Griepprik (medisch / HV personeel)

Auteur Topic: Griepprik (medisch / HV personeel)  (gelezen 40082 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 5 november 2009, 13:05:10
Ik neig ook steeds meer naar wel  laten inenten..

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 5 november 2009, 23:00:48
even off topic, je praat ook al echt als een echte dokter vesalius, in de we vorm ;)

ik blijf nog steeds even bij mijn standpunt.
ik heb horen noemen dat van de week er een uitbraak zou zijn ::)
en als je dan volgende week pas je vaccinatie krijgt heeft het lijkt me wat weinig zin.

hoe zit het met muteren van virussen?    ::)

(het is eigenlijk geen kippensoep bericht meer)

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 5 november 2009, 23:28:54
Heb zelf nog nooit echte griep gehad, dus vindt het onnodig mij in te enten tegen iets wat ik nog nooit heb gehad.. O0
Snap wel dat mensen die al met hun gezondheid kwakkelen voor de zekerheid kiezen ( al is het maar een schijnzekerheid want de griep kan alsnog toeslaan), maar ik ben toch altijd bang voor mutaties van ziekten en heb het nooit zo op prikken die iets moeten tegenhouden..
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 6 november 2009, 07:00:30
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2009/11/nanochip_in_mexicaanse_griepva.html

De discussie die onder het bericht losbarst, is op zijn minst vermakelijk te noemen...  :)

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 6 november 2009, 10:56:38
even off topic, je praat ook al echt als een echte dokter vesalius, in de we vorm ;)

ik blijf nog steeds even bij mijn standpunt.
ik heb horen noemen dat van de week er een uitbraak zou zijn ::)
en als je dan volgende week pas je vaccinatie krijgt heeft het lijkt me wat weinig zin.

hoe zit het met muteren van virussen?    ::)

(het is eigenlijk geen kippensoep bericht meer)

Dank je  :P

Inderdaad is de epidemie aardig aan het losbarsten, en heeft het inenten gezien de vele blootstellingen minder effect. Echter "minder" is niet gelijk aan "geen"  ;)

Virussen muteren continue, vandaar ook dat het lichaam ook weer niet zo dom is dat het bij kleine veranderingen van het virus het gelijk niet meer herkent. Het duurt soms net iets langer maar geeft toch nog zeker een gedeeltelijke bescherming. Het virus is ook niet identiek aan het virus uit de 50-er jaren, toch is die groep enigszins beschermd.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 6 november 2009, 11:04:27
Iemand een idee naar welk serieus board we dit topic het beste zouden kunnen verplaatsen? :)

BvE

• Manschap A
  • Senior gebruiker
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #56 Gepost op: 6 november 2009, 11:07:08
Een nieuw board "Mexicaanse Griep" ?

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 6 november 2009, 12:46:36
Iemand een idee naar welk serieus board we dit topic het beste zouden kunnen verplaatsen? :)

Huisarts

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 6 november 2009, 12:55:24
done! :)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 6 november 2009, 13:18:12
vond deze hier ook wel thuis horen... ;)

http://www.ntvg.nl/publicatie/kwakzalverprijs-voor-nvkp/volledig

Kwakzalverprijs voor NVKP

Femia Kievits

De Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken (NVKP) is door nonsens te verspreiden mede verantwoordelijk voor de lage opkomst bij de eerste landelijke vaccinatie van meisjes tegen het humaan papillomavirus (HPV). Daarom heeft de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtdK) aan die vereniging de Meester Kackadorisprijs 2009 toegekend. De prijs, die genoemd is naar een middeleeuwse kwakzalver en bestaat uit een diploma en trofee, werd door de NVKP overigens niet in ontvangst genomen.

Volgens de VtdK heeft de NVKP een kwalijke rol gespeeld in de publieke opinie. Los van de wetenschappelijke vraag naar de voor- en nadelen van de HPV-vaccinatie koos de organisatie blindelings de zijde van tegenstanders. De VtdK meent dat vaccinatietegenstanders dezelfde karakterstructuur hebben als mensen die bang zijn voor gefluorideerd drinkwater, voor hoogspanningskabels en voor bespoten fruit. Zij ondermijnen de vaccinatiegraad, met alle gevolgen van dien.

De prominente aanwezigheid van de NVKP in de vaccinatiecampagne moet op menig journalist en krantenlezer de indruk hebben gewekt dat het hier om een serieuze organisatie gaat. Niets is minder waar, stelt de VtdK. De organisatie telt slechts 2 bestuursleden: een voetzoolreflextherapeute die zichzelf ook de gave van handoplegging toedicht en een ‘health coach’ die zich heeft bekwaamd in neuro-emotionele integratie.

De NVKP is van mening dat meisjes die zich tegen HPV laten vaccineren, zonder dat ze het weten, experimenteel gebruikt worden. De vele meldingen van reacties vanuit de hele wereld over het ook in Nederland gebruikte vaccin geven aanleiding tot grote ongerustheid over de veiligheid. Met betere voorlichting en het meer promoten van bevolkingsonderzoek zal een zekerder resultaat worden behaald, aldus de NVKP.

De clou van het vaccineren lijkt de organisatie te zijn ontgaan. In landen waar effectief bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker plaatsvindt, ligt de waarde van HPV-vaccinatie niet in het voorkomen van sterfgevallen door baarmoederhalskanker maar in de zekerheid die vrouwen krijgen dat in de toekomst hun Pap-uitstijkje geen kankercellen bevat.

Prof. Huub Schellekens (UU) vindt toekenning van de Kackadorisprijs aan de NVKP onterecht. In Het Financieele Dagblad (17 oktober 2009) stelt de arts, die tevens lid is van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, dat de NVKP thuishoort in de Gezondheidsraad. Hij ziet de NVKP niet als oorzaak maar als gevolg van een toenemende kritische houding tegen vaccinatie in onze maatschappij. Het wordt hoog tijd dat twijfels van de kritische prikkers in adviezen over vaccineren serieus worden genomen, aldus Schellekens.