Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290437 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #670 Gepost op: 25 september 2013, 13:29:32
Citaat van: Koekerdt link=msg=1204045 date=1380040238
Rode verf zat ook nog op het voertuig. Nu ook niet meer.
De binnenkant van de deuren is vast nog rood, anders moet het kentekenbewijs aangepast worden... ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #671 Gepost op: 25 september 2013, 13:46:02
Citaat van: petre link=msg=1204293 date=1380108572
De binnenkant van de deuren is vast nog rood, anders moet het kentekenbewijs aangepast worden... ;)
Ik weet niet of dit nog wel zo is, was laatst een vriendenclub die een auto oranje over hadden geschilderd en aangehouden werd omdat deze kleur niet op het kenteken stond. Als het voertuig een andere kleur krijgt aan de buiten kant dan kan er ook beweerd worden dat zei niet het voertuig waren dat geflitst was omdat er een andere kleur op de kentekenpapieren staat.
Maargoed, ik heb een aantal jaren geleden ook een verhaal gehoord dat jouw uitspraak weer ondersteunt.  ;) (mogelijk is dit inmiddels verandert)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #672 Gepost op: 25 september 2013, 13:55:00
http://nos.nl/wk2010/artikel/165515-bekeuring-voor-oranje-geverfde-auto.html
en dit is het verhaal dat erbij hoort.  ;)

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Kleur-van-uw-voertuig-wijzigen.aspx
volgens RDW moet de kleur op het kenteken zelfs gewijzigd worden als de auto gewrapt word, interessant, dan kloppen de kleuren op de kentekenbewijzen van een aantal huisartsen voertuigen niet. >:D


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #673 Gepost op: 27 september 2013, 19:36:07
Ik mag hopen dat jullie snappen dat het mij niet om de kleur van het voertuig gaat maar dat ik het zei om aan te geven dat het geen redenen van zijn, maar smoesjes van nrkvbdnh. Jullie gaan er zo serieus op in....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #674 Gepost op: 30 september 2013, 15:30:45
Citaat van: Koekerdt link=msg=1204960 date=1380303367
Ik mag hopen dat jullie snappen dat het mij niet om de kleur van het voertuig gaat maar dat ik het zei om aan te geven dat het geen redenen van zijn, maar smoesjes van nrkvbdnh. Jullie gaan er zo serieus op in....
Als de VBD aangewezen is als onderdeel voor Noodhulp Nationaal (zoals bedoeld in de wet), dan mag men blauwe lampen op de voertuigen hebben. Zolang je dat niet weet is het gissen..


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #675 Gepost op: 30 september 2013, 17:36:19

En ook de 2370 van Utrecht heeft een nieuw jasje (met nog enig peuterwerk aan de streepjes te gaan)
CN NRK


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #676 Gepost op: 30 september 2013, 18:38:00
Citaat van: Marnix link=msg=1205692 date=1380555379

En ook de 2370 van Utrecht heeft een nieuw jasje (met nog enig peuterwerk aan de streepjes te gaan)
Met rode strepen was die best vet geworden....nu is het net een werkverkeerbus
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Jvdw

  • eerste hulp verlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • doe maar normaal dan doe je al gek genoeg
Reactie #677 Gepost op: 30 september 2013, 18:39:54
Idd iedereen zijn smaak maar ik vind het echt verschrikkelijk


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #678 Gepost op: 30 september 2013, 19:15:42
Iedereen zijn eigen smaak inderdaad. Maar in ieder geval leuk om te zien dat de afdeling Utrecht al gelijk zo fanatiek bezig is met de nieuwe huisstijl. Ook goed om te zien dat er met opmerkingen van (o.a.) dit forum wat gedaan wordt, aan het dak te zien
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #679 Gepost op: 30 september 2013, 19:54:36
het roepnummer is slecht te lezen, blauw-wit contrast is slecht.

Toch jammer, het straalt m.i. minder "hulpverlening" uit.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis