Zeer Grote Kelderbrand Goyergracht Zuid - Eemnes 26-10-2009

Auteur Topic: Zeer Grote Kelderbrand Goyergracht Zuid - Eemnes 26-10-2009  (gelezen 5070 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #10 Gepost op: 26 oktober 2009, 15:45:40
Voertuigenlijstje

Tankautospuiten
738 Eemnes
739 Eemnes
733 Baarn
734 Baarn

Haakarmvoertuigen+bakken
757 + SLH 027 Utrecht
774 + TWH 767 Soest
686 + ABH 520 Woudenberg
687 + COH 590 Amersfoort

Overig
AL 751 Baarn
HV1 771 Baarn
VC 699 Bilthoven
VC 799 Houten
DOvD 791 Eemland-Noord
Persvoorlichter 835 Utrechts Land
PM 775+MSA 709 Eemnes
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


rfvelde

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #11 Gepost op: 26 oktober 2009, 16:29:28
Soest heeft een prachtige bosbrandcontainer staan voor een eerste volle mep.

Het zou toch triest zijn dat die arme katten onnodig zouden zijn overleden omdat geen gebruik zou zijn gemaakt van de snelste optie?

Ik wacht met smart op het moment dat men afstapt van stricte regiogrenzen en gewoon alleen nog kijkt naar wie de snelste hulp kan leveren.  "De burger heeft recht op de snelste hulp" is helaas een gevleugelde uitdrukking die vaak wordt gebruikt maar in de praktijk nog niet altijd wordt gehanteerd - zowel vanwege de poen als vanwege achterhaald territoriumgedrag. En ik zou eraan willen toevoegen dat de dieren van die burger net zogoed recht hebben op de snelste hulp!

Hallo Collega,

Ik weet niet of je het gezien had, maar Soest is met de bosbrandcontainer geallarmeerd(alleen chauffeurs code). Deze wordt standaard bij zeer grote brand gealarmeerd. Even ter info.

Verder vind ik het ook altijd raar dat soms een verder korps gealarmeerd wordt, maar ja.. kazerne volgorde tabel noemen ze dat. :D


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #12 Gepost op: 27 oktober 2009, 14:41:33

Hallo Collega,

Ik weet niet of je het gezien had, maar Soest is met de bosbrandcontainer geallarmeerd(alleen chauffeurs code). Deze wordt standaard bij zeer grote brand gealarmeerd. Even ter info.

Verder vind ik het ook altijd raar dat soms een verder korps gealarmeerd wordt, maar ja.. kazerne volgorde tabel noemen ze dat. :D

Het zijn inderdaad allemaal voertuigen uit de regio Utrecht, terwijl korps Hilversum zo dichtbij zit dat het bij wijze van spreke aan het einde van de straat voor ze is (4,2 km rijden, vanuit de kazerne 2x links dan zijn ze d'r al).

Wordt zeker tijd dat men eens verder kijkt dan de eigen regio.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #13 Gepost op: 27 oktober 2009, 14:57:16
* mompelt iets over het koppelen van alle GMS-systemen incl. KVT's zodat men inderdaad zoals dat bedoeld was met C2000 snel met mekaar kan communiceren... *

Waarom kunnen we wel met C-2000 op eenhedenniveau wel met mekaar communiceren, maar moeten meldkamers naar de telefoon grijpen?

( heb meelij met mij, ik ben maar een leek... )


Mimc31

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #14 Gepost op: 10 maart 2020, 21:01:04
Beste collega hulpverleners,

ik doe onderzoek naar de geschiedenis van dit pand en de bewoners tot en met deze brand. Interesse is kunst historisch van aard.

De brand is al lang geleden....

Wie kan mij helpen met informatie en/of foto’s?