Persoonlijk vind ik de discussie ook niet echt nodig.
Zolang het voertuig maar herkenbaar is als rode kruis voertuig en niet voor iets anders aangezien wordt. (ambulance, koeriersdienst, raceauto...)
Voor 99,99% van de mensen die zo een wagen tegen komen is het dan perfect duidelijk waar hij van is. De hoek of dikte van de strepen maakt dan niets uit. Voor die andere 0,01% is er dit topic.....
Het logo wordt goed gebruikt, de naam wordt goed gebruikt en daarmee voldoe je aan de wettelijke eisen rondom het gebruik van het rode kruis symbool, in grote lijnen voldoen de wagens in dit topic (uitzonderingen daargelaten) aan de huisstijl van het RK, mbt. kleuren, tellertype etc.
Dan is dat voor mij opzich prima, als iemand een extra rood steepje mooi, of juist niet mooi vindt, dan ben ik van mening dat hij dan maar gewoon zelf moet kiezen dat streepje er wel of niet op te zetten.
De enige reden waarom ik reageerde op de nieuwe striping van Langstraat, was niet omdat hij niet goed zou zijn, maar ik reageerde op de claim "dit is de officiële".
Waarschijnlijk heeft de directie noodhulp ook best wel meer verschillende stripings goedgekeurd. Waarschijnlijk met in het achterhoofd "als het in grote lijnen overeenkomt en herkenbaar is, logo goed gebruikt worden. Dan is de rest binnen de vrijheid van de afdeling." Maar ik moet mijn kristallen bol nog uit de vaatwasser halen dus kan geen garanties geven op die uitspraak ;-)
Ik ben namelijk ook van mening dat in een organisatie als het RK, waar je voornamelijk met vrijwilligers werkt en er altijd meer werk is dan vrijwilligers, je niet te veel tijd en mankrachten moet "verspillen" aan zorgen dat alle auto's precies de zelfde streepjes heeft. Er zijn belangrijkere dingen om je tijd en geld in te investeren.