Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 292291 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #810 Gepost op: 20 september 2014, 15:34:24
Het vervoer door het Rode Kruis valt onder "vrijwilligersprojecten" en is daarmee vrijgesteld van grote delen van de Wet Personenvervoer.
WP2000, Art 2 lid 3:
3. De wet is niet van toepassing op vervoer van personen per auto, anders dan openbaar vervoer, indien de som van de betalingen voor dat vervoer de kosten van de auto en eventuele bijkomende kosten voor dat vervoer niet te boven gaat, tenzij vorenstaande wordt verricht in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur worden regels gesteld over de kosten van de auto en eventuele bijkomende kosten.

Het Rode Kruis verdient niet aan de ritten, maar kan een deel van de kosten op deze wijze terugverdienen.
CN NRK

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #811 Gepost op: 20 september 2014, 17:03:28
Citaat van: Marnix link=msg=1296926 date=1411220064
Het vervoer door het Rode Kruis valt onder "vrijwilligersprojecten" en is daarmee vrijgesteld van grote delen van de Wet Personenvervoer.
WP2000, Art 2 lid 3:
3. De wet is niet van toepassing op vervoer van personen per auto, anders dan openbaar vervoer, indien de som van de betalingen voor dat vervoer de kosten van de auto en eventuele bijkomende kosten voor dat vervoer niet te boven gaat, tenzij vorenstaande wordt verricht in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur worden regels gesteld over de kosten van de auto en eventuele bijkomende kosten.

Het Rode Kruis verdient niet aan de ritten, maar kan een deel van de kosten op deze wijze terugverdienen.

Dank u!  Ik vroeg het mij zomaar af.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #812 Gepost op: 24 september 2014, 13:27:06
Ik kwam nog 2 mooie inzetfoto's tegen van onze Rode Kruis afdeling. Voor er (alweer) discussie ontstaat: wij zitten hier op een afgesloten circuit, eigen terrein. Hier dragen wij blauw+tweetoon. Op de openbare weg zijn de LED lampen amber van kleur. Wij schakelen dit om.

[FOTO OP VERZOEK VERWIJDERD]
Hier rijden we het ciruit op om naar plaats van ongeval te gaan.

[FOTO OP VERZOEK VERWIJDERD]

Het lijkt of alles rijdt, maar alleen ons voertuig rijdt, de rest staat stil.

Beide foto's zijn gemaakt door Frank Dorau, zijn website is www.Ovalrace.com
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #813 Gepost op: 26 september 2014, 14:24:13
Discussie over deze foto afgesplitst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1297909

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #814 Gepost op: 9 oktober 2014, 22:09:35

Hierbij een plaatje uit mijn foto-archief, het Rode Kruis afdeling Horst, de huidige gemeente Horst aan de Maas (Noord-Limburg). Een Opel Blitz en een Volkswagen Variant. Over de kentekens is helaas op internet niets meer te vinden. De Volkswagen Variant is denk ik, als ik het kenteken vergelijk met een oude auto van thuis, uit het eind van de zestiger jaren.
Mocht er iemand meer weten over deze voertuigen dan hoor ik het graag, dit in verband met voorbereidingen op een boekwerk over ambulancevervoer in Noord- en Midden Limburg, min of meer een vervolg op het boek 'Ambulancezorg zonder grenzen, 100 jaar ambulancevervoer in Zuid-Limburg'.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #815 Gepost op: 8 april 2015, 23:27:33
Is de nieuwe huisstijl van de voertuigen van het Rode Kruis ergens te downloaden o.i.d.?

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #816 Gepost op: 8 april 2015, 23:28:49
Via intranet van het Rode Kruis ja. Niet openbaar.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #817 Gepost op: 9 april 2015, 00:52:47

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #818 Gepost op: 9 april 2015, 09:31:13
Dan kom ik uit op een foto van een Rode Kruis voertuig met de nieuwe huisstijl. Niet op een link van hoe de huisstijl op de auto moet staan enzo. Want dat is wat brandpreventje bedoelt gok ik.

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #819 Gepost op: 9 april 2015, 09:54:36
Ik zou die foto ook maar niet volgen...
Als je een pm stuurt, dan stuur ik je het montagevoorschrift.
CN NRK