Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290579 keer)

0 gebruikers (en 47 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #330 Gepost op: 8 januari 2012, 20:41:10
Een rode kruisbusje voor zwaarlijvige patienten? Rijdt die dan ook spoedritten? Waarom dan rode kruis?

Vraag me af waar jij je info op baseerd?

Dit is een bedden "ambulance". Hier kan (voor zover ik weet) een heel ziekenhuis bed in ipv een brancard. Het fenomeen "ambu+" voor o.a. ook zwaarlijvige mensen mee vervoerd worden is echt pas van de laatste paar jaar hoor, toen reed deze auto al  :)

Of 'ie ook ritten voor het ziekenhuis doet vraag ik me af hoor...misschien in een grijs verleden..... zeker de laatste jaren hebben de ambulancediensten zelf wel hun voertuigen voor, en anders een buur-regio wel.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #331 Gepost op: 8 januari 2012, 20:52:09




Soort voertuig: ambulance
Merk voertuig: Peugeot Boxer
Roepnummer: MKA NHN 10-940
Kenteken: PJ-GX-85
Afdeling: Hoorn
Dienst: Het Nederlandse + Rode Kruis
Regio: Noord-Holland Noord
Bijzonderheden: Vervoert zwaarlijvige patienten, ook voor de ambulancedienst in sommige gevallen

Heb je ook foto's van de binnenkant?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #332 Gepost op: 8 januari 2012, 23:51:56
De nieuwe PM van Almere


http://yfrog.com/nto6ayoj

De oude en de nieuwe:

http://yfrog.com/o0ma1fmj

Soort voertuig: PM
Merk voertuig: Citroen Jumper
Technisch:3.0 diesel, 6 versnellingen
Roepnummer: 59-201
Kenteken: 87-SVR-5
Afdeling: Almere
Dienst: Het Nederlandse Rode Kruis
Bijzonderheden: Amber lichtbalk op het dak met dag en nachtstand, 2x flitsers in de voorbumper, 2x flitsers aan de achterzijde. Alle signalering apart aan/uit te zetten. Geblindeerd glas bij het passagiersgedeelte. Rolstoellift. Was in eerste instantie gestickerd met 'district Almere', welke uiteraard foutief was en nu is veranderd naar 'afdeling Almere'.

De bus is afgelopen zaterdag onthuld bij de nieuwjaarsreceptie en was al een week daarvoor afgeleverd door de dealer in Almere. De oude PM zal een uitneembaar inbouwmeubel krijgen ten behoeve van de verbindingsdienst. Hierbij wordt ook naar de mogelijkheid gekeken voor het inbouwen van oa stroomvoorziening. Ook zal de oude PM opnieuw worden bestickerd volgens de laatste huisstijl.

Ik zal binnenkort een paar kwaliteitsfoto's maken van de nieuwe PM.


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #333 Gepost op: 9 januari 2012, 08:02:22
Vraag me af waar jij je info op baseerd?

Dit is een bedden "ambulance". Hier kan (voor zover ik weet) een heel ziekenhuis bed in ipv een brancard. Het fenomeen "ambu+" voor o.a. ook zwaarlijvige mensen mee vervoerd worden is echt pas van de laatste paar jaar hoor, toen reed deze auto al  :)

Of 'ie ook ritten voor het ziekenhuis doet vraag ik me af hoor...misschien in een grijs verleden..... zeker de laatste jaren hebben de ambulancediensten zelf wel hun voertuigen voor, en anders een buur-regio wel.

''Bijzonderheden: Vervoert zwaarlijvige patienten, ook voor de ambulancedienst in sommige geval''

Ik vraag niet zomaar los he..


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #334 Gepost op: 9 januari 2012, 13:25:31
''Bijzonderheden: Vervoert zwaarlijvige patienten, ook voor de ambulancedienst in sommige geval''

Ik vraag niet zomaar los he..

Sorry, ik doelde daarmee op de beschrijving van blauwie!


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #335 Gepost op: 9 januari 2012, 17:01:27
Heb je ook foto's van de binnenkant?

Nee, helaas niet.



Vraag me af waar jij je info op baseerd?

Dit is een bedden "ambulance". Hier kan (voor zover ik weet) een heel ziekenhuis bed in ipv een brancard. Het fenomeen "ambu+" voor o.a. ook zwaarlijvige mensen mee vervoerd worden is echt pas van de laatste paar jaar hoor, toen reed deze auto al  :)

Of 'ie ook ritten voor het ziekenhuis doet vraag ik me af hoor...misschien in een grijs verleden..... zeker de laatste jaren hebben de ambulancediensten zelf wel hun voertuigen voor, en anders een buur-regio wel.

De foto's zijn gemaakt voor het MCA (Medisch Centrum Alkmaar). Heb daar met de mensen gesproken van het voertuig en die vertelde dat ze regelmatig B ritjes doen met zwaarlijvige patienten voor de ambulancedienst, vandaar ook een roepnummer gekoppeld aan de MKA van NHN. Ik zit dit ook niet zomaar uit mijn duim te zuigen.   ;)
Brandweer Papendrecht


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #336 Gepost op: 16 januari 2012, 15:22:06
Hier de overdagfoto's van de PM Almere:




















Soort voertuig: PM
Merk voertuig: Citroen Jumper
Technisch: 3.0 diesel, 6 versnellingen
Roepnummer: 59-201
Kenteken: 87-SVR-5
Afdeling: Almere
Dienst: Het Nederlandse Rode Kruis
Bijzonderheden: Amber lichtbalk op het dak met dag en nachtstand, 2x flitsers in de voorbumper, 2x flitsers aan de achterzijde. Alle signalering apart aan/uit te zetten. Binnenverlichting wordt bediend via het kastje van de signalering. Geblindeerd glas bij het passagiersgedeelte. Rolstoellift. Was in eerste instantie gestickerd met 'district Almere', welke uiteraard foutief was en nu is veranderd naar 'afdeling Almere'. In gebruik sinds 7 januari 2012.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #337 Gepost op: 16 januari 2012, 16:43:16
Hier de overdagfoto's van de PM Almere:

Amber lichtbalk op het dak met dag en nachtstand, 2x flitsers in de voorbumper, 2x flitsers aan de achterzijde. Alle signalering apart aan/uit te zetten. Binnenverlichting wordt bediend via het kastje van de signalering. Geblindeerd glas bij het passagiersgedeelte. Rolstoellift. Was in eerste instantie gestickerd met 'district Almere', welke uiteraard foutief was en nu is veranderd naar 'afdeling Almere'. In gebruik sinds 7 januari 2011.

Mooie foto's hoor.  O0  Moet het in gebruik name jaar niet 2012 zijn?   ;)
Brandweer Papendrecht


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #338 Gepost op: 16 januari 2012, 19:18:45

Mooie foto's hoor.  O0  Moet het in gebruik name jaar niet 2012 zijn?   ;)

Inderdaad 2012, maar kan het niet meer aanpassen. Thanks  ;)


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #339 Gepost op: 17 januari 2012, 17:07:18
Zo te zien zit hier ook nieuwe contourmarkering op ?