Ik laat mij in tegenstelling tot anderen op dit forum niet 'de hele tijd leiden door rancune en emotie'
Het is duidelijk dat men aan de kust heel anders tegen het werk van de brigade aankijkt dan bij ons in de regio. Hier kent men op Blaricum en Almere na geen strand. Er is dus ook geen voertuig nodig.
Dave,
deze topic gaat over het al dan niet, in een later stadium, gebruik maken van het nieuwe digitale communicatie netwerk C2000 van de OOV organisaties binnen Nederland. Voor een hulpverleningsvoertuig is deze van belang, zelfs een verplichting met de nieuwste reglementen betreffende optische en geluidssignalen. Als je geen voertuig hebt en ook de intentie niet hebt om er één aan te schaffen, heb je het niet nodig. Tenzij je vindt dat communicatie een essentieel onderdeel uit maakt van de hulpverlening.
Helaas is gebruik van C2000 voorbehouden aan OOV organisatie en gelieerde hiervan. Gelieerde wordt je pas als je een status of erkenning bij deze OOV organisaties hebt verworven, zo niet, dan . . . . . . . . . .
Wij zitten niet te wachten om de plaats van een gemeentelijke instantie in te nemen. Wij willen enige erkenning voor het vele werk dat wij verzetten.
Dave, ik reeds eerder vermeld dat deze topic over C2000 gaat en alleen OOV organisaties en gelieerde hiervan gebruik mogen en kunnen maken. Daar is dus erkenning een groot onderdeel van. Erkenning niet door degene die gered zijn, maar de OOV organisaties en gemeenten. Je zou kunnen proberen om groepsgewijs de erkenning te kunnen afdwingen, maar dan moet je gaan samenwerken met alle hulpverlenende instanties in die regio. En zoals Henk al heeft laten zien is dat een groot probleem.
Niet alle reddingsbrigades in onze regio geven een belangrijke aanvulling binnen de hulpverleningsketen. Er is zelfs een brigade die door hun eigen gemeente gepasseerd is en de brandweer een boot heeft laten kopen, voor de hulpverlening op haar gebied. Toch krijgt deze brigade meer credit dan ze waard is... Mogen wij dan niet vragen om erkenning voor het vele werk dat wij verzetten??Dat is zeker een overweging waard... moet de prijs/kwantiteit/kwaliteit natuurlijk wel goed zijn, hè
Krijgen deze reddingsbrigades wel de mogelijkheid tot het gebruik van C2000. Na informatie te hebben ingewonnen, krijgen die GEEN toestemming tot gebruik van C2000. Er ligt wel een aanvraag voor alarmering via P2000 van één reddingsbrigade.
(welke kreeg ik niet te horen)Dave, we hebben op het water en langs de kust allemaal het zelfde doel, maar je kunt koeien niet met appels vergelijken. Wat dus inhoudt dat je je moet vastleggen, structureren, aanpassen en evalueren. Dat proces moet gaande blijven, aangezien stilstand een achteruit gang betekend.
Nog zo'n mooie spreuk: "Er zijn vele wegen die naar Rome leiden." Probeer het C2000 gelieerde via een andere weg, bijvoorbeeld via KLPD of Marechaussee of RAV.
Laat je niet vastleggen op één manier, zoals de KNRM heeft gedaan in het convenant met KWC. Wees flexibel en attent, dan kom je veel verder.