Griepprik (medisch / HV personeel)

Auteur Topic: Griepprik (medisch / HV personeel)  (gelezen 39764 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #60 Gepost op: 9 november 2009, 10:39:42
Vanmorgen bij de huisarts geweest en meteen maar om de mexicaansegriepprik gevraagd dan hoef ik niet nog eens terug en er was niemand meer in de wacht kamer.

Bij het inspuiten een branderig gevoel en daarna een dorst gevoel in de mond en keel. Gaat nog niet weg met drinken. :(
Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #61 Gepost op: 10 november 2009, 14:02:48
Hoe voel je je nu? Ik mag over een uurtje....heb besloten het toch maar over me heen te laten komen, ook met het ook op m'n nieuwe functie...

Door al die heisa eromheen voel ik me net weer een kleuter die z'n inentingen krijgt.. ;D


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #62 Gepost op: 10 november 2009, 15:15:01


Door al die heisa eromheen voel ik me net weer een kleuter die z'n inentingen krijgt.. ;D
ik wil best met je mee om je handje vast te houden    ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #63 Gepost op: 10 november 2009, 15:17:46
ik wil best met je mee om je handje vast te houden    ;D  

Haha, heb het al weer achter de rug! Ik schoot wel in de lach;

Heeel veel oudere mensjes waar ik met kop en schouders bovenuit stak, toen ik het hoekje omkwam schoot m'n huisarts ook in de lach!
Nou, kom maar op met die verkoudheid nu....snif.  :P


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #64 Gepost op: 10 november 2009, 15:47:12
Hoe voel je je nu? Ik mag over een uurtje....heb besloten het toch maar over me heen te laten komen, ook met het ook op m'n nieuwe functie...

Door al die heisa eromheen voel ik me net weer een kleuter die z'n inentingen krijgt.. ;D

Ben behoorlijk benauwd geweest gisteren middag en na 2 keer ventolin is het minder geworden.
 weet nu niet of ik voor de 2 de prik ga in december.

Mijn mond keel en tong was dikker na de inenting en dat ontaarde dus in die benauwdheid.
Nu nog een flinke warme plek op de prikplek en een stijf gevoel daar.

Maar het komt vast goed.
twijfel nu wel of ik mijn dochtertje dit aan wil doen nu ze ook ingeent gaat worden :-\

Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #65 Gepost op: 10 november 2009, 15:49:41
Ben behoorlijk benauwd geweest gisteren middag en na 2 keer ventolin is het minder geworden.
 weet nu niet of ik voor de 2 de prik ga in december.

Mijn mond keel en tong was dikker na de inenting en dat ontaarde dus in die benauwdheid.
Nu nog een flinke warme plek op de prikplek en een stijf gevoel daar.

Maar het komt vast goed.
twijfel nu wel of ik mijn dochtertje dit aan wil doen nu ze ook ingeent gaat worden :-\

Bianca


Misschien heb je hier wat aan: http://www.lareb.nl


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #66 Gepost op: 10 november 2009, 19:04:04
Bianca,

misschien ben je allergisch voor een van de bestanddelen van de prik, heb je bij de gewone griepprik ook klachten, dan kan t komen doordat ze kweken op kippeneieren.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #67 Gepost op: 11 november 2009, 01:23:50
Een slecht signaal naar de rest van de bevolking... Ik ben wel benieuwd naar het waarom. ???

http://www.ad.nl/ad/nl/1528/Mexicaanse-griep/article/detail/443418/2009/11/11/Helft-verpleegkundigen-laat-zich-niet-vaccineren.dhtml

'Helft verpleegkundigen laat zich niet vaccineren'
FOTO ANP

ROTTERDAM - Bijna de helft van de verpleegkundigen laat zich niet inenten tegen de Mexicaanse griep.
Dat meldt de NOS op basis van een onderzoek van het vakblad Nursing. Een kwart van de verpleegkundigen haalt de vaccinatie wel, de rest twijfelt nog.

Aan het onderzoek hebben 1500 verpleegkundigen meegedaan. Waarom ze wel of niet kiezen voor vaccinatie, is niet onderzocht.

Vooral op internet gaan veel verhalen rond, waarin wordt getwijfeld over de veiligheid van het vaccin. Minister Klink zei dinsdag zich hierover zorgen te maken. (DHE)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #68 Gepost op: 11 november 2009, 07:50:16
Een slecht signaal naar de rest van de bevolking... Ik ben wel benieuwd naar het waarom. ???


Ik zou zeggen blader deze discussie terug en je vindt het antwoord...  ;)

En ben het met je eens, naast de andere nadelen dat ze zich niet laten inenten ook nog een slecht signaal naar de bevolking...  :-X


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #69 Gepost op: 11 november 2009, 11:05:30
CN NRK