Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290422 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Jvdw

  • eerste hulp verlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • doe maar normaal dan doe je al gek genoeg
Reactie #760 Gepost op: 5 september 2014, 09:18:07
Een gele ambulance met primaire striping valt niet onder de categorie rode kruis voertuigen.
Dus zullen de striping van deze auto's aangepast moeten worden zodat ze niet lijken op de reguliere ambulance diensten.
En er zo geen verwarring ontstaat.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #761 Gepost op: 5 september 2014, 11:42:47


Nou, vooruit, dan nog maar een gele ambulance van het Rode Kruis. Ditmaal is het inmiddels bekende verhaal dat telkens verschijnt bij een gele Rode Kruiswagen niet van toepassing. Deze foto is gemaakt ergens in de negentiger jaren in Haarlem. Buiten de enkele ANWB-snelwegambulances eind zestiger jaren om die half wit en half geel waren gespoten, is dit de eerste ambulance op de Nederlandse wegen die helemaal geel gekleurd was. Dat was in een periode dat alle ambulances voornamelijk wit gekleurd waren, al of niet met een gekleurde bies. Uit notities van een andere verzamelaar weet ik dat de wagen eerst wel wit is geweest. De wagen is ooit door Visser geleverd en zal vermoedelijk voor de Rode Kruistijd ook wel ergens bij een reguliere ambulancedienst gereden hebben. Hoelang deze bij het Rode Kruis heeft gereden is niet bekend, ook niet wat er daarna met deze auto is gebeurd. Als iemand meer informatie heeft over dit voertuig dan is dat altijd welkom.

Kenteken:   FL-55-RB
Dienst:       Rode Kruis Zandvoort


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #762 Gepost op: 5 september 2014, 14:14:05
Citaat van: Nils link=msg=1293543 date=1409910167


Nou, vooruit, dan nog maar een gele ambulance van het Rode Kruis. Ditmaal is het inmiddels bekende verhaal dat telkens verschijnt bij een gele Rode Kruiswagen niet van toepassing. Deze foto is gemaakt ergens in de negentiger jaren in Haarlem. Buiten de enkele ANWB-snelwegambulances eind zestiger jaren om die half wit en half geel waren gespoten, is dit de eerste ambulance op de Nederlandse wegen die helemaal geel gekleurd was. Dat was in een periode dat alle ambulances voornamelijk wit gekleurd waren, al of niet met een gekleurde bies. Uit notities van een andere verzamelaar weet ik dat de wagen eerst wel wit is geweest. De wagen is ooit door Visser geleverd en zal vermoedelijk voor de Rode Kruistijd ook wel ergens bij een reguliere ambulancedienst gereden hebben. Hoelang deze bij het Rode Kruis heeft gereden is niet bekend, ook niet wat er daarna met deze auto is gebeurd. Als iemand meer informatie heeft over dit voertuig dan is dat altijd welkom.

Kenteken:   FL-55-RB
Dienst:       Rode Kruis Zandvoort

Dan ken jij de geschiedenis niet, aangezien in de gemeente Ede de ambulances van de GGD al in de jaren 60 geheel geel waren.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #763 Gepost op: 5 september 2014, 16:57:06
Aaahhh, niet schieten! Je hebt gelijk. Ik vergeet Ede helemaal   e050


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #764 Gepost op: 11 september 2014, 01:14:37
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1293494 date=1409900183
Als het rode kruis nu ook een ambulance dienst zou zijn had je een punt.

Daarnaast is de huisstijl van het rode kruis ook erg herkenbaar.

De eerste regel van de pagina geeft al aan dat ze het rode kruis niet bedoelen:
Het is een voertuig van het Rode Kruis, dus past die in dit topic. Simpel toch?

