Griepprik (medisch / HV personeel)

Auteur Topic: Griepprik (medisch / HV personeel)  (gelezen 39760 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #110 Gepost op: 2 december 2009, 23:38:27
http://www.nu.nl/economie/2135638/wisselende-opkomst-zorgpersoneel-griepprik.html

Wisselende opkomst zorgpersoneel griepprik
Uitgegeven:    2 december 2009 17:21
Laatst gewijzigd:    2 december 2009 17:31

DEN HAAG - Ruim 80 procent van het verzorgend personeel van de verschillende universitaire medische centra in Nederland heeft afgelopen weken een griepprik gehaald.
© ANP

Dat meldde een woordvoerster van het ministerie van Volksgezondheid woensdag.

Van alle andere ziekenhuizen in Nederland is ruim 60 procent van het zorgpersoneel komen opdagen voor een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Een verklaring voor het verschil heeft de woordvoerster bij het ministerie niet.

Klink

Minister Ab Klink van Volksgezondheid besloot na advies van de Gezondheidsraad om ook zorgpersoneel de mogelijkheid te geven zich te laten vaccineren. Verplicht werd de inenting niet.

De opkomstcijfers zijn afkomstig van de Nederlandse Federatie van Universitair Medische Centra (NFU) en Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen.

Nog voor het zorgpersoneel werd ingeënt maakte de website Nursing, platform voor verplegend personeel, bekend dat nog niet de helft van het verplegend personeel (44 procent) zich zou laten vaccineren tegen de Mexicaanse griep.

Bijwerkingen

De website zwengelde eerder een discussie aan over de voors en tegens van de vaccinatie. Veel verpleegkundigen en ander zorgpersoneel wilden meer weten over de effecten en de bijwerkingen van de prik.

Klink wilde niet overgaan tot een verplichte inenting. Hij nam uiteindelijk het advies over van beroepsorganisatie Nu'91 die vindt dat verpleegkundigen en verzorgenden vanuit hun vakkennis en ervaring heel goed zelf kunnen beslissen of zij een vaccinatie willen.
© ANP


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #111 Gepost op: 2 december 2009, 23:42:36


DEN HAAG - Ruim 80 procent van het verzorgend personeel van de verschillende universitaire medische centra in Nederland heeft afgelopen weken een griepprik gehaald.
© ANP



Je zou haast denken dat alle slimme mensen het toch maar ondergaan, die vaccinatie...ik twijfel nog steeds...voel me gelijk dom nu!  ::) ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #112 Gepost op: 2 december 2009, 23:43:51
volgens mij hebben sommige mensen elkaar gek gemaakt... welke groep mag je zelf invullen... ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #113 Gepost op: 2 december 2009, 23:52:16
volgens mij hebben sommige mensen elkaar gek gemaakt... welke groep mag je zelf invullen... ;)

Tja, van mij geen kwaad woord over die kolom...over een maandje roep ik precies wat zij ook roepen... ;D


Chirurgie nurse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #114 Gepost op: 3 december 2009, 20:59:45
Mmm, ik werk in een academisch ziekenhuis maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt ;)
Werkplek: IC in een academisch ziekenhuis


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #115 Gepost op: 12 december 2009, 07:13:20
en toen was er weer rust m.b.t. de mexicaantjes  lijkt wel 8)


Sampie, CCDS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #116 Gepost op: 14 december 2009, 18:43:11
HAha ,nee hoor, we gaan gewoon door!  ;D
Er doet heel wat zin en onzin de ronde over die mexicaan, maar wat nu precies zin en wat nu onzin is, is lastig te zeggen, denk ik. Er is heel veel onrust over die vaccinatie en het slechte is dat gerichte en duidelijke informatie van de overheid uitblijft.
Voorlopig de die mexicaan niets erger dan een gewone griep. 'Ja, maar als ie gaat muteren....'. Tja, dat doen de griepvirussen elk jaar en dan rennen ze ook niet alsnog met een spuit achter je aan. Laten we wel zijn!
Bovendien gaat het bij H1N1 om een vaccin dat nog niet uitgebreid getest is en de eerste resultaten worden in januari verwacht. Dan zullen we meer weten misschien....
Als het virus zo eenvoudig over te dragen is, kunnen ook gevaccineerden het doorgeven (zij het dan minder lang). Maar ik vraag me af wat nu erger is: ???
-iemand die niet gevaccineerd is en bij ziekte netjes thuisblijft of
-iemand die wel gevaccineerd is en met weet ik hoeveel mensen te maken heeft (en dus ook alle kans heeft het beestje over te dragen).
Ik kan me hier geen goed oordeel over vormen, dus vooralsnog hou ik me maar vast aan: Uit voorzorg vaccineren juich ik niet toe, het is met een kanon op een vlieg schieten, en mensen die tot de risicogroep behoren doen er misschien wel verstandig aan zich te laten vaccineren, maar ook dit is geen garantie dat ze niet ziek worden...
Moeilijk, hoor!!! Iemand die er wat meer van kan zeggen? Ik hoor het graag!
Groet
Sampie
Beter goed gek, dan niet goed wijs. Waar een wil is, ben ik weg! Iustitia vincit! ;)


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #117 Gepost op: 15 december 2009, 06:47:39
;D dit is wat ik bedoelde met mijn reactie ( even ter uitlokking van discussie ;))


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #118 Gepost op: 15 december 2009, 17:27:47
Stelling: Ab Osterhaus heeft ons land een half miljard aan achteraf zinloze vaccinaties gekost, maar nu ze er toch zijn kun je er maar beter gebruik van maken.

En de volgende keer zou onze minister zich eerst wat beter mogen laten informeren voor het massaal aanschaffen van vaccinaties.
Arts  www.alphalog.nl


Chirurgie nurse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #119 Gepost op: 17 december 2009, 17:15:50
maar nu ze er toch zijn kun je er maar beter gebruik van maken.
Vreemde uitspraak wat mij betreft. Ik maak er alleen gebruik van als ik dat zelf nodig acht en veilig genoeg vind, niet omdat ze toch al zijn aangeschaft.
Werkplek: IC in een academisch ziekenhuis