[Rode kolom] Tankwagen gekanteld

Auteur Topic: [Rode kolom] Tankwagen gekanteld  (gelezen 31487 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #60 Gepost op: 20 mei 2008, 00:11:34
Beetje laat misschien omdat ik dit nooit echt interessant vond maar wil graag een bijdrage leveren.

Aangezien de tankwagen die onderweg is om het in over te pompen en nog 30 minuten moet rijden kan je achterhalen waar hij rijdt en er 1 of 2 motoragent(en) op af sturen.
De lege tankwagen zal er niet gelijk 15 minuten eerder zijn maar door hem met OGS te begeleiden win je altijd kostbare minuten. En elke minuut dat je eerder kan gaan overpompen is er 1.

Begrijp dat het verkeerstechnisch een groot gebied is wat moet worden afgezet en waar het verkeer moet worden geregeld om een veilige marge te hebben om de kans op slachtoffers te verkleinen i.v.m. bijvoorbeeld explosiegevaar.

Om de druk op de politie te verlagen voor de verkeersregeling hoef je geen ME op te roepen maar kan je ook Stadtoezicht/parkeerbeheer activeren en deze als verkeersregelaar ( VKR ) inzetten.
Zij zijn naar Amsterdam kijkend ook volledig bevoegd VKR of je schakeld een VKR-bedrijf uit de buurt in. En deze VKR koppel je 1 op 1 aan een agent waardoor je voor de stad weer wat agenten vrij krijg om andere meldingen af te handelen. Dit omdat er wel eens een aantal spoedtransporten kunnen gaan komen welke vrije doorgang en begeleiding moeten hebben.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


STIMP

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
    • Persoon Schadeherstel en Carrosserie BV
Reactie #61 Gepost op: 23 september 2008, 19:35:34
Ik ben pas net lid en lees dit stuk maar waarom is er geen STI-coordinator ingeschakeld?

STI = Salvage Transport Incident

www.salvagetransportincident.nl


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #62 Gepost op: 23 september 2009, 00:56:34
Beetje late reactie, maar het verbaasd mij eerlijk gezegd dat niemand in de Hulpverleningsketen in het begin van deze en ook andere casussen op het idee komt om METEEN RwS ter plaatse te laten komen (als wegbeheerder) en hun expertise te gebruiken. Ja, Brandweer/Politie zijn leidend bij een incident, maar RwS kan juist veel taken uit handen nemen en zorgen voor veel materieel. Zeker m.b.t. omleidingen, berging, beperking van de milieuschade (vaka door de calamiteiten aannemer in te schakelen) etc. etc.

Dit is iets wat ik zelf ook vaak bij Regiopolitie zie gebeuren, ze zien de mogelijkheden over het hoofd en willen alles "zelf" afhandelen, helaas. Volgens mij was IM+ er juist voor om zaken beter te regelen en verdelen.  ::)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg