Het idee van een mobiele hulppost is top.
De keuze voor een gele bus met blauwe lampenkappen is in mijn ogen al een flop.
Al zet je er HARINGKAR of FRIETKRAAM op dan nog zullen mensen in eerste instantie een ambulance zien.
In dit geval staat het er nog met koeieletters op ook. JA MAARR!!! er staat in kleine letters wat anders op en een rood kruisje.
Dat maakt geen bal uit. De mensen, en vooral de mensen die hulp nodig hebben, zien een ambulance en dat moet je als goedwillende eerste hulpverlener of Rode Kruis afdeling niet willen.
En die verwachtingen zou je niet hebben als je de woordjes ambulance vervangt door NRK en er gewoon rode strepen op zet..
Zoals ik al zei, het NRK draaft veel te veel door met die regels..
Ik denk dat het niet heel veel uit maakt zo lang de auto geel is met blauwe lampenkappen.
En persoonlijk denk ik niet dat het Nederlandse Rode Kruis doordraaft met de regels.
Het Nederlandse Rode Kruis is een vereniging die graag met 1 gezicht naar buiten treedt.
Daar hoort een huisstijl bij en daar hoort een bepaalde kleur voertuig en bestickering bij.
Dit voertuig is ook van het Nederlandse Rode Kruis en zou dus ook conform de richtlijnen bestickerd moeten worden.
Mijn conclusie: Goed idee maar jammer van de uitvoering.