Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290345 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #80 Gepost op: 29 augustus 2007, 19:54:29
Naja, de verschille met voertuig strippings erger ik me geneens aan, want zo super veel verschil vind ik er niet inzitten, ik vind dat er meer zorgen gemaakt moet worden over de uniformen, want er zijn zat afdelingen die eigen kleding maken/nemen inplaats van het landelijke uniform. En dan gebruik ik even vlissingen als voorbeeld, aangezien die een afwijkend uniform hebben.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


DanielB

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 30 augustus 2007, 11:23:44
Naja, de verschille met voertuig strippings erger ik me geneens aan, want zo super veel verschil vind ik er niet inzitten, ik vind dat er meer zorgen gemaakt moet worden over de uniformen, want er zijn zat afdelingen die eigen kleding maken/nemen inplaats van het landelijke uniform. En dan gebruik ik even vlissingen als voorbeeld, aangezien die een afwijkend uniform hebben.

Niets nieuws wat je verteld wat betreft de kleding... Maar wat doe je er aan? Wederom het probleem met de autonomie binnen het Nederlandse Rode Kruis.

Je hebt overigens ook mensen die deels in KLM lopen en deels in G&S. Bijvoorbeeld geheel KLM-werkpak, maar dan de G&S fleeche-sweater ;)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #82 Gepost op: 30 augustus 2007, 11:41:40
Helemaal mee eens. Voorstel: Rode Kruis in BiZa-striping, gebaseerd op de ambulancestriping. Voertuig wit, met wit / rode striping.

Weet je wat hiermee denk ik een probleem wordt? Dat de voertuigen dan te veel gaan lijken op de hv-voertuigen van de overheid, en dat komt je onafhankelijkheid die het NRK nastreefd, niet ten goede.  :)


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #83 Gepost op: 30 augustus 2007, 18:05:02
Niets nieuws wat je verteld wat betreft de kleding... Maar wat doe je er aan? Wederom het probleem met de autonomie binnen het Nederlandse Rode Kruis.

Je hebt overigens ook mensen die deels in KLM lopen en deels in G&S. Bijvoorbeeld geheel KLM-werkpak, maar dan de G&S fleeche-sweater ;)



Wij hebben naar mij weten wel alles van de KLM das het makkelijkst vinden ze hier
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #84 Gepost op: 30 augustus 2007, 19:55:01
Twee VC`s van het rode kruis in Essen ;)



OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


DanielB

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 31 augustus 2007, 10:58:00
Weet je wat hiermee denk ik een probleem wordt? Dat de voertuigen dan te veel gaan lijken op de hv-voertuigen van de overheid, en dat komt je onafhankelijkheid die het NRK nastreefd, niet ten goede.  :)

In wat voor zin lijken ze te veel op de primair ingezette hulpverleningsvoertuigen? Ik ben van mening dat de striping zich toch echt wel onderscheidt van de striping zoals gevoerd door de drie hulpverleningsdisciplines, en dat we opzich ook onder de hulpverlening vallen (alleen rijden wij dan niet 24/7 op de weg)

In wat voor zin komt het de onafhankelijkheid niet ten goede? We hebben het hier over richtlijnen :)... Wij zullen hoe dan ook toch moeten helpen als er onderweg wat gebeurd ;)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #86 Gepost op: 2 september 2007, 13:52:44
Weet je wat hiermee denk ik een probleem wordt? Dat de voertuigen dan te veel gaan lijken op de hv-voertuigen van de overheid, en dat komt je onafhankelijkheid die het NRK nastreefd, niet ten goede.  :)

Eenduidigheid in HV-voertuigen heeft niets te maken met de onafhankelijkheid van de organisatie. En 'hv-voertuigen van de overheid' heeft er ook niet veel mee te maken als je praat over particuliere ambulancediensten. De striping maakt de voertuigen herkenbaarder als hv-voertuig.
Geloof niet alles wat je denkt.


Robert_Docter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Jeugdbrandweer Putten/Ermelo
Reactie #87 Gepost op: 2 september 2007, 17:40:30
Hier ook ééntje van het Duitse Rode Kruis ;)




Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #88 Gepost op: 30 september 2007, 19:17:31
een errug dikke Mitsu L200 van het Belgische Rode kruis!!!!  :D



gr. Michel


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 30 september 2007, 20:30:47
toch hebben die belgen mooie wagens