GRIP 1 TIS 3.1 NS Station - Koog aan de Zaan 21-10-2009

Auteur Topic: GRIP 1 TIS 3.1 NS Station - Koog aan de Zaan 21-10-2009  (gelezen 11090 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #40 Gepost op: 21 oktober 2009, 19:10:17

daarnaast gebeuren deze discussies bijna wekelijks hier op het forum en wordt je wel eens moe om het maar uit te blijven leggen aan mensen die zich er niet in willen verdiepen maar wel een mening over willen hebben.


Ach, daar moet je maar niet al te veel van in je kussen liggen bijten. We zitten nu eenmaal niet alleen met professionals op dit forum. Bovendien blijf je het altijd houden dat mensen eerst iets roepen en zich daarna pas in het onderwerp gaan verdiepen (als ze dat laatste al doen...).

Daarom citeer ik maar even de pinguins uit de animatiefilm Madagaskar: "Just smile and wave boys.......just smile and wave......."
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


handTAS

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #41 Gepost op: 21 oktober 2009, 19:42:25
Ach, daar moet je maar niet al te veel van in je kussen liggen bijten. We zitten nu eenmaal niet alleen met professionals op dit forum. Bovendien blijf je het altijd houden dat mensen eerst iets roepen en zich daarna pas in het onderwerp gaan verdiepen (als ze dat laatste al doen...).

Daarom citeer ik maar even de pinguins uit de animatiefilm Madagaskar: "Just smile and wave boys.......just smile and wave......."

Als ik het forum zo eens wat uitgebreider bekijk zijn er voldoende professionals op dit forum die ook niet echt veel kaas gegeten hebben van bv Grip situaties of nog zo'n leuke IM! Over het algemeen zijn mensen die gewoon interesse hebben handig genoeg om te googlen en soms daardoor beter op de hoogte van wetten en regels.  Wat proefessionals betreft uiteindelijk willen we alemaal blussen en knippen "en al die regeltjes zijn maar bijzaak"
(Totdat je BV of OVD wordt haha)


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #42 Gepost op: 21 oktober 2009, 19:47:48
Zegt iemand die zichzelf nog niet eens geïntroduceert heeft op het forum.... :-X


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #43 Gepost op: 22 oktober 2009, 00:33:16
Zegt iemand die zichzelf nog niet eens geïntroduceert heeft op het forum.... :-X

Citaat van: free3 op 21 Oktober 2009, 12:04:45

daarnaast gebeuren deze discussies bijna wekelijks hier op het forum en wordt je wel eens moe om het maar uit te blijven leggen aan mensen die zich er niet in willen verdiepen maar wel een mening over willen hebben.



Ach, daar moet je maar niet al te veel van in je kussen liggen bijten. We zitten nu eenmaal niet alleen met professionals op dit forum. Bovendien blijf je het altijd houden dat mensen eerst iets roepen en zich daarna pas in het onderwerp gaan verdiepen (als ze dat laatste al doen...).

Daarom citeer ik maar even de pinguins uit de animatiefilm Madagaskar: "Just smile and wave boys.......just smile and wave......."

In deze topic ..... Do a banana and split.....  :-X


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #44 Gepost op: 22 oktober 2009, 00:46:38
Beste mede forumleden,

ik heb met lede ogen deze discussie gelezen, niet 1, 2 maar drie keer om te kunnen begrijpen waar de hele topic over ging.

Mijn nederige mening in deze is dat wij moeten proberen respect op te brengen voor de mening van een ieder die aan deze discussie deelneemt, dat neemt niet weg dat er wel een keer een duidelijke uitleg gegeven mag en kan worden over "grip" situaties, maar laten we niet uit het oog verliezen dat we ook respect op horen te brengen voor de eventuele slachtoffers, nabestaanden en vergeet vooral niet de met het ongeval geconfronteerde hulpverleners.

Ik denk dat wij, als plaatsers van de berichten ons zelf ook eens achter de oren moeten krabben en ons af moeten vragen of tentamen suicide een
ongeval is wat wij willen vermelden???

