Niet geheel waar.
De meest kritische punten qua verlichting zijn de 45graden hoeken, de hoeken die vooral van kruisingen het minst zichtbaar zijn.
De MX7000 lichtbalk ving voor een groot deel dit probleem af door "intersection sweeps" in de balken te installeren, om juist op die kritische hoeken extra licht te hebben. Er werden zelfs lichtbalken ontworpen, de Vector (en niet te vergeten de opstelling van de draaiers in de Vista in navolging van de Streethawk) om die kritische hoeken meer opvallend te maken voor de kant van het voertuig waarbij het lichteffect de minste waarde heeft. Bijna alle Amerikaanse lichtsystemen daarna besteden extra aandacht aan extra licht in de hoeken, sweeps, strobes of flitsers als "Intersection light".
Bijna alle Amerikaanse ambulances rijden met strobes, halogeen of LED intersection lights op de voorspatborden, allemaal bedoeld om vooral zichtbaarder te worden bij het aanrijden van kruisingen en vlakbij kruisingen, en daarmee ongevallen te voorkomen.
De montage van dit LED-licht bij de Medic-1 is hoogstens wat knullig te noemen, het effect zal niet minder zijn.