kijkstages Belgie/Nederland

Auteur Topic: kijkstages Belgie/Nederland  (gelezen 2063 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tim Van de Cavey

• Forum gebruiker
Gepost op: 3 december 2009, 23:56:42
Na een opmerking hier dat men in Nederland denkt dat de tv serie spoed de referentie is in de Belgische hulpverlening vroeg ik me af hoe haalbaar denken jullie dat hetis om eens een een dagje mee op pad te gaan met een ziekenwagen uit je naburig land? Verschil in werken, standing orders, benaderingen, types interventies. Zodat jullie ook eens kunnen zien dat buiten het buitenechtelijk geklooi heel de serie bullshit is.

Ik denk dat het best te verkopen is bij mijn baas om mensen op kijkstage mee te nemen op 112 wagens en eens een bezoekje meldkamer in te voegen, en wil dit zeker eens aankaarten en organiseren, zijn er hier geintresseerden  (chauffeur of verpleegkundige) die er eens over willen praten en eventueel als tegenprestatie een gelijkaardig bezoek kunnen organiseren ?

Gezien de wettelijke beperkingen zal het zowiezo bij kijken bljven, maar je leert elkaar wat kennen en kan je ogen uit je kop kijken.

Groetjes, Tim

Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be

Bart S

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 december 2009, 08:36:51
Na een opmerking hier dat men in Nederland denkt dat de tv serie spoed de referentie is in de Belgische hulpverlening vroeg ik me af hoe haalbaar denken jullie dat hetis om eens een een dagje mee op pad te gaan met een ziekenwagen uit je naburig land? Verschil in werken, standing orders, benaderingen, types interventies. Zodat jullie ook eens kunnen zien dat buiten het buitenechtelijk geklooi heel de serie bullshit is.

Ik denk dat het best te verkopen is bij mijn baas om mensen op kijkstage mee te nemen op 112 wagens en eens een bezoekje meldkamer in te voegen, en wil dit zeker eens aankaarten en organiseren, zijn er hier geintresseerden  (chauffeur of verpleegkundige) die er eens over willen praten en eventueel als tegenprestatie een gelijkaardig bezoek kunnen organiseren ?

Gezien de wettelijke beperkingen zal het zowiezo bij kijken bljven, maar je leert elkaar wat kennen en kan je ogen uit je kop kijken.

Groetjes, Tim

Tim,

ik heb je een PM gestuurd!

Bart

freudsap

• Forum gebruiker
  • GGZ verpleegkundige, vrijwilliger dienst 112
    • VZW First Response
Reactie #2 Gepost op: 20 december 2009, 10:52:23
Heb zelf via dit forum in Nederland 50 uur ambulancestage gedaan voor mijn bachelor na bachelor spoed en intensieve zorgen.  
Kan zeggen dat het een verrijking is om eens in een ander systeem mee te draaien.  

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat we vanuit België in Nederland veel kunnen bijleren.  Omgekeerd is het minder leerrijk maar vooral een ervaring om eens een ander syteem mee te maken.  (België ambulance, heel veel mugdiensten (mmt) en hier en daar een proefproject (PIT = wat vergelijkbaar met Nederlandse ambu (ambulancier en een verpleegkundige spoedgevallen die vanuit het ziekenhuis vertrekken).
Vrijwilliger verpleegkundige - ambulancier dienst 112  Banaba GGZ verpleegkundige | Banaba IZ en spoedgevallenzorg | Informatiesysteemver

Tim Van de Cavey

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 23 december 2009, 18:57:50
Heel de regeling zal even uitgesteld moeten worden gezien ik nog een week of 4 out ben ... en ik dacht vandaag dat het beter ging maar heb er deze namiddag de gevolgen van gedragen, een hele middag in mijn nest gestoken  :-[
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be

Bart S

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 27 december 2009, 09:15:08
Heel de regeling zal even uitgesteld moeten worden gezien ik nog een week of 4 out ben ... en ik dacht vandaag dat het beter ging maar heb er deze namiddag de gevolgen van gedragen, een hele middag in mijn nest gestoken  :-[

Rustig aan Tim, we lopen niet weg!! Wat in het vat zit verzuurt niet. Ook ik kan je pas in het nieuwe jaar wat meer vertellen denk ik!