broekzakgesprek

Auteur Topic: broekzakgesprek  (gelezen 8781 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Gepost op: 24 februari 2004, 18:17:42
Even een vraagje aan de centralisten op dit forum.

Ik had vandaag een berichtje op m'n mobiele telefoon dat ik 112 gebeld had en dat was geregistreerd als een broekzakgesprek en of ik in het vervolg beter op m'n toetsenbordblokkering of sos-toets wilde letten. 112-infodienst.
(ik bevond mij in Scherpenzeel, en neem aan dat meldkamer Arnhem mijn oproep heeft binnengekregen)

Heeft dit verdere consequenties als ik nog een keer zou bellen met 112 en krijg je in elke regio zo'n berichtje of is dat meldkamer afhankelijk.

Alvast bedankt, en zal in het vervolg beter opletten.... ;)




tamara

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2004, 18:21:25
Dit heeft volgens mij verder  geen consequenties als je de volgende keer 112 belt.
Maar dit is niet in elke regio, ik werk op de meldkamer in midden-en westbrabant en hier kennen we dit niet. ???


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2004, 19:09:09
(ik bevond mij in Scherpenzeel, en neem aan dat meldkamer Arnhem mijn oproep heeft binnengekregen)

Dat telefoontje zal toch wel gewoon zijn binnengekomen in Driebergen?
Was het trouwens geen grap? Ik heb ook wel eens een berichtje gehad van 0900-8844 met een berg flauwekul, altans, dat bleek nadat ik de politie had gebeld... :-\

Christian


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2004, 19:22:03
Dat telefoontje zal toch wel gewoon zijn binnengekomen in Driebergen?
Was het trouwens geen grap?

Dat hij binnenkomt in Driebergen, weet ik eigenlijk niet. Dacht altijd dat je door werd geschakeld naar de meldkamer van de regio. (Misschien iemand die hier andwoord op kan geven???)

Een grap? Nee, het was geen grap. want in het lijstje bij laatst gekozen nummers stond gewoon 112. Ik had dus wel echt naar ze gebeld..


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2004, 19:57:45
Als alles goed is komen de mobiele bellers nog steeds in Driebergen (bij Tonneke en collega's)   :)

En alle vaste lijnen in het netnummer gebied waarin je je bevind.

/\/\ario


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2004, 00:38:51
Alle mobiele 112 gesprekken komen binnen in Driebergen.

Ik kan me wel iets voorstellen bij het zenden van een SMS je. Ik krijg in de zomer op mijn reserveerlijn ook nog al eens van dat soort 'broekzak/handtas' gesprekken binnen. Ze hebben een reservering per mobiel gemaakt, het apparaat weg gestopt en dan gaat perongelijk de herhaaltoets of zendknopje ingedrukt worden. Als het meer dan 2 keer achterelkaar gebeurd dan bel ik ze terug om ze te waarschuwen dat de telefoonkosten weleens hoog kunnen uitvallen.

Ton.


Denker

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2004, 22:20:28
Vaste gesprekken komen bij de dichtsbijzijnde meldkamer binnen, mobiele gesprekken gaan naar Driebergen.


HR2O

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2004, 03:44:42
Ik heb ook wel eens een berichtje gehad van 0900-8844 met een berg flauwekul, altans, dat bleek nadat ik de politie had gebeld... :-\ Christian

Wat had jij dan voor een berichtje gehad ?? Ik ben n.l. heel benieuwd.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2004, 13:48:41
Was het trouwens geen grap? Ik heb ook wel eens een berichtje gehad van 0900-8844 met een berg flauwekul, altans, dat bleek nadat ik de politie had gebeld...

Vroeger.... (goeie ouwe tijd) zat ik weleens met Text2GSM te klooien. Software om via de computer SMS-berichtjes naar mobiele telefoons te versturen. Het kon ook volautomatisch, bijvoorbeeld gekoppeld aan een 5TVO-decoder zodat je alarmeringen als SMS op je telefoon kreeg. Bij gebrek aan gratis SMS-gateways is dat verhaal toen een beetje spaak gelopen...

Ik dwaal af... Met die software kon je toen ook het SMS-telefoonnummer van KPN invoeren. Dit ging dan via een inbel (modem) verbinding en het grappig hiervan was dat je zelf de afzender kon invullen. Dit kon een tekst zijn, maar ook een telefoonnummer. Zo kon je iemand dus een bericht sturen met als afzender totaal iemand anders...

Mocht deze mogelijkheid nog steeds bestaan dan kan het ongetwijfeld ook op andere manieren dan alleen met die software Text2GSM, en kun je dus simpelweg een berichtje met een "interessante" tekst versturen met als afzender 112 of 0900-8844....

Groeten, Peter.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2004, 14:01:50
Dalijk breng je nog iemand op ideeen ;D