Terrorbewoners

Auteur Topic: Terrorbewoners  (gelezen 8197 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2009, 23:22:52
Het hoeft geen jaren te duren. Het is echter een feit dat je niet na één overlastmelding (extreem voorbeeld) uit huis gezet kan worden.  En het is ook een feit dat woningbouwverenigingen over het algemeen niet al te best documenteren. Maar de laatste jaren zie je daar wel verbetering in, althans, dat is mijn ervaring. Enne... klagers hebben zeker niet minder rechten dan veroorzakers, maar het probleem is gewoon de bewijsvoering. Als je een bovenbuurman hebt die het leuk vindt om op onverwachte momenten midden in de nacht meubels om te gooien, heb je gewoon een probleem. Muziek hard aan kun je makkelijk constateren, maar dit soort dingen is gelijk over als het gebeurt en dus feitelijk bijna niet te constateren. Is maar een voorbeeld om te laten zien dat het vaak heel genuanceerd ligt.

Maar hoe moet Jan met de Pet dit hard maken? Juist, de wijkagent moet een klein gaatje vinden in zijn of haar overvolle agenda, en zijn of haar oor te luisteren komen leggen in betreffende woning, alwaar overlast is gemeld.

-heeft geen tijd, begrijpelijk
-genoemde feiten moeten net op dat moment gepleegd worden (als de wijkagent tp is

Gaat allemaal nie lukken nie. Gek dat steeds meer mensen het recht in eigen hand nemen? Ik weet niet wat ik zou doen, als ik elke dag last heb van iemand, en ik heb alles al geprobeerd...alles...


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2009, 10:52:15
Politie valt binnen bij Tiny Krijnen
 
De politie is vrijdagmiddag rond vier uur binnengevallen in de woning van Tiny Krijnen aan de Parmastraat in Maastricht, omdat werd gevreesd dat ze haar huis in brand zou steken. Vijfentwintig agenten rukten uit om de woning te doorzoeken. Daarbij werd ook een deel van de straat afgezet. Om vijf uur vertrok de politie weer, zonder arrestaties en zonder iets gevonden te hebben .

De rechter oordeelde eerder vrijdag dat Krijnen haar woning binnen twee weken moet verlaten. Reden daarvoor is de overlast die de familie Krijnen al jaren in de straat veroorzaakt. Buurtbewoners worden bedreigd en geïntimideerd, er zijn vechtpartijen en veel verkeersoverlast. Woningstichting Servatius spande een zaak aan om de vrouw uit huis te kunnen zetten.


Bron L1.nl
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #12 Gepost op: 25 oktober 2009, 10:59:31
Politie valt binnen bij Tiny Krijnen
 
 Vijfentwintig agenten rukten uit om de woning te doorzoeken.

Vijfentwintig agenten?? Waarom zo veel??


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2009, 11:00:38
Daarnaast kan de woningbouwvereniging het huurcontract ontbinden,

Hoe zit het eigenlijk als een terror-familie een koopwoning heeft???


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #14 Gepost op: 25 oktober 2009, 11:17:14
Vijfentwintig agenten?? Waarom zo veel??  

Omdat er nog een horde van kinderen en kleinkinderen achter zit.
Zoek ff op google, dat verhelderd een en ander.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #15 Gepost op: 25 oktober 2009, 11:18:13
Hoe zit het eigenlijk als een terror-familie een koopwoning heeft???    

Hele goede vraag!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #16 Gepost op: 25 oktober 2009, 11:32:23
Bij deze, artikeltje 174A uit de Gemeentewet, bevoegdheid van de burgemeester. Deze word echter bijna nooit uitgevoerd! Maar is dus ook van toepassing op koopwoningen. Dit artikel word over het algemeen gebruikt tegen drugspanden, waar junks komen om te gebruiken. Maar in deze situatie zou het ook van toepassing kunnen zijn.....

De burgemeester kan besluiten een woning, een niet voor het publiek toegankelijk lokaal of een bij die woning of dat lokaal behorend erf te sluiten, indien door gedragingen in de woning of het lokaal of op het erf de openbare orde rond de woning, het lokaal of het erf wordt verstoord.
De in het eerste lid genoemde bevoegdheid komt de burgemeester eveneens toe in geval van ernstige vrees voor verstoring van de openbare orde op de grond dat de rechthebbende op de woning, het lokaal of het erf eerder een woning, een niet voor het publiek toegankelijk lokaal of een bij die woning of dat lokaal behorend erf op een zodanige wijze heeft gebruikt of doen gebruiken dat die woning, dat lokaal of dat erf op grond van het eerste lid is gesloten, en er
aanwijzingen zijn dat betrokkene de woning, het lokaal of het erf ten aanzien waarvan hij rechthebbende is eveneens op een zodanige wijze zal gebruiken of doen gebruiken.
De burgemeester bepaalt in het besluit de duur van de sluiting. In geval van ernstige vrees voor herhaling van de verstoring van de openbare orde kan hij besluiten de duur van de sluiting tot een door hem te bepalen tijdstip te verlengen.
Bij de bekendmaking van het besluit worden belanghebbenden in de gelegenheid gesteld binnen een te stellen termijn maatregelen te treffen waardoor de verstoring van de openbare orde wordt beëindigd. De eerste volzin is niet van toepassing, indien voorafgaande bekendmaking in spoedeisende gevallen niet mogelijk is.
De burgemeester doet zo spoedig mogelijk een besluit als bedoeld in het eerste lid inschrijven in de openbare registers, bedoeld in artikel 16 van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek. Artikel 24 van dat boek is niet van toepassing.
De artikelen 5:25 tot en met 5:28 van de Algemene wet bestuursrecht zijn van overeenkomstige toepassing.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #17 Gepost op: 25 oktober 2009, 11:40:47
Omdat er nog een horde van kinderen en kleinkinderen achter zit.
Zoek ff op google, dat verhelderd een en ander.
gedaan: duidelijk!


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #18 Gepost op: 25 oktober 2009, 13:49:49
gedaan: duidelijk!

Thanx voor je reactie O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #19 Gepost op: 25 oktober 2009, 22:06:21
Maar hoe moet Jan met de Pet dit hard maken? Juist, de wijkagent moet een klein gaatje vinden in zijn of haar overvolle agenda, en zijn of haar oor te luisteren komen leggen in betreffende woning, alwaar overlast is gemeld.

-heeft geen tijd, begrijpelijk
-genoemde feiten moeten net op dat moment gepleegd worden (als de wijkagent tp is

Gaat allemaal nie lukken nie. Gek dat steeds meer mensen het recht in eigen hand nemen? Ik weet niet wat ik zou doen, als ik elke dag last heb van iemand, en ik heb alles al geprobeerd...alles...

He-le-maal mee eens. Goeie bekende van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt. Vaak genoeg de politie gewaarschuwd, maar als de buurman alles ontkent en zaken verdraait en er niks geconstateerd wordt, wordt het heel lastig om de overlast aan te tonen. En dan is de neiging ontzettend groot om bv per ongeluk tegen iemand aan te lopen.... :-X
greetz,  Enrique