Dan zou het Rode Kruis wereldwijd een unieke eigen striping moeten starten vrees ik. Geen slecht idee, maar niet altijd haalbaar.
Interessante gedachtegang. Ik denk dat als het wereldwijd hetzelfde wordt dat het een redelijke simpele striping wordt, omdat het overal ter wereld gemaakt moet kunnen worden. Dus een witte wagen met alleen het logo of met de toevoeging van een rode rand. Zoiets als het Amerikaanse Rode Kruis.
Maar ik denk ook niet dat dit het wordt. De vele verschillende werkzaamheden die het Rode Kruis uitvoert in vele verschillende werelddelen vraagt vaak om andere eisen van een voertuig en zijn uiterlijk.
Waarom zou de battenburg striping in nederland niet kunnen? Is wel erg onderscheidend..
Klopt, alleen moet je er wel voor opletten dat je niet te veel op Engelse diensten gaat lijken, die zijn hier in Nederland erg bekend door verschillende TV-Series. Maar op zich wel interessant. Kan je eens wat tekenen zodat we jouw gedachtegang (visueel) kunnen volgen?
Persoonlijk zie ik niet in wat er mis is met de huidige stijl van de voertuigen. Ik zou wel bij nieuwe voertuigen de contourmarkering aanpassen met de lessen die geleerd zijn bij de Biza striping. O ja, en natuurlijk het nieuwe logo er op ipv het oude.