Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290501 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #480 Gepost op: 19 mei 2013, 21:24:27

Kenteken: bijna zeker dat het de HV-JG-97 is.
er waren 6 van deze T4 ambu's hier in brabant, 2 zijn er naar stichting MOS gegaan 92 en 94, inmiddels vervangen. de 92 (ook van tilburg) zou tot 2006 in dienst zijn geweest volgens kazernes NL


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #481 Gepost op: 20 mei 2013, 11:47:20
Als de bus gebruikt word door het Rode Kruis, heeft ie een roepnummer. In het roepnummerplan is voor elke afdeling een nummer vrij voor een PM. Dat het er niet op staat betekend niet dat hij er geen heeft.


Helaas Wouter, dit is niet altijd zo. Wij hebben ook voertuigen in gebruik welke geen mobilofoon heeft en roepnummer. Dit is namelijk niet meer verplicht. Als we hem gaan gebruiken tijdens een inzet voor wat voor redenen ook krijgt hij een roepnummer toegewezen voor waar wij hem gebruiken.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #482 Gepost op: 26 mei 2013, 11:01:31


Merk & type: Volkswagen Transporter T4
Kenteken: vergeten te noteren e050
Soort voertuig: Mobiele EHBO-post
Regio: Midden Brabant
Standplaats: Tilburg
Bijzonderheden: Nog voorzien van BiZa-striping en blauwe signalering.

Het zal wel aan mij liggen maar het grote publiek gaat hier gewoon een ambulance in zien en verwacht dan ook die zorg.
Ik hoop maar dat jullie aan dat niveau kunnen voldoen... :-\

Mijn mening: Zo snel mogelijk die markering eraf, het woord ambulance verwijderen, optische signalering eraf en je bezig houden met waar je voor opgeleid bent. Niks meer maar ook niks minder. Wees trots op wat je kan en geef je niet uit als ambulancepersoneel...

Sorry, moest het ff kwijt... 98uiye
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #483 Gepost op: 26 mei 2013, 19:55:12
Het zal wel aan mij liggen maar het grote publiek gaat hier gewoon een ambulance in zien en verwacht dan ook die zorg.
Ik hoop maar dat jullie aan dat niveau kunnen voldoen... :-\

Mijn mening: Zo snel mogelijk die markering eraf, het woord ambulance verwijderen, optische signalering eraf en je bezig houden met waar je voor opgeleid bent. Niks meer maar ook niks minder. Wees trots op wat je kan en geef je niet uit als ambulancepersoneel...

Sorry, moest het ff kwijt... 98uiye

Helemaal mee eens, al zit er wat mij betreft wel een kleine 'maar' aan.
Voorheen was het heel normaal om rode kruis voertuigen te voorzien van ambulancestriping. Dit voertuig is ondertussen al meer dan 15 jaar oud en gaat dus waarschijnlijk niet lang meer mee. De kosten voor de amber signalering en nieuwe stickers wegen waarschijnlijk niet meer op tegen de tijd die het voertuig nog mee gaat.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #484 Gepost op: 26 mei 2013, 20:10:30
Een Rode Kruis voertuig heeft in enorm veel gevallen helemaal geen signalering nodig. Er zijn meer dan genoeg afdelingen (ook grote) die geen enkel voertuig met signalering hebben. (blauw of amber)
Opnieuw spuiten, stripen etc is inderdaad misschien niet kosten effecties, maar de oude strepen er af halen kan altijd en is niet zo duur.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #485 Gepost op: 26 mei 2013, 20:40:59
Het zal wel aan mij liggen maar het grote publiek gaat hier gewoon een ambulance in zien en verwacht dan ook die zorg.
Ik hoop maar dat jullie aan dat niveau kunnen voldoen... :-\

Mijn mening: Zo snel mogelijk die markering eraf, het woord ambulance verwijderen, optische signalering eraf en je bezig houden met waar je voor opgeleid bent. Niks meer maar ook niks minder. Wees trots op wat je kan en geef je niet uit als ambulancepersoneel...
En hoe zit het dan met SIGMA voertuigen?
Precies hetzelfde verhaal  ::)


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #486 Gepost op: 26 mei 2013, 20:56:57
SIGMA-voertuigen ligt iets anders.

SIGMA-voertuigen vallen niet onder de verantwoordelijkheid van het Rode Kruis, maar van het GHOR.
Het personeel bestaat wel uit Rode Kruis leden met een opleiding tot SIGMA.

SIGMA-voertuigen rijden altijd in combinatie met AMBU-voertuigen, omdat ze alleen als complete GNK ingezet kunnen worden.
Deze beide voertuigen kunnen gekoppeld met een A1-status ingezet worden en hebben communicatie met de meldkamer via mobilofoon en portofoon.

Een SIGMA-voertuig zonder AMBU-voertuig is niets anders dan een groepje EHV-ers zonder hulpverleningsmateriaal.

Het SIGMA-voertuig vervoert de SIGMA-leden, tent en tenttoebehoren.
Het Ambu-voertuig vervoert het Ambu-team en alle medische materialen.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #487 Gepost op: 26 mei 2013, 21:37:52
Klopt helemaal  :)

Wat ik vreemd vind, en waar ik dus ook over reageer, is het feit dat het SIGMA al jaren met BiZa striping rijdt en daar nog nooit iemand over is gevallen. Maar nu er een foto verschijnt van een RK voertuig met BiZa striping, moet alles er zo spoedig mogelijk vanaf, omdat de burger dan teveel verwacht. Terwijl de inzittenden vrijwel hetzelfde niveau hebben.

 98uiye


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #488 Gepost op: 26 mei 2013, 21:59:22
Dat is dus omdat de SIGMA onder de GHOR valt en deze deze huisstijl wel voert.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #489 Gepost op: 26 mei 2013, 23:19:33
Was het niet zo dat SIGMA bussen van BiZa (of V&J tegewoordig) zijn en worden beheerd door de regionale GHOR?