Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290461 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #560 Gepost op: 30 juni 2013, 14:46:50
Ik blijf me er over verbazen hoe veel verschillende soorten striping er zijn binnen het Rode Kruis. Misschien tijd dat er een soort VTSPN komt voor het NRK.  ::)


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #561 Gepost op: 30 juni 2013, 14:54:25
Citaat van: Maxx link=msg=1179327 date=1372596410
Ik blijf me er over verbazen hoe veel verschillende soorten striping er zijn binnen het Rode Kruis. Misschien tijd dat er een soort VTSPN komt voor het NRK.  ::)
Dit is de nieuwe secundaire BiZa striping die het NRK mag gebruiken volgens de wet. (NRK heeft wel een huisstijl maar die dicussie is ergens anders op dit forum)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #562 Gepost op: 30 juni 2013, 14:59:02
Citaat van: Maxx link=msg=1179327 date=1372596410
Ik blijf me er over verbazen hoe veel verschillende soorten striping er zijn binnen het Rode Kruis. Misschien tijd dat er een soort VTSPN komt voor het NRK.  ::)

Ja en nee, een beetje eenheid in huisstijlen mag zeker, maar je hoeft er niet tot in het extreme mee door te slaan dat iedere auto exact het zelfde is.
Dus wel gewoon allemaal witte auto's met de goede tekst in het goede lettertype en het embleem op de juiste manier gebruikt.
Dan mag er van mij best per afdeling een beetje vrijheid zijn of ze wel of geen rood streepje er op zetten. Je moet de kosten en baten wat dat betreft gewoon afwegen en iedere afdeling de vrijheid geven die afweging te maken. Soms wil Nederland een beetje doorslaan met de regeldruk, dat is nergens voor nodig.

Al ben ik het er wel mee eens dat bovenstaande voertuig ook bij mij wat vragen oproept. Ik ben niet bang dat mensen het voertuig voor iets anders aanzien. Het grootste deel van de bevolking denkt ook dat een perfect volgens de regels uitgevoerde rodekruis rolstoelbus een ambulance is. Daarvoor is het woord "ambulance" niet nodig. Ze zien gewoon een witte auto met een rood kruis er op en wat streepjes voor de zichtbaarheid. Dat is toch precies hoe we allemaal vanaf de kleuterklas ziekenauto's tekenende?

Ik vraag me meer af wat vrijwilligers zien als ze in de spiegel kijken. Zien ze zichzelf als een EHBO'er met een verbandtas, goede motivatie en leuke hobby, of zien ze zichzelf in de spiegel als ambulanceverpleegkundige of arts?


Jvdw

  • eerste hulp verlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • doe maar normaal dan doe je al gek genoeg
Reactie #563 Gepost op: 30 juni 2013, 16:00:48
oke mooie auto wat ik me wel afvraag ik las dat jullie hier zwaarlijvige mensen mee vervoeren maar hij staat als bedrijfswagen op kenteken en niet als personenauto dus volgends mij mag je er dan rijdend geen mensen achter in vervoeren. maar zou kunnen dat ik wat over het hoofd zie


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #564 Gepost op: 30 juni 2013, 16:10:40
Citaat van: Jvdw link=msg=1179341 date=1372600848
oke mooie auto wat ik me wel afvraag ik las dat jullie hier zwaarlijvige mensen mee vervoeren maar hij staat als bedrijfswagen op kenteken en niet als personenauto dus volgends mij mag je er dan rijdend geen mensen achter in vervoeren. maar zou kunnen dat ik wat over het hoofd zie

Personenauto = ambulance denk ik?
En volgens mij is dat correct.
Het scheelt namelijk honderden euro's in de verzekering..


Jvdw

  • eerste hulp verlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • doe maar normaal dan doe je al gek genoeg
Reactie #565 Gepost op: 30 juni 2013, 16:20:30
Idd het scheelt erg in de kosten nu betalen ze 112 euro per kwartaal en als het een ambulance (Personenauto) is betalen ze 555,-euro per kwartaal.
Maar blijf er bij nu mogen ze al rijdend niemand achterin vervoeren


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #566 Gepost op: 30 juni 2013, 16:32:35
Ik zou trouwens nog even foto's uploaden van de ambulance en rolstoelbus van de afdeling Elburg en Oldebroek.
(De ambu is hier al is voorbijgekomen, maar de rolstoelbus nog niet)

VW T5 ANS
Kenteken: 14-GHF-5
Bouwjaar: 2008
Bijzonderheden: Word primair gebruikt als hulppost. Is voorzien van zowel blauwe als amber flitsers/zwaailampen

Mercedes Sprinter
Kenteken: 21-HDJ-6
Bouwjaar: 2008
Bijzonderheden: PM is verhoogd naar 2.90 meter. Word gebruikt als rolstoelbus. Is voorzien van rolstoel lift.









Jvdw

  • eerste hulp verlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • doe maar normaal dan doe je al gek genoeg
Reactie #567 Gepost op: 30 juni 2013, 21:12:21
Maar heeft er iemand ook foto's van de binnenkant van de peugeot boxer ben wel heel benieuwd hoe deze er uit ziet.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #568 Gepost op: 30 juni 2013, 21:25:25
Citaat van: Jvdw link=msg=1179341 date=1372600848
oke mooie auto wat ik me wel afvraag ik las dat jullie hier zwaarlijvige mensen mee vervoeren maar hij staat als bedrijfswagen op kenteken en niet als personenauto dus volgends mij mag je er dan rijdend geen mensen achter in vervoeren. maar zou kunnen dat ik wat over het hoofd zie
ambulances zijn -als ze aan de criteria voldoen-  sowieso vrijgesteld van MRB
CN NRK


Jvdw

  • eerste hulp verlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • doe maar normaal dan doe je al gek genoeg
Reactie #569 Gepost op: 30 juni 2013, 21:40:27
Marnix wat weet jij wat wij niet weten aan welke eisen moet ambulance dan voldoen