Terrorbewoners

Auteur Topic: Terrorbewoners  (gelezen 8209 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Gepost op: 23 oktober 2009, 12:01:42
N.a.v. onderstaand artikel ben ik toch benieuwd waarom dit zo uit de hand kan lopen. Een hele buurt al jaren bang en dan nog lopen die mensen vrij rond. Is dit nu ons rechtsysteem?

Kan een politiemacht niet meer doen dan met het vingertje wijzen?  ::)

==============================================================

Corporatie mag 'terrorbewoonster' uit huis zetten
Uitgegeven: 23 oktober 2009 11:25
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2009 11:38

MAASTRICHT - De Maastrichtse woningcorporatie Servatius mag een vrouw uit haar woning in de wijk Wittevrouwenveld zetten wegens het veroorzaken van extreme overlast in de buurt. Dat bepaalde de rechtbank in Maastricht vrijdag in kort geding.
 © anpServatius wil de huurster, Tiny K., uit haar huis zetten omdat met name haar kinderen en kleinkinderen al jaren de buurt terroriseren.

Volgens de rechtbank is er de afgelopen jaren rond de woning van Krijnen sprake geweest van intimidatie, bedreiging, geweld en verkeersonveilig gedrag.




Rechtbank

De rechtbank bepaalde dat de vrouw binnen veertien dagen het huis aan de Parmastraat moet verlaten.

De rechtbank laat in haar beslissing zwaar meewegen dat bij buurtbewoners grote angst bestaat en dat tien huurders met spoed willen verhuizen. Ook staan woningen naast de woning van K. al een tijd lang leeg.

© ANP




Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2009, 12:23:13
N.a.v. onderstaand artikel ben ik toch benieuwd waarom dit zo uit de hand kan lopen. Een hele buurt al jaren bang en dan nog lopen die mensen vrij rond. Is dit nu ons rechtsysteem?

Kan een politiemacht niet meer doen dan met het vingertje wijzen?  ::)


het gaat hier niet om 1 vrouw maar om een beruchte probleemfamilie waar zat over op het net te vinden is.

http://www.google.com/search?hl=nl&rls=com.microsoft%3Anl%3AIE-SearchBox&rlz=1I7GPTB_nl&q=familie+krijnen+maastricht&lr=&aq=f&oq=
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Gast48368

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2009, 13:10:07
Ik ken geen "beruchte familie", het feit alleen al dat het een beruchte familie kan worden is al bizar.......


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2009, 18:40:10
Probleem is vaak strafrechtelijk de bewijsvoering (bewijs maar eens dat er overlast is, dat er bedreigd wordt, wie de auto vernield heeft etc.). Daarnaast kan de woningbouwvereniging het huurcontract ontbinden, maar dat kan natuurlijk niet zomaar. Daarvoor is een goed onderbouwd dossier vereist (de rechter moet immers kritisch kijken naar het hoe en waarom iemand op straat gezet wordt). Mochten alle maatregelen van alle partners vruchteloos blijken, dan heeft de burgemeester als uiterste redmiddel de Wet Victoria (art. 174 Gemeentewet). Maar ook daar zitten wat mitsen en maren aan. Victoria is een ultimum remedium en kan pas worden toegepast als niks anders helpt. En ook dan moet er weer een dik, goed onderbouwd dossier aan ten grondslag liggen. Plus nog het feit dat de gemeente dan ook een belangenafweging moet maken, zoals "als we het gezin op straat zetten, moeten we dan voor vervangende woonruimte zorgen, of kan men elders terecht?" etc.
greetz,  Enrique


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2009, 18:43:05
Daar hebben ze tegenwoordig toch aso-containers voor?  ;D

Misschien kunnen we alle Tokkies kwijt op Rottumeroog ofzo... ::)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2009, 18:46:46
of in de Gouden Kooi in Hilversum...  ::)

Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2009, 22:14:51
Rottummeroog?

Are you nuts? ???
Da's een prachtig stukje Holland, ja? En dat wou ik graag zo houden! :(

Gewoon in de woning naast Ter Horst herlocaliseren.
Moet je eens opletten hoe snel dit soort problemen zich dan in eens oplossen!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2009, 23:06:50
Rottummeroog?

Are you nuts? ???
Da's een prachtig stukje Holland, ja? En dat wou ik graag zo houden! :(

Gewoon in de woning naast Ter Horst herlocaliseren.
Moet je eens opletten hoe snel dit soort problemen zich dan in eens oplossen!

Is ook weer waar...hmm....tja, ik weet ook wel iets effectiefs, maar dat zet ik hier maar niet neer....Sowieso iets met een grote muur, een zone, iets als Guantanamo....*ff brainstormen*  ;D


Gast48368

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2009, 20:18:18
Probleem is vaak strafrechtelijk de bewijsvoering (bewijs maar eens dat er overlast is, dat er bedreigd wordt, wie de auto vernield heeft etc.). Daarnaast kan de woningbouwvereniging het huurcontract ontbinden, maar dat kan natuurlijk niet zomaar. Daarvoor is een goed onderbouwd dossier vereist (de rechter moet immers kritisch kijken naar het hoe en waarom iemand op straat gezet wordt). Mochten alle maatregelen van alle partners vruchteloos blijken, dan heeft de burgemeester als uiterste redmiddel de Wet Victoria (art. 174 Gemeentewet). Maar ook daar zitten wat mitsen en maren aan. Victoria is een ultimum remedium en kan pas worden toegepast als niks anders helpt. En ook dan moet er weer een dik, goed onderbouwd dossier aan ten grondslag liggen. Plus nog het feit dat de gemeente dan ook een belangenafweging moet maken, zoals "als we het gezin op straat zetten, moeten we dan voor vervangende woonruimte zorgen, of kan men elders terecht?" etc.

Tsja, waarom moet dit jaren duren? Je kunt als woningbouwvereniging ook een gedragscode inbouwen? Je hoeft dit soort gezinnen ook niet op straat te zetten, zet ze in een opvoedhuis binnen de gevangenis, bij 2 jaar goed gedrag mogen ze het weer gaan proberen in een normaal huis..........

Laten we het eens omdraaien: Waarom heb ik minder rechten als klager dan als veroorzaker?  ::)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2009, 23:16:58

Tsja, waarom moet dit jaren duren? Je kunt als woningbouwvereniging ook een gedragscode inbouwen? Je hoeft dit soort gezinnen ook niet op straat te zetten, zet ze in een opvoedhuis binnen de gevangenis, bij 2 jaar goed gedrag mogen ze het weer gaan proberen in een normaal huis..........

Laten we het eens omdraaien: Waarom heb ik minder rechten als klager dan als veroorzaker?  ::)

Het hoeft geen jaren te duren. Het is echter een feit dat je niet na één overlastmelding (extreem voorbeeld) uit huis gezet kan worden.  En het is ook een feit dat woningbouwverenigingen over het algemeen niet al te best documenteren. Maar de laatste jaren zie je daar wel verbetering in, althans, dat is mijn ervaring. Enne... klagers hebben zeker niet minder rechten dan veroorzakers, maar het probleem is gewoon de bewijsvoering. Als je een bovenbuurman hebt die het leuk vindt om op onverwachte momenten midden in de nacht meubels om te gooien, heb je gewoon een probleem. Muziek hard aan kun je makkelijk constateren, maar dit soort dingen is gelijk over als het gebeurt en dus feitelijk bijna niet te constateren. Is maar een voorbeeld om te laten zien dat het vaak heel genuanceerd ligt.
greetz,  Enrique