Ik neem infectiepreventie super serieus, en daarom kies ik er juist bewust voor om mijn niet te laten vaccineren
Dit klinkt wel tegenstrijdig. Alleen primaire preventie in de vorm van hygiënemaatregelen is niet genoeg om besmetting te voorkomen. De gezondheidsraad heeft daarom ook het advies afgegeven risicogroepen en zorgpersoneel te vaccineren. Niet vaccineren tegen infuenza zou jaarlijks 5000 extra doden tot gevolg hebben. Een stijging van 145.000 naar 150.000 op de jaarlijkse totale sterfte in Nederland. Een toename van 3.3% maar liefst. Vergeet niet dat vooral jongere mensen extra vatbaar zijn voor deze griep. Tot nu toe twee bevestigde gevallen van sterfte aan de Mexicaanse griep, plus een waarschijnlijk geval, van jongeren tussen de 14 en 17 jaar. Zeker als gezondheidswerker laat je je niet alleen voor jezelf vaccineren, maar ook voor je patiënten.
Verder wat betreft het rapport, als dit gaat over de mogelijk schadelijke hulpstoffen squalene en thimerosal (afhankelijk van welk merk je neemt), is dit stemmingmakerij. Ik heb wat in de medische literatuur gesnuffeld en er is GEEN oorzakelijk verband tussen deze stoffen en duidelijk aanwijsbare gezondheidsschade, dit is wat onderzoeken de afgelopen jaren continu laten zien. Squalene is zelfs een lichaamseigen stof welk als tussenproduct van de cholesterolsynthese werkt.
Vaccinatie is een vorm van preventie die bewezen nuttig is en tot een van de oudste vormen van preventie gerekend mag worden.
Ook bij deze vaccinatiecampagne lijken onderbuikgevoelens meer mee op te spelen dan de feiten. Er circuleren nu al meerdere indianenverhalen over het vaccin rond op internet. Hierdoor lijkt het helaas een beetje de kant op te gaan richting de HPV vaccinatie, welk uiteindelijk ook gekaapt werd door stemmingmakerij. Onder andere werd dit verspreid door de vereniging kritisch prikken, die hierdoor geheel terecht de meester Kackadorisprijs hebben gekregen van de nederlandse vereniging tegen de kwakzalverij. Kritisch door het leven gaan is natuurlijk van harte welkom, maar dan wel door goede afmeting van de feiten.
Iedereen heeft natuurlijk de keuzevrijheid om zelf te beslissen, ik zal mij in ieder geval wel laten vaccineren.
Voor meer informatie:
www.pubmed.com zoektermen: squalene vaccine; thimerosal vaccine; thimerosal toxicity; squalene gulf war syndrome; swine flu vaccine