Vrouw overleden na aanrijding met motoragent - Amsterdam 22-10-2009

Auteur Topic: Vrouw overleden na aanrijding met motoragent - Amsterdam 22-10-2009  (gelezen 22016 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #20 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:07:09
Precies, zoals al eerder is gezegd: daar zijn duizenden legitieme redenen voor te bedenken.

Jaja, er zijn wel legitieme redenen te bedenken waarom geen ogs en toch door roodlicht te rijden. Er zijn geen legitieme redenen te bedenken om iemand aan te rijden.
Ontheffing voor artikel 5 & 6 heeft niemand dacht ik zo, of zit ik er weer helemaal naast???
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

7194

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:10:15
Jaja, er zijn wel legitieme redenen te bedenken waarom geen ogs en toch door roodlicht te rijden. Er zijn geen legitieme redenen te bedenken om iemand aan te rijden.
Ontheffing voor artikel 5 & 6 heeft niemand dacht ik zo, of zit ik er weer helemaal naast???

Klopt. En nu? Preciesssssss, het onderzoek afwachten. *Zucht*....  :-X

Uitgerust!

• Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #22 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:24:32
Klopt. En nu? Preciesssssss, het onderzoek afwachten. *Zucht*....  

Zucht nog maar eens een paar keer flink (als je er zo moe van wordt; surf lekker door naar wat anders). ;)

Het lijkt wel alsof het verboden is om hier op dit forum over misstanden bij de politie te discusieren.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

7194

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:28:10
Klopt. En nu? Preciesssssss, het onderzoek afwachten. *Zucht*....  

Zucht nog maar eens een paar keer flink (als je er zo moe van wordt; surf lekker door naar wat anders). ;)

Het lijkt wel alsof het verboden is om hier op dit forum over misstanden bij de politie te discusieren.
Ik zucht omdat het geen zin heeft. Je hebt het alweer over een misstand. Maar dat blijkt pas na een gedegen onderzoek. Die we moeten afwachten. Tot die tijd kan iedereen stoken en lekker speculaas eten in dit topic, want meer kun je niet....

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:33:27

Dat is het niet, maar het is wel heel vervelend als mensen gaan speculeren en oordelen op basis van geruchten.
En ook op basis van onjuiste aannames, zoals 'de politie mag niet zonder zwaailicht en sirene door rood rijden'.

Dit forum hoeft echt niet één en al pro-politie te zijn, maar ook zeker niet anti-politie.
Een ongeluk kan iedereen over komen. Had de motoragent (of een brandweervoertuig, of ambulance, of...) wel met zwaailicht en sirene die vrouw aangereden was het incident net zo erg geweest.

Ook dan wachten we af wat de officiele lezing is van het gebeuren.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #25 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:39:12
Als ik de beelden op AT5 mag geloven heeft de motorrijder nog geremd en uitgeweken voor de vrouw die overstak ( gezien de sporen )

sterkte voor de betrokken agent
en condoleanses voor de familie van de overleden vrouw

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:43:18

Dit raakt echt kant noch wal. Als je ergens ontheffing voor hebt dan maak je daar bewust gebruik van. Iemand aanrijden doe je (zeker als agent) doorgaans niet bewust. Misschien stak de voetganger (ondanks groen licht) plotseling over? Misschien had de voetganger wel geen groen licht, maar zag zij het verkeer afremmen en dacht ze "ik steek vast over". Of sprong haar licht net op rood en zette ze het nog even op een lopen. Erg makkelijk om de agent maar meteen alle schuld te geven, want "hij reed door rood".

Uitgerust!

• Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #27 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:52:23
Ik zal wel gek zijn(in elk geval verkeerd begrepen), het maakt niet uit of er wel of niet met ogs cq door rood werdt gereden want daar zouden legitieme redenen voor kunnen zijn. Dat zal uit het onderzoek wel blijken. Wat ik probeerde te zeggen is dat er geen legitieme redenen bestaan om iemand aan te rijden. :-[

7194

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:54:04
Wat ik probeerde te zeggen is dat er geen legitieme redenen bestaan om iemand aan te rijden. :-[

Ja, dat is hetzelfde als dat je zegt: 'Gras is groen'.  ::)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #29 Gepost op: 25 oktober 2009, 17:21:58
volgens mij is het zo als ik dit topic lees dat heel veel mensen denken dat er een reden geweest zou kunnen zijn voor het negeren van het rode licht, hierop moet ik zeggen: zou kunnen, maar houden jullie er wel rekening mee dat de motoragent ook een MENS is, misschien heeft hij het licht gemist of iets in die geest,

praat natuurlijk niets goed maar zou maar zo kunnen, iedereen maakt fouten alleen is dit een duurdere fout maar dat wil niet zeggen dat hij meer fouten heeft gemaakt als iemand anders die per ongelk door het rood rijd. laten we dus het onderzoek afwachten. misschien was er ook wel iets mis met de verkeerslichten (wie zou het zeggen?)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens