Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290504 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #430 Gepost op: 11 december 2012, 09:31:38
Voertuig is een oude rapid Responder van Utrecht;



Bron www2.hetrodekruiszandvoort.nl
Hij is ook OvD-G geweest met roepnummer 09802.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #431 Gepost op: 11 december 2012, 10:03:32
Zo te zien stond er al "het Nederlandse Rode kruis" op de zijkant
Fotosoep  ;)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #432 Gepost op: 11 december 2012, 10:39:19
Ik zag in dit topic dat de afdeling Den Haag ook een dienstwagen heeft...

Dit voertuig is al zeker 3 jaar niet meer in dienst en is vervangen door een Mercedes Vito (oude OvD-voertuig 601 Westland). Kenteken heb ik zo snel niet bij de hand. Maar ook dit is meer een allerhande busje voor allerlei ondersteunende taken.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


virtugon

  • Gast
Reactie #433 Gepost op: 11 december 2012, 12:27:24
Nog een leuk wagentje. Deze is niet van een bepaalde afdeling maar kan door heel de regio gebruikt worden.


Soort voertuig: Brancardtransport
Merk voertuig: ?
Roepnummer: ?
Dienst: Het Nederlandse Rode Kruis
Regio: Zuid-Oost
Bijzonderheden: Het is een aangepaste elektrische golfkar. :)

Achtergrond informatie:
Citaat
Op woensdag 4 april is de Floriade door HM de Koningin officieel geopend.

Het Rode Kruis heeft deze dag haar door de Rotary geschonken gemotoriseerd brancardtransport in gebruik genomen.

Het voertuig is een door A1-ERent uit Gennep omgebouwde elektrische golfwagen waarop een frame is gemonteerd voor veilig vervoer van een brancard over een evenemententerrein. Het frame is bruikbaar voor Ferno-Washingtonbrancards, NATO-brancards en K99-brancards.
Naast het brancardframe is het dak verlengd zodat ook de achterzijde in geval van neerslag droog blijft.

Uiteraard is het voertuig voorzien van verlichting aan binnen- en buitenzijde zodat ook in de avonduren de hulp op het inzetterrein gewaarborgd is.

Op zaterdag 28 april zal de transporter officieel worden overgedragen aan het Nederlandse Rode Kruis, regio Zuid-Oost.
bron: www.rodekruis.net


virtugon

  • Gast
Reactie #434 Gepost op: 11 december 2012, 12:34:47
Dit voertuig is al zeker 3 jaar niet meer in dienst en is vervangen door een Mercedes Vito (oude OvD-voertuig 601 Westland). Kenteken heb ik zo snel niet bij de hand. Maar ook dit is meer een allerhande busje voor allerlei ondersteunende taken.

Deze?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #435 Gepost op: 11 december 2012, 12:43:44
Fotosoep  ;)

Dat is géén fotoshop! Voertuig heeft gewoon zo rondgereden, net als de (oudere) Chevrolet ambulance van het Rode Kruis Zandvoort.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #436 Gepost op: 11 december 2012, 12:50:11
Nog een leuk wagentje. Deze is niet van een bepaalde afdeling maar kan door heel de regio gebruikt worden.


Soort voertuig: Brancardtransport
Merk voertuig: ?
Roepnummer: ?
Dienst: Het Nederlandse Rode Kruis
Regio: Zuid-Oost
Bijzonderheden: Het is een aangepaste elektrische golfkar. :)

Achtergrond informatie:bron: www.rodekruis.net

Waarvoor wordt dit voertuig ingezet en wat voor patiënten vervoeren jullie hiermee?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #437 Gepost op: 11 december 2012, 13:10:47
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #438 Gepost op: 11 december 2012, 13:13:39
Waarvoor wordt dit voertuig ingezet en wat voor patiënten vervoeren jullie hiermee?

Is ingezet tijdens de Floriade en is nu van he Landelijk Bureau. Deze golfkar kan ingezet worden bij grote evenementen waar grote afstanden te overbruggen te zijn. Wellicht bijvoorbeeld aanstaande jaar bij de 4daagse ::)

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #439 Gepost op: 11 december 2012, 14:01:11
Fotosoep  ;)
foto www2.hetrodekruiszandvoort.nl, slechte kwaliteit maar er zijn geen andere


Zoals het voertuig er hier uitziet is het gelijk aan de 3 renaults van dit type die op dit moment bij Visser Leeuwarden te koop staan, voormalig Ravu en daarna Limburg.

http://www2.hetrodekruiszandvoort.nl/laatste-nieuws/149-voormalige-first-responder
rode kruis zandvoort legt in dit stukje uit dat zei zelf voor de rode kruis striping en kleuren hebben gekozen, maar dit moet iets ander bekeken worden. Rode kruis afdelingen mogen tegenwoordig namelijk geen blauw blauw en geen Biza striping meer voeren, daarom is het grootste deel van het rode kruis wagenpark tegenwoordig wit met de rode kruis striping erop, sociaal vervoer is geen spoedvervoer :).

Kan iemand me trouwens helpen met een foto van de 36-RV-HK in zijn orginele staat, in dienst van Ravu of mogelijk later in dienst bij limburg, ik heb me suf gezocht naar een foto van dit voertuig maar niets gevonden :-\  ;) .