Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290495 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #450 Gepost op: 11 december 2012, 22:54:00
Inmiddels al contact gezocht met RK Zandvoort, eens kijken of ze een verzamelaar een warm hart toedragen en die balk willen doneren aan mijn museumpje ;)

Ik hoop voor je dat het lukt.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #451 Gepost op: 12 december 2012, 10:35:54
rode kruis geeft in onderstaande link aan dat zei geen gele voertuigen met biza striping meer mogen rijden, en geen blauwe lampen op de voertuigen mogen hebben.
http://www.rodekruisvoertuigen.nl/

''alle rode kruis busjes mogen geen blauw zwaailicht en geen sirene meer voeren''
maar als dit niet meer mag, dan zijn de blauwe lampen toch ook niet meer nodig. Interesante site, ik begrijp nu waarom de voertuigen vanaf ongeveer 2009 geen blauw blauw meer hebben.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/wanneer-is-het-gebruik-van-zwaailichten-en-sirenes-toegestaan.html
Is de bovenste link een site onder verantwoording van de direktie het Nederlandse Rode Kruis ?
Of is dit gewoon een site over rode kruis voertuigen onder verantwoording van een hobbyist, als ik de site bekijk is het laatste het geval.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #452 Gepost op: 12 december 2012, 10:54:09
Is de bovenste link een site onder verantwoording van de direktie het Nederlandse Rode Kruis ?
Of is dit gewoon een site over rode kruis voertuigen onder verantwoording van een hobbyist, als ik de site bekijk is het laatste het geval.
Klopt.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #453 Gepost op: 12 december 2012, 13:56:44
Is de bovenste link een site onder verantwoording van de direktie het Nederlandse Rode Kruis ?
Of is dit gewoon een site over rode kruis voertuigen onder verantwoording van een hobbyist, als ik de site bekijk is het laatste het geval.
Ik heb rode kruisvoertuigen een berichtje gestuurd, op de site zelf lijkt het wel alsof zei voor het rode kruis werkzaam zijn. Ze presenteren zich als ''team rodekruisvoertuigen.nl van het rode kruis'' maargoed ik zal het antwoord even afwachten.  ;)
Ik begrijp dat er word getwijfeld aan de eerste link, maar de informatie die daar staat komt letterlijk van de 2e link vandaan, een overheidssite. De informatie van de 2e link word in een eerder citaat wel als betrouwbaar gezien (wetsartikel uit 2009)  998765


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #454 Gepost op: 12 december 2012, 14:11:55
Ik heb rode kruisvoertuigen een berichtje gestuurd, op de site zelf lijkt het wel alsof zei voor het rode kruis werkzaam zijn. Ze presenteren zich als ''team rodekruisvoertuigen.nl van het rode kruis'' maargoed ik zal het antwoord even afwachten.  ;)
Ik begrijp dat er word getwijfeld aan de eerste link, maar de informatie die daar staat komt letterlijk van de 2e link vandaan, een overheidssite. De informatie van de 2e link word in een eerder citaat wel als betrouwbaar gezien (wetsartikel uit 2009)  998765

Dat de informatie letterlijk uit de 2e link komt is niet waar, het is een klein stukje van de letterlijke tekst,er is dus niet in het samenhangend verband geciteerd, en het is juist het samenhangend verband in wetsteksten wat het belangrijkst om de precieze bedoeling van de wet te begrijpen.


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #455 Gepost op: 12 december 2012, 14:25:37
Het is heel simpel. Voertuigen van het NRK mogen geen blauwe lampen meer voeren/hebben. Het NRK heeft geen Noodhulp taken meer die dit vereisen (ook O&V niet meer). De enige "NRK taak" die het nog heeft is het Sigma, maar die voertuigen zijn niet van het NRK maar van ministerie van Veiligheid en Justitie danwel BZ.

De directie van het NRK heeft geen noodhulp onderdelen aangewezen die ze nog wel mogen voeren. Voor verdere discussie/antwoorden kun je terecht in http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=25490

@moderators. Kunnen we de discussie hierover hier stoppen en verplaatsen naar eerder genoemde topic?


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #456 Gepost op: 16 december 2012, 17:35:38


Dienst: Nederlandse Rode Kruis
Afdeling: De Langstraat
Standplaats: idem
Roepnummer: m.n.b.
Kenteken: 77-BH-ZB
Soort voertuig: PAM
Merk & type: Renault Traffic
Bijzonderheden: bijzondere kleur & striping






Dienst: Nederlandse Rode Kruis
Afdeling: De Langstraat
Standplaats: idem
Roepnummer: 85.80
Kenteken: 77-BH-ZB
Soort voertuig: PM (uitdrukkelijk géén PAM)
Merk & type: Renault Traffic
Bijzonderheden: kleur en striping aangepast aan de landelijke normen






Dienst: Nederlandse Rode Kruis
Afdeling: De Langstraat
Standplaats: idem
Roepnummer: 85.60
Kenteken: RH-RL-67
Soort voertuig: DA (?)
Merk & type: Volkswagen Polo
Bijzonderheden: -




Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #457 Gepost op: 16 december 2012, 19:48:01
striping is nog steeds niet zoals de van andere RK wagens.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #458 Gepost op: 16 december 2012, 19:49:56
striping is nog steeds niet zoals de van andere RK wagens.

Want??? Misschien enige toelichting geven. Wellicht zijn dit de enige voertuigen met de juiste striping...

Groet,

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #459 Gepost op: 16 december 2012, 20:02:37
misschien is het dan verstandig om eerst te kijken naar de vraag wat is uberhaupt de goede striping. Ik heb soms een beetje het idee dat iedere afdeling iets anders doet, en dat we wel meerdere zijn die zeggen: "maar die van ons is de officiele"  

ik heb geen idee wat de officiele striping is, als die er al is, en denk dus: ben voorzichtig met de claim dat je de originele gebruikt