben.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 15 oktober 2009, 12:23:35
Eerst bellen om te vragen of je aub aangifte mag doen.......alsof je daar aandenkt als je iets overkomt.............
het is niet alleen het aangifte doen maar ook het idee dat de politie er voor je is.......dat vervaagd hierdoor echt
Ik haal even dit stukje uit je reactie. Op het moment dat je iets overkomt en je direct naar het bureau gaat dan doen we uiteraard ons best om meteen aangifte op te nemen. Maar waar het mij om gaat zijn de mensen die thuis zitten en na een paar dagen denken, ach laat ik toch maar aangifte doen, van diefstal fiets of iets dergelijks. Sowieso is het makkelijker om via internet of de telefoon aangifte te doen, en dat is nog niet echt bekend in de regio. (helaas).
En je belt niet om aub te vragen of.... maar gewoon even checken of er tijd is en je meteen geholpen kan worden of dat het misschien een uurtje later beter uitkomt. Ik zie het probleem niet. nogmaals, bij heterdaad of als mensen erg ontdaan zijn dan is he tniet meer dan logisch dat de aangifte word opgenomen.

Rest mij te zeggen dat over het algemeen de meeste aangiftes die binnen komen lopen toch opgenomen worden. Dit gebeurd dan door personeel wat eigenlijk niet is uitgemaakt voor deze taak en bv studiedag hebben of iets dergelijks.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #22 Gepost op: 15 oktober 2009, 18:04:32
Wat mij verbaasd is dat mensen het heel normaal vinden om voor de kapper, tandarts, huisarts of dergelijke een afspraak te moeten maken. Zelfs voor het aanvragen van een paspoort of rijbewijs wordt er in een aantal gemeenten gewerkt op afspraak. Waarom dan niet om aangifte te doen? Voordeel is dat er dan tijd voor je vrijgemaakt is en er volledige aandacht is voor jou en je aangifte. Blijft natuurlijk staan dat als een aangever binnen komt lopen op het bureau, er altijd aandacht moet zijn voor het slachtoffer en gekeken moet worden of er op dat moment plaats is.

Even nog een andere duit in de discussie: Mijn persoonlijke ervaring is dat "de burger" geneigd is om te gaan shoppen bij meerdere bureaus. Het is mij meerdere keren overkomen dat ik een telefoontje kreeg van een ander wijkteam met de vraag waarom een aangever was weggestuurd. Had ik diegene net verteld dat er op dit moment geen tijd was, maar dat diegene even moest wachten. Of dat ik zelfs al een afspraak had ingepland... Zelfs meegemaakt dat iemand uit een andere gemeente kwam vragen of er tijd was om aangifte op te nemen. Toen ik zei dat het een kwartiertje kon duren vroeg diegene of ze overal aangifte kon doen. Toen ik zei dat dit kon, zei ze:"Dan doe ik het wel in mijn woonplaats." Gevolg, een uur later een boze wachtcommandant aan de telefoon, hoe ik het in mijn hoofd had gehaald om die mevrouw weg te sturen...

Dus soms even doorvragen, dan is het verhaal ineens anders!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 15 oktober 2009, 22:27:41
Ik vind het niet zo gek dat er afspraken gemaakt moeten worden voor aangifte, het is alleen zaak dat even helder en duidelijk te communiceren naar buiten toe. Dat kan eigenlijk wel landelijk want waar het vroeger op een incidenteel bureau gebeurde is het tegenwoordig haast standaard. Veel mensen nemen speciaal een halve dag vrij om aangifte te doen en kunnen vervolgens pas een paar dagen later terecht, dat is jammer!
Als het heel urgent is, of op heterdaad dan kan het vaak nog wel maar als er toch al dagen mee gewacht is....
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 15 oktober 2009, 22:33:50
Volgens mij gebeurt dat al vaak maar waarom zou je voor 'simpele' aangiften niet speciaal goedkoper personeel (BOA's) aannemen zodat de 'duur' ;) opgeleide agenten ander werk kunnen doen?

DiNozzo

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 15 oktober 2009, 22:53:55
Bij mij in de regio standaard. In de regio waar ik woon ook! Volgens mij is AA een van de weinige korpsen die daar ook nog gewoon executief personeel voor gebruikt. Bij ons vind je enkel BOA's en studenten die oefenen voor een proeve achter de balie!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 15 oktober 2009, 23:11:18
Bij mij in de regio standaard. In de regio waar ik woon ook! Volgens mij is AA een van de weinige korpsen die daar ook nog gewoon executief personeel voor gebruikt. Bij ons vind je enkel BOA's en studenten die oefenen voor een proeve achter de balie!

Dat gaat dan om de simpele aangiftes neem ik aan? Neem niet aan dat een BOA een smaad/laster aangifte opneemt ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

DiNozzo

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 15 oktober 2009, 23:53:26
Als de aangifte complexer wordt dan wordt er vaak iemand van de recherche naar beneden getrokken. Maar ook kleine fraude zaken e.d. worden gewoon door BOA's opgenomen. Sommigen zijn er echt heel goed in, sommigen iets minder (veel tekstblokken, standaard zinnen en weinig inhoudelijks) maar dat heb je ook met de BPZ.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 16 oktober 2009, 01:06:19

AA heeft geen aangifte BOA's (helaas), op de bureau's.

mvg
Mike

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 16 oktober 2009, 10:50:27
AA heeft geen aangifte BOA's (helaas), op de bureau's.

mvg
Mike

Amsterdam heeft nog surveillanten, dat hebben andere regio's al (bijna) niet meer ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !