Zouden we dan niet verder mogen discussiëren over: "wat als die toestemming van de directie er eenmaal is?"
Ik heb geen idee of er wel of geen voertuigen zijn die hier toestemming voor hebben, maar ik weet ook niet of dat heel belangrijk is voor de discussie. Immers, ze kunnen toestemming hebben, het kan, dus mag er ook wel nagedacht worden over de "en dan?"
Ow op die manier, tuurlijk is het leuk om er op die manier over na te denken. Ik kreeg alleen van somige personen het idee dat ze op dit moment al terecht OGS hebben. Er werd een aantal pagina's terug de vraag gesteld waarom een VBD voertuig geen blauwe zwaailampen had, in mijn ogen een beetje de omgekeerde wereld.
Maar goed, dan de theoretische discussie: Mocht een voertuig toestemming krijgen dan moet je er om te beginnen voor zorgen dat je aan de nieuwste eisen voldoet. Ik zie soms voertuigen met een halve oranje balk en een halve blauwe, waardoor je niet 360 graden zichtbaar bent. Dat lijkt me dan wel iets om te verbeteren.
Dan over de chaufeurs, je moet een opleiding hebben om met OGS te rijden, weet er iemand hoeveel mensen dat hebben binnen het NRK? Ik ben bang niet zo heel veel.... Dat betekent dat we mensen moeten gaan opleiden. Of juist actief leden gaan werven die deze opleiding al ergens anders behaald hebben (vrijwillige brandweer? Sigma Chaufeur?)
En dan de laatste eis, dat is dat je toestemming moet hebben van de meldkamer. Volgens mij is "meldkamer" geen beschermde naam. Zou dat betekenen dat als de VBD zelf een meldkamer opzet dat die toestemming mogen geven voor OGS ritten?
Ik denk dat als je de toestemming hebt gekregen van de directie dat deze zaken niet egt onoverkoombaar zijn en dat er dus in dat geval best mee gewerkt kan worden.