Rode Kruis Voertuigen

Auteur Topic: Rode Kruis Voertuigen  (gelezen 290628 keer)

0 gebruikers (en 50 gasten bekijken dit topic.

Beeruh

  • Hulpverlener
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • NRK Roermond
Reactie #300 Gepost op: 23 augustus 2011, 19:45:12
Waarom is de sprinter in het donker?

Het was de bedoeling dat de sprinter de originele striping kreeg alleen hadden we toen het voertuig snel nodig,
Dus het was uitgesteld... helaas tot op de dag van vandaag is het nog niet gebeurd  :'(


FireStorm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #301 Gepost op: 4 september 2011, 01:11:39
Waarom hebben sommige voertuigen zwaailichten ze mogen ze toch niet gebruiken. Ze staan niet geregistreert als hv voertuigen of ben ik gek. :-\

Gr. jorrit

Ik heb wel eens met sirene en blauwlicht gereden omdat een trauma arts daar op hamerde met iemand die zwaar gewond was.. dit heb ik gewoon gedaan op het terrein zelf! als dit niet was gebeurd was degene overleden ... En waarom wij in Zutphen het voertuig geel hebben? Het was toen een beslissing van Den Haag zelf omdat het een hulpverleningsvoertuig zou zijn!
Ex Rode Kruis Medewerker, Ex Sigma lid, Ex Dierenambulance medewerker..


Beeruh

  • Hulpverlener
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • NRK Roermond
Reactie #302 Gepost op: 5 september 2011, 12:04:35
Op eigen terrein mag je met blauw licht rijden. ook mag het als je toestemming hebt gekregen van de professionele hulpdiensten.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #303 Gepost op: 5 september 2011, 15:59:38
Op eigen terrein mag je met blauw licht rijden. ook mag het als je toestemming hebt gekregen van de professionele hulpdiensten.

Deze discussie is hier al ellendig vaak gevoerd... Ik zou zeggen pak de wetten hierover er even bij, dan zal je zien dat er veel meer eisen zijn. En als het RK daar aan zou voldoen zou er inderdaad een mogelijkheid zijn om met O&G te mogen rijden, indien men toestemming krijgt van de meldkamer.

Dat het in de praktijk soms anders gaat dan op papier, lijkt me meer dan logisch. Maar het is dus officeel niet toegestaan.

Daarnaast lijkt het mij dat de kosten niet bepaald opwegen tegen de baten in het geval van het RK, maar dat is mijn persoonlijke visie.


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #304 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:29:26
heeft er iemand toevallig al een foto van het nieuwe verbindings commandowagen  van limburg
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #305 Gepost op: 2 november 2011, 19:49:59
Voorproefje: de nieuwe PAM van Almere. Het is wederom een Citroen geworden omdat hier de beste deal kon worden gemaakt en het bestuur/de chauffeur tevreden is over het snelle en goede onderhoud bij de dealer in Almere. Er is ook nog gekeken voor een Crafter of een Sprinter, maar deze kosten vielen te hoog uit. De oude, huidige, PAM zal worden omgebouwd tot de wagen voor de verbindingsdienst Almere. Echter wordt dat op zo'n wijze gedaan dat die ook nog inzetbaar blijft als 2e PAM.

De PAM heeft een lichtbalk op het dak, flitsers in de grill en flitsers aan de achterzijde. Alles is amber uiteraard.

Zodra hij klaar is zal ik een paar goede foto's schieten, onderstaande zijn van een collega RK'er...







Hier nog twee foto's van het beginstadium:





Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #306 Gepost op: 2 november 2011, 21:52:10
Mooie bus geworden! Beetje jammer dat er een verkeerde naam op staat (Almere is een afdeling en geen district)
CN NRK


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #307 Gepost op: 2 november 2011, 21:59:49
Mooie bus geworden! Beetje jammer dat er een verkeerde naam op staat (Almere is een afdeling en geen district)

Ja ik zag het staan toen ik ze geüpload had. Zal eens navragen waarom dat is. Word vervolgd...


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #308 Gepost op: 2 november 2011, 22:08:53
Voorproefje: de nieuwe PAM van Almere.

PM bedoel je...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #309 Gepost op: 2 november 2011, 22:19:10
PM bedoel je...
Ja in onze volksmond nog steeds PAM, vandaar...