Zeker als ik zie dat er een BOT team mee wordt gealarmeerd denk ik persoonlijk dat wij zo een ongeval uit respect moeten laten rusten.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #45 Gepost op: 22 oktober 2009, 03:17:08
Zeker als ik zie dat er een BOT team mee wordt gealarmeerd denk ik persoonlijk dat wij zo een ongeval uit respect moeten laten rusten.

Een en ander hangt af van de maatschappelijke impact van zo'n ongeval. Suicide haalt normaal gesproken ook de media niet, tenzij de neveneffecten dusdanig groot zijn dat het niet onvermeld kan blijven. Zoiets moet je dus per geval bekijken en niet alles direkt in de doofpot stoppen. Stel dat iemand van een flat af springt en bovenop Maxima terecht komt................


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #46 Gepost op: 22 oktober 2009, 08:09:15
Een en ander hangt af van de maatschappelijke impact van zo'n ongeval. Suicide haalt normaal gesproken ook de media niet, tenzij de neveneffecten dusdanig groot zijn dat het niet onvermeld kan blijven. Zoiets moet je dus per geval bekijken en niet alles direkt in de doofpot stoppen. Stel dat iemand van een flat af springt en bovenop Maxima terecht komt................

Bij deze kan ik me wel aansluiten bij jouw idee hier over maar wat mij een beetje opvalt is dat er ook getracht wordt "sensatie" te vinden door woorden als springers te gebruiken bij TIS ongevallen terwijl men niet eens weet wat er aan de hand is.
Misschien niet met opzet gedaan, maar het geeft een beetje het gevoel a la SBS en ik zie hier liever de NOS, om zo maar even te spreken.

Vindt dat niet echt passen in de manier waarop de meeste leden dit formum gebruiken.


handTAS

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #47 Gepost op: 22 oktober 2009, 10:41:14
(nog even tussendoor)

We vergeten trouwens iemand van de OVD's de OVD-RWS

Bij een grip situatie die mogelijk een zware impact heeft op het verkeer komt ook hij of zij ter plaatse.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #48 Gepost op: 22 oktober 2009, 10:52:50
We vergeten trouwens iemand van de OVD's de OVD-RWS

En uiteraard de OVD-RAIL  :D


Glenn2

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 22 oktober 2009, 11:40:16
Beste mede forumleden,

ik heb met lede ogen deze discussie gelezen, niet 1, 2 maar drie keer om te kunnen begrijpen waar de hele topic over ging.

Mijn nederige mening in deze is dat wij moeten proberen respect op te brengen voor de mening van een ieder die aan deze discussie deelneemt, dat neemt niet weg dat er wel een keer een duidelijke uitleg gegeven mag en kan worden over "grip" situaties, maar laten we niet uit het oog verliezen dat we ook respect op horen te brengen voor de eventuele slachtoffers, nabestaanden en vergeet vooral niet de met het ongeval geconfronteerde hulpverleners.

Ik denk dat wij, als plaatsers van de berichten ons zelf ook eens achter de oren moeten krabben en ons af moeten vragen of tentamen suicide een
ongeval is wat wij willen vermelden???

Zeker als ik zie dat er een BOT team mee wordt gealarmeerd denk ik persoonlijk dat wij zo een ongeval uit respect moeten laten rusten.
Een zelfmoordpoging wordt meestal niet vermeld in de alarmering, dus 'wij' pers kunnen dit vooraf niet weten. En ja, dan gaat de hele molen draaien. Cameramensen er heen, redacties vooraf informeren dat er mogelijk iets groots is en vanaf dat moment begint het vissen naar nieuws. Er zijn namelijk zoveel meer oorzaken voor een treinongeval te vinden buiten een zelfmoordpoging om.

Overigens maakte de aanwezigheid van de supporters en de mogelijke kans op escalatie het (helaas) wel weer nieuwswaardig. Dat is zoals het werkt. En tsja, met opmerkingen dat een bepaald ongeval zó erg is dat we er dan maar geen aandacht aan moeten besteden ben ik wel klaar. De meest bekeken filmpjes op nieuwssites zijn die van de ergste ongelukken, kijkcijfers van journaals schieten omhoog bij een groot en ernstig incident... en dan maar roepen dat we er geen aandacht aan moeten besteden? Toedeledokie. We zijn allemaal sensatiezoekers, zelfs de mensen die zeggen het niet te zijn ;)