GRIP 1 TIS 3.1 NS Station - Koog aan de Zaan 21-10-2009

Auteur Topic: GRIP 1 TIS 3.1 NS Station - Koog aan de Zaan 21-10-2009  (gelezen 11093 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #50 Gepost op: 22 oktober 2009, 12:18:15
Een zelfmoordpoging wordt meestal niet vermeld in de alarmering, dus 'wij' pers kunnen dit vooraf niet weten. En ja, dan gaat de hele molen draaien. Cameramensen er heen, redacties vooraf informeren dat er mogelijk iets groots is en vanaf dat moment begint het vissen naar nieuws. Er zijn namelijk zoveel meer oorzaken voor een treinongeval te vinden buiten een zelfmoordpoging om.

Overigens maakte de aanwezigheid van de supporters en de mogelijke kans op escalatie het (helaas) wel weer nieuwswaardig. Dat is zoals het werkt. En tsja, met opmerkingen dat een bepaald ongeval zó erg is dat we er dan maar geen aandacht aan moeten besteden ben ik wel klaar. De meest bekeken filmpjes op nieuwssites zijn die van de ergste ongelukken, kijkcijfers van journaals schieten omhoog bij een groot en ernstig incident... en dan maar roepen dat we er geen aandacht aan moeten besteden? Toedeledokie. We zijn allemaal sensatiezoekers, zelfs de mensen die zeggen het niet te zijn ;)
Off topic misschien

Glenn, ik begrijp jouw standpunt van iets groots en nieuwsvergaring, moet alleen zeggen dat er soms wel eens te snel geoordeeld wordt of te veel schade wordt aangericht met het vermelden van dit nieuws.

Sommige betrokkene hebben behoefte aan rust en verwerking en willen dan niet dat er publiek van heinde en verre komt,
die met o.a. journalisten praten en dan juist niet de dingen vertellen die op dat moment werkelijk
gebeurd zijn maar een fantasy verhaal van horen zeggen.
Als er een pact wordt gesloten in een bepaalde buurt dat er geen commentaar wordt gegeven en men wil dan
toch perse een verhaal, dan komt er te veel nutteloze, misschien goed bedoelde informatie naar voren.
Soms worden er ook wild west verhalen opgehangen en dit schaadt alleen maar de slachtoffers en nabestaanden in
de verwerking van hun trauma.

En geloof me... ik ben zelf ook een ramptoerist als het gaat om brand of iets van dien aard, maar zwaar persoonlijk
letsel ga ik uit de weg.

Terug on topic en mod's misschien moet ik dit wel op pm doen met hem. sorry daar alvast voor.


bardoul

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 26 oktober 2009, 13:50:28
Beste mede forumleden,

ik heb met lede ogen deze discussie gelezen, niet 1, 2 maar drie keer om te kunnen begrijpen waar de hele topic over ging.

Mijn nederige mening in deze is dat wij moeten proberen respect op te brengen voor de mening van een ieder die aan deze discussie deelneemt, dat neemt niet weg dat er wel een keer een duidelijke uitleg gegeven mag en kan worden over "grip" situaties, maar laten we niet uit het oog verliezen dat we ook respect op horen te brengen voor de eventuele slachtoffers, nabestaanden en vergeet vooral niet de met het ongeval geconfronteerde hulpverleners.

Ik denk dat wij, als plaatsers van de berichten ons zelf ook eens achter de oren moeten krabben en ons af moeten vragen of tentamen suicide een
ongeval is wat wij willen vermelden???

Zeker als ik zie dat er een BOT team mee wordt gealarmeerd denk ik persoonlijk dat wij zo een ongeval uit respect moeten laten rusten.

Dit was geen tentamen suicide.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #52 Gepost op: 26 oktober 2009, 13:59:33
Dit was geen tentamen suicide.

verklaar je nader! bron?  ???
Samen sterk in de hulpverlening!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #53 Gepost op: 26 oktober 2009, 14:06:35
Dit was geen tentamen suicide.
Klopt. Als de persoon is overleden is het een examen suicide.


bardoul

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 27 oktober 2009, 15:05:17
Ik heb haar ontmoet.


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #55 Gepost op: 27 oktober 2009, 18:14:52
Klopt. Als de persoon is overleden is het een examen suicide.

Heeft iemand wel eens bedacht dat het geen zelfmoord is, maar gewoon een ongeval? De jongedame liep op het spoor met een telefoon aan haar oor.
Assumption is the mother of all fuck-ups


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #56 Gepost op: 27 oktober 2009, 18:16:53
Heeft iemand wel eens bedacht dat het geen zelfmoord is, maar gewoon een ongeval? De jongedame liep op het spoor met een telefoon aan haar oor.

Maar dan ben ik toch erg benieuwd waarom die dame op het spoor liep.... (er is daar geen spoorwegovergang)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #57 Gepost op: 27 oktober 2009, 19:04:12
Klopt. Als de persoon is overleden is het een examen suicide.

Heeft iemand wel eens bedacht dat het geen zelfmoord is, maar gewoon een ongeval? De jongedame liep op het spoor met een telefoon aan haar oor.
Dat heb ik tot op heden nergens terug gezien. In dit topic wordt nu pas tegen
gesproken dat er geen sprake is van zelfdoding.
Maar daar ging het mij niet om. Ik wilde alleen even wijzen op het verschil
tussen 'tentamen' en 'examen'.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #58 Gepost op: 27 oktober 2009, 22:30:38
Dat heb ik tot op heden nergens terug gezien. In dit topic wordt nu pas tegen
gesproken dat er geen sprake is van zelfdoding.
Maar daar ging het mij niet om. Ik wilde alleen even wijzen op het verschil
tussen 'tentamen' en 'examen'.

Treinongeval bij Koog-Zaandijk
Vannacht heeft er een treinongeluk plaatsgevonden ter hoogte van station Koog-Zaandijk. Volgens een omstander zou een 17-jarig meisje geschept zijn door de trein die onderweg was naar Lelystad. Hoe dit ongeval kon gebeuren, is nog niet duidelijk.

Het ongeluk vond plaats rond middernacht. De trein kwam tot stilstand onder het viaduct van de snelweg A8 tussen de stations Koog-Zaandijk en Koog Bloemwijk.

De passagiers mochten de trein niet onmiddellijk verlaten en hebben tot na 1 uur in de trein vastgezeten.

Bron: Zaanzone.nl

Geplaatst: 21/10/2009 01:30


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #59 Gepost op: 28 oktober 2009, 08:17:37
Maar dan ben ik toch erg benieuwd waarom die dame op het spoor liep.... (er is daar geen spoorwegovergang)

Dat klopt, maar het hek is daar maar een meter hoog en er zit ook een doorgang in vlak voor het viaduct. Men kan daar dus redelijk makkelijk het spoor op. Waarom zij daar op het spoor liep, zullen we waarschijnlijk nooit achterkomen, tenzij ze de persoon vinden met wie ze in gesprek was. En dan is het nog maar de vraag... :-\
Assumption is the mother of all fuck-ups