En het RK kan ook best gekwalificeerd personeel leveren om ALS-diensten op een ambulance te kunnen draaien. Maar laten we daar dit topic niet voor misbruiken.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #765 Gepost op: 11 september 2014, 10:44:55
Als ik het mij goed herinner heeft dit voertuig altijd op het circuit van Zandvoort gestaan. Deze werd alleen gebruikt tijdens activiteiten op het circuit. Ik heb daar in de begin jaren 90 een aantal keren gestaan als een van de brandwachten tijdens races op het circuit.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #766 Gepost op: 11 september 2014, 11:31:45
Citaat van: Vider link=msg=1294837 date=1410425095
Als ik het mij goed herinner heeft dit voertuig altijd op het circuit van Zandvoort gestaan. Deze werd alleen gebruikt tijdens activiteiten op het circuit. Ik heb daar in de begin jaren 90 een aantal keren gestaan als een van de brandwachten tijdens races op het circuit.

Klopt, althans dit kreeg ik ook reeds via een ander kanaal te horen. Bedankt!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #767 Gepost op: 11 september 2014, 15:55:45
Citaat van: petre link=msg=1294806 date=1410390877
En het RK kan ook best gekwalificeerd personeel leveren om ALS-diensten op een ambulance te kunnen draaien. Maar laten we daar dit topic niet voor misbruiken.

Dat zou de Albert Heijn ook kunnen doen. En toch zijn hun bezorgbusjes niet  uitgerust met blauwe lampen en gele stickers. :|
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #768 Gepost op: 11 september 2014, 17:18:42
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1294917 date=1410443745
Dat zou de Albert Heijn ook kunnen doen. En toch zijn hun bezorgbusjes niet  uitgerust met blauwe lampen en gele stickers. :|
Jou reactie slaat nergens op Luke. beetje respectloos.
Er zijn genoeg ambulance medewerkers welke vrijwilliger zijn bij het Rode Kruis of EHBO vereniging.
Er zijn ook genoeg supermarktmedewerkers welke vrijwilliger zijn bij de brandweer of politie.
Er zullen ook genoeg beroepsfotografen zijn welke vrijwilligerswerk bij andere instanties verrichten.
Deze mensen doen hun vrijwillige werkzaamheden met passie en liefde en staan ergens voor.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #769 Gepost op: 11 september 2014, 17:28:33
Citaat van: Vider link=msg=1294950 date=1410448722
Jou reactie slaat nergens op Luke. beetje respectloos.
Er zijn genoeg ambulance medewerkers welke vrijwilliger zijn bij het Rode Kruis of EHBO vereniging.
Er zijn ook genoeg supermarktmedewerkers welke vrijwilliger zijn bij de brandweer of politie.
Er zullen ook genoeg beroepsfotografen zijn welke vrijwilligerswerk bij andere instanties verrichten.
Deze mensen doen hun vrijwillige werkzaamheden met passie en liefde en staan ergens voor.

Dat mensen gepassioneerd en vrijwilligers zijn geloof ik meteen. Maar dat zegt natuurlijk niets.
Wat ik probeer te zeggen is dit; Mensen roepen allemaal wat het Rode Kruis allemaal zou kunnen doen en zien dat als reden complete ambulances in dienst te houden.

Wanneer komt de nadruk bij de aankoop van deze voertuigen nou eens te liggen op wat het Rode Kruis doet, en niet op wat zij eventueel zou kunnen. Het Rode Kruis doet geen ALS ambulancezorg, dus hebben die auto's ook niet nodig.
Immers, als een ambulanceverpleegkundige bij de Albert Heijn gaat werken krijgt hij ook geen bezorgambulance.
Ik snap dat het Rode Kruis meer verbintenis heeft met ALS zorg dan de Albert Heijn maar de status is hetzelfde. Beide doen het niet, dus beide hebben geen ambulance nodig. Of rijdt er ook echt alleen maar ALS Geschoold personeel op deze auto's?

Mijn reactie is niet bedoeld als respectloos. Deze mensen doen ongetwijfeld goed werk en zetten zich daar voor in. Maar ik zie dat niet als reden om een volledige ambulance te hebben.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens