Camera in woning schendt privacy insluiper

Auteur Topic: Camera in woning schendt privacy insluiper  (gelezen 10123 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #20 Gepost op: 25 oktober 2009, 22:46:44
Nu ben ik echt voor het recht van vrije meningsuiting....

maar Bond van Wetsovertreders.....daar gaan bij mij mijn nekharen recht overeind staan..... >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Gast48368

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 25 oktober 2009, 22:59:02
Soms word ik zo moei van de NLse "wet"...................


Wil nog iets zeggen maar hou me maar in....... :-X


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2009, 05:05:00
Vrijheid van menigsuiting wil ook zeggen dat je het recht hebt om het niet te zeggen inderdaad.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 27 november 2009, 15:45:32
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5431992/__Foto_insluiper_mocht_op_internet__.html?p=20,1

vr 27 nov 2009, 12:11 | lees voor
    
Ombudsman: foto insluiper terecht op internet

EMMEN / DEN HAAG -  De politie Drenthe heeft een juiste afweging gemaakt door beelden van een insluiper in Emmen op de eigen website te plaatsen. Dat zegt de Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer. Hij neemt een klacht van de Bond van Wetsovertreders niet in onderzoek.


Eind oktober plaatste de Drentse politie de beelden van de insluiper op de site, nadat hij verschillende keren de woning van een 88-jarige vrouw was binnengedrongen. Dit leidde tot aanhouding van een 18-jarige Emmenaar. De man zou verscheidene keren geld en sieraden hebben gestolen bij de vrouw. Hij wist haar woning binnen te komen door haar met een smoes af te leiden.

Volgens de Bond had de politie beelden van de insluiper niet op internet mogen zetten omdat de man herkenbaar was. Brenninkmeijer: “Omdat er geen redelijke twijfel kon bestaan dat de man een ernstig strafbaar feit heeft begaan, hebben justitie en politie juist gehandeld”.


VRM marine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
  • navigare nessese est!
Reactie #24 Gepost op: 4 december 2009, 00:06:07
;)en nu is deze wet uitteraard meteen gewijzigd?????
uitteraard niet , dit is besluiteloos nederland.....
moe wordt je er van!
maar bij 1 km snelheids overschrijding mag u 20 euro lappen...................(geen recht geaarde diender zou hier op bekeuren , maar de gatso meter klikt , dus kassa!)
 dat is wel redelijk!!!
gloeiende...... gek word je er van!
pompen of verzuipen! (en dan vaar je wel eens te hard!)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #25 Gepost op: 4 december 2009, 06:31:08
;)en nu is deze wet uitteraard meteen gewijzigd?????
uitteraard niet , dit is besluiteloos nederland.....
moe wordt je er van!
maar bij 1 km snelheids overschrijding mag u 20 euro lappen...................(geen recht geaarde diender zou hier op bekeuren , maar de gatso meter klikt , dus kassa!)
 dat is wel redelijk!!!
gloeiende...... gek word je er van!

man man... wat een borrel praat... u is zeker zelf voor 1 km te hard gepakt ?  ::) FLitsapparaten flitsen pas op 3 of 4 km overschrijding, na twee correcties, op je teller is dit verschil ongeveer 10 km.... je weet dat je er maar 80 mag en geen 90.... dus... totale onzin en stemmingmakerij....

daarbij vind ik dat de vergelijking die je trekt tussen een verkeersboete of dit verhaal.... niet helemaal op zijn plek... dat dit te gek voor woorden is, had ik al gezegd, echter nogmaals niet in verhouding met dit topic....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


VRM marine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
  • navigare nessese est!
Reactie #26 Gepost op: 9 december 2009, 23:50:29
;) ter info ik heb geen bekeuring gehad voor 1 km te hard , het betreft een vergelijking ,  ;), als er wordt ingebroken in MIJN huis , en ik heb in MIJN huis camera's hangen , de insluiper word hierop vast gelegd , mag dit volgens de wet niet, en kan ik 6 maanden krijgen voor dit verschrikkelijk zware vergrijp ;), de gene die is opgenomen op de beelden kan al niet worden vervolgd via de beelden  :(, , ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik de insluiper op heterdaad betrap , en dus in zijn nekvel grijp .(voel de bui al hangen , wederechtelijke vrijheids beroving, mishandeling  ????), de insluiper staat snel opstraat met een tik op de vingers , en ik zit met het probleem! (uit ervaring)
dit is toch niet uit te leggen!, deze overtrokken wetten dienen te worden aan gepast, of in ieder geval eens aangepast te worden!, geen eigen rechter!!, wel de juiste (uitvoering) van de wetten!
pompen of verzuipen! (en dan vaar je wel eens te hard!)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #27 Gepost op: 10 december 2009, 00:04:57
;) ter info ik heb geen bekeuring gehad voor 1 km te hard , het betreft een vergelijking ,  ;), als er wordt ingebroken in MIJN huis , en ik heb in MIJN huis camera's hangen , de insluiper word hierop vast gelegd , mag dit volgens de wet niet, en kan ik 6 maanden krijgen voor dit verschrikkelijk zware vergrijp ;), de gene die is opgenomen op de beelden kan al niet worden vervolgd via de beelden  :(, , ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik de insluiper op heterdaad betrap , en dus in zijn nekvel grijp .(voel de bui al hangen , wederechtelijke vrijheids beroving, mishandeling  ????), de insluiper staat snel opstraat met een tik op de vingers , en ik zit met het probleem! (uit ervaring)
dit is toch niet uit te leggen!, deze overtrokken wetten dienen te worden aan gepast, of in ieder geval eens aangepast te worden!, geen eigen rechter!!, wel de juiste (uitvoering) van de wetten!

misschien moet je je eens verdiepen in hetgeen een burger wel en niet mag bij ontdekking van een strafbaar feit op heterdaad....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


VRM marine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
  • navigare nessese est!
Reactie #28 Gepost op: 11 december 2009, 00:22:00
;D ik mag hem helaas niet lam schoppen of opknopen ! :'((eigen rechter mag niet!) ;D
nu even serieeus,
zelfs gepast licht geweld (arm op de rug draaien na een worsteling, trachten te beroven/bedreigen met mes) was al een vermaningen een hoop gezeik waard , nadat ik een dader van een mishandeling /beroving had gegrepen!en op de grond had gewerkt!
ik kreeg hier meer problemen mee als de dader!
dit soort gedoe houd welwillende mensen tegen om op te treden!
(alleen 112 bellen is meest niet de oplossing om snel te handelen!)
 ::) regels okee , maar tegenwoordig is het slachtofferof de helper slechter af als de dader!

Let wel , van mij geen kwaad woord over de politie! (echt ik ben een fan!)
aleen sommigge regels en de uitvoering ervan , daar wordt ik nou doodziek van!
pompen of verzuipen! (en dan vaar je wel eens te hard!)


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #29 Gepost op: 11 december 2009, 18:17:03
Let wel , van mij geen kwaad woord over de politie! (echt ik ben een fan!)

even off topic: leuk om te horen ;D

Citaat
alleen sommigge regels en de uitvoering ervan , daar wordt ik nou doodziek van!

snap ik heel goed.. begrijp alleen wel dat de politiemensen op straat de regels en het beleid niet zelf verzinnen