Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290489 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #460 Gepost op: 16 december 2012, 20:33:01
Het toeval wil dat ik die striping ooit zelf ontworpen heb. In dit geval lijken met de strepen iets te dik (horen 15 cm te zijn en in een hoek van 45 graden te staan) en ik mis een rode streep op de neus.
Een precieze beschrijving is op te vragen bij het NRK contactcenter in Den Haag (070-4455678)
CN NRK


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #461 Gepost op: 16 december 2012, 20:46:12
Het toeval wil dat ik die striping ooit zelf ontworpen heb. In dit geval lijken met de strepen iets te dik (horen 15 cm te zijn en in een hoek van 45 graden te staan) en ik mis een rode streep op de neus.
Een precieze beschrijving is op te vragen bij het NRK contactcenter in Den Haag (070-4455678)

Kijk dat is nuttige info :) had al even op intranet gekeken maar kon het daar niet vinden. Ik begon al te twijfelen of er een standaard ontwerp was :)


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #462 Gepost op: 16 december 2012, 23:33:11
(...) In dit geval lijken met de strepen iets te dik (horen 15 cm te zijn en in een hoek van 45 graden te staan) en ik mis een rode streep op de neus. (...)

Hoe zit het precies met dat ontwerp? is dat een advies ontwerp of bindend of.....?

Ik had namelijk begrepen dat de ontwerpen voor beide voertuigen eerst door de CN goedgekeurd waren voordat ze er op geplakt werden...... Dat zou serieus wel héél slordig zijn
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #463 Gepost op: 17 december 2012, 12:33:12
Want??? Misschien enige toelichting geven. Wellicht zijn dit de enige voertuigen met de juiste striping...

Groet,

RemRoof

Striping is voldoet aan de o.a aan de voor- en achterzijde niet aan de omschrijving zoals in de volgende link is omschreven :

http://www.rodekruisvoertuigen.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=26&Itemid=26

Het is, volgens mij, geen officiële site van het nederlandse rode kruis, alleen zoals het e.a is omschreven komt het mij wel als een officiële publikatie over.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #464 Gepost op: 17 december 2012, 12:56:30
Waarom hebben beide trouwens andere striping op de zijkant? Bij de PM maar 1 diagonale band die hoog doorloopt, bij de auto 2, terwijl het bij de PM wel had gepast om de 2e ook hoger door te laten lopen.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #465 Gepost op: 17 december 2012, 14:33:06
Striping is voldoet aan de o.a aan de voor- en achterzijde niet aan de omschrijving zoals in de volgende link is omschreven :

http://www.rodekruisvoertuigen.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=26&Itemid=26

Het is, volgens mij, geen officiële site van het nederlandse rode kruis, alleen zoals het e.a is omschreven komt het mij wel als een officiële publikatie over.

Het is geen officiële site, maar dit is wel de goede omschrijving van de belettering.
CN NRK


azzardato

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
  • Azzardato
Reactie #466 Gepost op: 18 december 2012, 23:37:55
Het enige wat ontbreekt is de band tussen de koplampen ! kleur wit van het voertuig is de juiste RAL-kleur ... hoek van striping is 45graden ... tussenruimte tussen de banden is even groot als banden ( echter ietsje breder i.v.m. model auto , anders uit verband ) en de tweede streep naar motorkap kan alleen als deze exact een lang is als de eerste.
Ontwerp en uitvoering is goedgekeurd door directie noodhulp, dus niet discutable ... als iedere afd. hun voorstel eerst goed laat keuren, voorkom je discussie achteraf.
USAR WSAR


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #467 Gepost op: 20 december 2012, 12:01:07
Persoonlijk vind ik de discussie ook niet echt nodig.
Zolang het voertuig maar herkenbaar is als rode kruis voertuig en niet voor iets anders aangezien wordt. (ambulance, koeriersdienst, raceauto...)
Voor 99,99% van de mensen die zo een wagen tegen komen is het dan perfect duidelijk waar hij van is. De hoek of dikte van de strepen maakt dan niets uit. Voor die andere 0,01% is er dit topic.....

Het logo wordt goed gebruikt, de naam wordt goed gebruikt en daarmee voldoe je aan de wettelijke eisen rondom het gebruik van het rode kruis symbool, in grote lijnen voldoen de wagens in dit topic (uitzonderingen daargelaten) aan de huisstijl van het RK, mbt. kleuren, tellertype etc.
Dan is dat voor mij opzich prima, als iemand een extra rood steepje mooi, of juist niet mooi vindt, dan ben ik van mening dat hij dan maar gewoon zelf moet kiezen dat streepje er wel of niet op te zetten.

De enige reden waarom ik reageerde op de nieuwe striping van Langstraat, was niet omdat hij niet goed zou zijn, maar ik reageerde op de claim "dit is de officiële".
Waarschijnlijk heeft de directie noodhulp ook best wel meer verschillende stripings goedgekeurd. Waarschijnlijk met in het achterhoofd "als het in grote lijnen overeenkomt en herkenbaar is, logo goed gebruikt worden. Dan is de rest binnen de vrijheid van de afdeling." Maar ik moet mijn kristallen bol nog uit de vaatwasser halen dus kan geen garanties geven op die uitspraak ;-)  
Ik ben namelijk ook van mening dat in een organisatie als het RK, waar je voornamelijk met vrijwilligers werkt en er altijd meer werk is dan vrijwilligers, je niet te veel tijd en mankrachten moet "verspillen" aan zorgen dat alle auto's precies de zelfde streepjes heeft. Er zijn belangrijkere dingen om je tijd en geld in te investeren.


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #468 Gepost op: 18 maart 2013, 10:25:49

Dienst: Nederlandse Rode Kruis
Afdeling: Enschede
Standplaats: Enschede
Roepnummer: n.v.t.
Kenteken: 77-XXV-9
Soort voertuig: Personenvervoer
Merk & type: Renault Master


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #469 Gepost op: 18 maart 2013, 22:52:07

Dienst: Nederlandse Rode Kruis
Afdeling: Enschede
Standplaats: Enschede
Roepnummer: n.v.t.
Kenteken: 77-XXV-9
Soort voertuig: Personenvervoer
Merk & type: Renault Master

Weet iemand het roepnummer?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever