Zeer grote brand strandhuisjes - Beverwijk 24-10-09

Auteur Topic: Zeer grote brand strandhuisjes - Beverwijk 24-10-09  (gelezen 7396 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2009, 08:48:39


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2009, 13:57:39
Strandhuisjes Wijk a. Zee afgebrand

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=103036
24 oktober 2009 - 11:40

WIJK AAN ZEE Op een opslagterrein voor strandhuisjes in Wijk aan Zee heeft zaterdagochtend brand gewoed. Van de ruim vijftig huisjes zijn er tien tot twaalf afgebrand. Dat meldde een woordvoerder van de brandweer.

De brand ontstond door nog onbekende oorzaak om half vijf op het terrein aan de Zeestraat. De huisjes worden in het zomerseizoen op het strand door particulieren gebruikt en gaan in de koude maanden naar het onoverdekte opslagterrein.

Niemand raakte gewond door de brand. Over een schadebedrag is nog niks bekend.
Samen sterk in de hulpverlening!


Evelien89

  • Freelance journalist/communicatiemedewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2009, 14:55:05
Nog wat plaatjes van mijn kant:







NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2009, 11:39:59
Volgens een fotograaf in regio IJmond betreffen het twee flinke branden. Gebouw aan het Adrichem Sportpark in Beverwijk (middelbrand) is bijna afgebrand.
De meldingen over strandhuisje/paviljoen zouden gaan om een zeer grote brand in Wijk Aan Zee bij een opslag van strandhuisjes welke inmiddels onder controle zou zijn. Edit: Zeer grote brand strandhuisjes is ook in Beverwijk.
hehe, dat was ik dus :D

Ik stond zelf bij de middelbrand, dit betrof het clubgebouw van biljartvereniging Onder Ons op Sportpark Adrichem in Beverwijk:


Meer foto's en informatie van beide branden staan op www.112ijmond.nl - en er staat ook nog een filmpje van de strandhuisjesbrand. O0
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


MR3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #14 Gepost op: 25 oktober 2009, 18:06:36
Op RTV noord holland zeiden ze dat er niet vanuit werd gegaan dat de middelbrand bij de biljartvereniging brandstichting was. Omdat je heel lastig bij het pand naar binnen kon. Ik weet dat nieuwsberichten op RTVNH soms niet kloppen. Kan iemand dit bevestigen.

Bij dit filmpje wordt het bij 0:58 gezegt

http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=ItemTV&item=44527


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #15 Gepost op: 25 oktober 2009, 18:49:52
Op RTV noord holland zeiden ze dat er niet vanuit werd gegaan dat de middelbrand bij de biljartvereniging brandstichting was. Omdat je heel lastig bij het pand naar binnen kon. Ik weet dat nieuwsberichten op RTVNH soms niet kloppen. Kan iemand dit bevestigen.

Bij dit filmpje wordt het bij 0:58 gezegt

http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=ItemTV&item=44527

Clubgebouw biljartvereniging uitgebrand
BEVERWIJK, 24 oktober – Op de Adrichemlaan is om 04.00 het houten clubgebouw van een biljartvereniging geheel uitgebrand. Het gebouw viel niet meer te redden door de brandweer. Omstreeks 06.30 uur is de brandweer met nablussen begonnen. Uit het eerste onderzoek blijkt dat de brand niet is aangestoken. De exacte oorzaak is nog niet bekend.  


Bron: Persbericht Politie Kennemerland ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 25 oktober 2009, 20:42:42
Ik weet dat nieuwsberichten op RTVNH soms niet kloppen.

RTVNH gebruikt met regelmaat de ''waarnemingen'' van fotografen danwel cameramensen. Aanrijdingen met 3 voertuigen staan op teletekst als 2 voertuigen etc.
Ook word er dikwijls een persbericht samengesteld aan de hand van p2000 meldingen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #17 Gepost op: 25 oktober 2009, 23:41:02
RTVNH gebruikt met regelmaat de ''waarnemingen'' van fotografen danwel cameramensen. Aanrijdingen met 3 voertuigen staan op teletekst als 2 voertuigen etc.
Dat doen alle websites, inclusief dit forum. Vaak is het ook lastig om ter plaatse
de juiste informatie te krijgen omdat niemand het complete overzicht heeft
of omdat de politie verwijst naar de persvoorlichter.
En de persvoorlichters zitten ver van het incident af en maken ook fouten  ;)

Ook word er dikwijls een persbericht samengesteld aan de hand van p2000 meldingen
Lijkt mij stug maar vooral verre van handig omdat P2000 niet meer dan een
indicatie opleverd.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 25 oktober 2009, 23:57:54
Clubgebouw biljartvereniging uitgebrand
BEVERWIJK, 24 oktober – Op de Adrichemlaan is om 04.00 het houten clubgebouw van een biljartvereniging geheel uitgebrand. Het gebouw viel niet meer te redden door de brandweer. Omstreeks 06.30 uur is de brandweer met nablussen begonnen. Uit het eerste onderzoek blijkt dat de brand niet is aangestoken. De exacte oorzaak is nog niet bekend.  


Bron: Persbericht Politie Kennemerland ;)

volgens mij loopt de discussie over 2 verschillende branden in Beverwijk nu door elkaar?  ??? ::)
deze topic ging over de strandhuisjes, de biljartclub was deze:


p2kflex
04:03:09 24-10-09GROUP-1PRIO 1 ADRICHEM SPORTPARK #8315# ADRICHEMLAAN 3 BEVERWIJK BINNENBRAND LOODS (INC: 01) (OPSCHALING: brand middel) [ 783 ]
MB0107037BRW Haarlem (West) (Logistiek ploeg 2)
MB0107081BRW Haarlem (West) (Lichtkrant)
MB0107084BRW Haarlem (West) (Besturing Kazerne)
MB0127185BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Persvoorlichting piket)
p2kflex
03:57:07 24-10-09GROUP-1PRIO 1 ADRICHEM SPORTPARK #8315# ADRICHEMLAAN 3 BEVERWIJK BINNENBRAND LOODS [ 596 651 643OOST 642WEST ]
0106530BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Noord)
0107421BRW Beverwijk (West) (Blusploeg)
0107431BRW Beverwijk (Oost) (Blusploeg)
0107439BRW Beverwijk (Chauffeurs)
0107481BRW Beverwijk (Lichtkrant)
0107484BRW Beverwijk (Oost) (Besturing Kazerne)
0107488BRW Beverwijk (West) (Besturing Kazerne)

Brand verwoest biljartclub B'wijk

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=103038&tijdlijn=1
24 oktober 2009 - 12:31

BEVERWIJK Een uitslaande brand heeft vrijdagnacht het clubgebouw van de Biljartvereniging 'Onder Ons' verwoest. Rond 4 uur kwam er een melding van een binnenbrand aan de Adrichemlaan.

Het gasbedrijf heeft een leiding moeten afsluiten, omdat deze door de brand gebroken was en zorgde voor gasvorming. De brandweer zette twee voertuigen en een hoogwerker in bij het blussen. Het gebouw moet als verloren worden beschouwd. De oorzaak van de brand is nog onbekend.
Samen sterk in de hulpverlening!


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #19 Gepost op: 26 oktober 2009, 00:05:33
Maar het blijft heel toevallig dat binnen een half uur brand uitbreekt op relatief korte afstand van elkaar en dat de ene brand is aangestoken en de andere niet. Het lijkt mij waarschijnlijk dat ze allebei zijn aangestoken.