GRIP 1 TIS 3.1 NS Station - Koog aan de Zaan 21-10-2009

Auteur Topic: GRIP 1 TIS 3.1 NS Station - Koog aan de Zaan 21-10-2009  (gelezen 11100 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2009, 00:43:18
Euuuh... GRIP is onafhankelijk van het aantal ingezette eenheden... ;)

Voor zover ik weet word een GRIP1 situatie van kracht wanneer er een OVD-G/B/P met elkaar in overleg gaan en word dan tevens de burgemeester in kennis gesteld

''Bij GRIP 1 wordt voor de coördinatie ter plaatse een Coördinatie Team Plaats Incident(CTPI) samengesteld. Dit is een overlegorgaan waarin de direct leidinggevenden van de betrokken diensten(politie, brandweer, ambulance, ghor) plaats nemen. Tevens worden een coördinerend officier van de brandweer en een voorlichter van de politie aan dit team toegevoegd. De diensten treden multidisciplinair op. Bij GRIP 1 is er nog geen sprake van tactische en strategische coördinatie.''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #21 Gepost op: 21 oktober 2009, 00:46:45
Voor zover ik weet word een GRIP1 situatie van kracht wanneer er een OVD-G/B/P met elkaar in overleg gaan en word dan tevens de burgemeester in kennis gesteld

''Bij GRIP 1 wordt voor de coördinatie ter plaatse een Coördinatie Team Plaats Incident(CTPI) samengesteld. Dit is een overlegorgaan waarin de direct leidinggevenden van de betrokken diensten(politie, brandweer, ambulance, ghor) plaats nemen. Tevens worden een coördinerend officier van de brandweer en een voorlichter van de politie aan dit team toegevoegd. De diensten treden multidisciplinair op. Bij GRIP 1 is er nog geen sprake van tactische en strategische coördinatie.''
"De burgemeester van de gemeente waar het incident is ontstaan wordt afhankelijk van de plaatselijke afspraken gewaarschuwd naast de Regionaal Commandant van de brandweer, de Regionaal Geneeskundig Functionaris (RGF) en de Districtschef van de politie."
bron: wikipedia.org


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #22 Gepost op: 21 oktober 2009, 00:47:29
Voor zover ik weet word een GRIP1 situatie van kracht wanneer er een OVD-G/B/P met elkaar in overleg gaan en word dan tevens de burgemeester in kennis gesteld

''Bij GRIP 1 wordt voor de coördinatie ter plaatse een Coördinatie Team Plaats Incident(CTPI) samengesteld. Dit is een overlegorgaan waarin de direct leidinggevenden van de betrokken diensten(politie, brandweer, ambulance, ghor) plaats nemen. Tevens worden een coördinerend officier van de brandweer en een voorlichter van de politie aan dit team toegevoegd. De diensten treden multidisciplinair op. Bij GRIP 1 is er nog geen sprake van tactische en strategische coördinatie.''

GRIP 'kondig' je af waardoor er nog een heleboel andere mensen gewaarschuwd worden, zoals o.a. de voorlichter. Als je het terplaatse  kunt afhandelen met de betrokkenen hoef je geen GRIP te maken. Anders zou haast ieder groot VKO ook een grip 'moeten' zijn  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 21 oktober 2009, 00:48:17
"De burgemeester van de gemeente waar het incident is ontstaan wordt afhankelijk van de plaatselijke afspraken gewaarschuwd naast de Regionaal Commandant van de brandweer, de Regionaal Geneeskundig Functionaris (RGF) en de Districtschef van de politie."
bron: wikipedia.org

 ??? Wat probeer je hiermee te beargumenteren? ???


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #24 Gepost op: 21 oktober 2009, 00:52:52
??? Wat probeer je hiermee te beargumenteren? ???
Omdat dit direct met het incident te maken heeft, plaats ik het nog even hier. Voor betreffende incident is GRIP-1 afgekondigd, en zojuist werd de burgemeester er ook bij betrokken. Hierover ontstaat vervolgens enige 'verontwaardiging'. Met de tekst die ik net plaatste hoopte ik de betrokkenheid van de burgemeester bij het incident enigzins te verklaren.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 21 oktober 2009, 00:53:49
uiteraard maar vind het raar dat de burgervader word ingeseind,gebeurd normaal hier in de regio bij omvattende incidenten.

In het Zaanse (evenals het Kennemerlandse) gebeurd dit regelmatig. Gewoon even een telefoontje naar de AC om bijgesproken te worden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ferdi

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 21 oktober 2009, 01:33:50
vraagje! uhm wat is er nou precies gebeurd? ik reedt net langs maar er is dus een persoon aangereden door een trein?


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #27 Gepost op: 21 oktober 2009, 01:35:12
p2kflex
01:32:33 21-10-09GROUP-1PRIO 2 8680 TREINONGEVAL (TIS: 3.1) (GRIP: 1) NS STATION KOOG BLOEMWIJK DE LOCOMOTIEF 61 KOOG AAN DE ZAAN
GRIP 10103051BRW Zaanstreek Waterland (Koog a/d Zaan) (Onderhoud - Verzorgingsgroep)
GRIP 10104264BRW Zaanstad (Zaandijk) (Lichtkrant)
GRIP 10104265BRW Zaanstad (Zaandijk) (Kazernecommandant)
GRIP 10104529BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Zaanstreek)
GRIP 10104999BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Lichtkrant)


Ook daar tijd voor koffie, dus kennelijk zijn ze nog bezig


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #28 Gepost op: 21 oktober 2009, 01:40:40
Ja, 2 mods die gaan zitten bekvechten wanneer er GRIP moet worden afgegeven  :o O0 kom op zeg, hou het even ontopic en open een eigen topic over het hoe en wat about GRIP.
Gaat hier wel om een incident met een persoon VS trein,en wie weet wat nog erger. Beetje respect mag wel mannen.

Iemand al wat in het nieuws gevonden overhet hoe en wat ?  De koek met sopie die TP moet komen voorspelt weinig goeds  :-X
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #29 Gepost op: 21 oktober 2009, 02:50:07
Om dan maar het verlossende antwoord te geven:
De trein zat bomvol met Arsenal-supporters die op de terugweg waren vanuit
Alkmaar. Er zijn plannen gemaakt om de trein ter plaatse te ontruimen. Bussen
stonden al klaar. In ieder geval 1 persoon is in de trein behandeld door de CPA.
Na veel vijfen en zessen is de trein met de supporters door gegaan naar Amsterdam. Dat was rond 02:00. Rondom de trein zijn eerst schotten gezet. De persoon in
kwestie is overleden (lijkwagen stond al klaar). Of het een springer is of iets anders
weet ik op dit moment ook niet.
Op wat gebonk en geschreeuw na waren de supporters zeer rustig.