Hoe zit zo P2000 Melding nou in elkaar?

Auteur Topic: Hoe zit zo P2000 Melding nou in elkaar?  (gelezen 5945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sanderhulleman

  • Gast
Gepost op: 7 oktober 2009, 21:41:18
Hallo,

Zoals de naam al zegt: Hoe zit ze melding van de brandweer nou precies in elkaar?
Als je op bv P2000 kijkt zit je van alles. zoals deze melding, kan iemand misschien uitleggen wat alles betekend?

07-10-09   20:32:20   Brandweer   Midden- en West Brabant   PRIO 2 6734 KAMGARENPLEIN 42 TILBURG WATEROVERLAST (INC: gemeente)
1200838 Brandweer Tilburg Bezetting TS Vossenberg
1200839 Brandweer Tilburg Kazernealarm Vossenberg
1201976 Brandweer Tilburg-Vossenberg Lichtkrant
1201999 Brandweer Regionaal Monitorcode

Bedankt!

Sander




AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2009, 21:51:35
Hallo,

Zoals de naam al zegt: Hoe zit ze melding van de brandweer nou precies in elkaar?
Als je op bv P2000 kijkt zit je van alles. zoals deze melding, kan iemand misschien uitleggen wat alles betekend?

07-10-09   20:32:20   Brandweer   Midden- en West Brabant   PRIO 2 6734 KAMGARENPLEIN 42 TILBURG WATEROVERLAST (INC: gemeente)
1200838 Brandweer Tilburg Bezetting TS Vossenberg
1200839 Brandweer Tilburg Kazernealarm Vossenberg
1201976 Brandweer Tilburg-Vossenberg Lichtkrant
1201999 Brandweer Regionaal Monitorcode

Bedankt!

Sander
datum, tijd, regio, prioriteit( in dit geval geen spoed), roepnummer van het betreffende voertuig, postcode, straat, huisnummer, plaats, soort incident, en die laatste is het kanaal

In dit geval wordt de bezetting van de tankautospuit van Vossenberg opgeroepen, er wordt een kazernealarm gegeven, de lichtkrant wordt geactiveerd en de regionale monitorcode wordt geactiveerd.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2009, 21:54:36
Hallo,

Zoals de naam al zegt: Hoe zit ze melding van de brandweer nou precies in elkaar?
Als je op bv P2000 kijkt zit je van alles. zoals deze melding, kan iemand misschien uitleggen wat alles betekend?

07-10-09   20:32:20   Brandweer   Midden- en West Brabant  (1)   PRIO 2   (2) 6734   (3) KAMGARENPLEIN 42 TILBURG   (4)  WATEROVERLAST   (5)  (INC: gemeente)   (6)
1200838 (7) Brandweer Tilburg Bezetting TS Vossenberg  (8)
1200839 Brandweer Tilburg Kazernealarm Vossenberg
1201976 Brandweer Tilburg-Vossenberg Lichtkrant
1201999 Brandweer Regionaal Monitorcode

Bedankt!

Sander
Ik ga je het proberen uit te leggen, ik plaats cijfers in die melding, zet ik er onder een betekenis bij  O0

1:  regio
2:  urgentie
3: voertuig
4: adres+woonplaats
5: omschrijving incident
6: contact op communicatie kanaal gemeente met AC
7: Capcode  ( alarmeringscode)
8  korps/post, evt omschrijving in afkorting van het soort voertuig

 O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2009, 13:34:22


07-10-09   20:32:20   PRIO 2 6734 KAMGARENPLEIN 42 TILBURG WATEROVERLAST (INC: gemeente)


Het dikgedrukte is het enige wat de brandweerman op zijn pager kan lezen. De tijd en datum staan ''onder'' de melding in de pager
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2009, 14:43:29
Het dikgedrukte is het enige wat de brandweerman op zijn pager kan lezen. De tijd en datum staan ''onder'' de melding in de pager

Datum/tijd worden niet met het bericht meegezonden. De monitor kan een hele andere tijd weergeven dan de pager zelf. Sterker nog, als je de batterij eruit haalt en opnieuw erin doet dan staat hij volgens mij op januari 2005. Wel is het zo dat de tijd eens in de zoveel tijd door het netwerk goed wordt gezet, maar als er in die tussentijd een melding wordt ontvangen dan staat er een wel heel vreemde tijd bij :)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2009, 14:48:08
Datum/tijd worden niet met het bericht meegezonden. De monitor kan een hele andere tijd weergeven dan de pager zelf. Sterker nog, als je de batterij eruit haalt en opnieuw erin doet dan staat hij volgens mij op januari 2005. Wel is het zo dat de tijd eens in de zoveel tijd door het netwerk goed wordt gezet, maar als er in die tussentijd een melding wordt ontvangen dan staat er een wel heel vreemde tijd bij :)

dat ken ik ja vandeweek had ik nog een melding voor 00:01 01-01-2005 :P
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2009, 00:20:32
Datum/tijd worden niet met het bericht meegezonden. De monitor kan een hele andere tijd weergeven dan de pager zelf. Sterker nog, als je de batterij eruit haalt en opnieuw erin doet dan staat hij volgens mij op januari 2005. Wel is het zo dat de tijd eens in de zoveel tijd door het netwerk goed wordt gezet, maar als er in die tussentijd een melding wordt ontvangen dan staat er een wel heel vreemde tijd bij :)

Hmm, als ik m'n pager voorzie van een nieuwe batterij springt de tijd binnen een x aantal minuten goed. Tevens staat hij dan bij de eerste melding goed. Kan natuurlijk per regio verschillen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2009, 02:39:04
Hmm, als ik m'n pager voorzie van een nieuwe batterij springt de tijd binnen een x aantal minuten goed. Tevens staat hij dan bij de eerste melding goed. Kan natuurlijk per regio verschillen  ;)

Dit ligt niet aan de regio, maar aan je pager. De (veelgebruikte) Galaxy neemt de tijd automatisch over van het netwerk (als dit softwarematig aan gezet is).
De Infostream doet dit (bij mijn weten) niet, ook niet via de software.
Met vriendelijke groet, Arlé  


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2009, 06:15:45
Hmm, als ik m'n pager voorzie van een nieuwe batterij springt de tijd binnen een x aantal minuten goed. Tevens staat hij dan bij de eerste melding goed. Kan natuurlijk per regio verschillen  ;)

Dat zeg ik toch ook? De tijd wordt eens in de zoveel tijd goed gezet, op bepaalde momenten (ik zal je niet lastig vallen met de technische details) vaker dan op andere momenten, maar minimaal 1x per uur. In een ongunstig geval kun je dus een bericht ontvangen terwijl de tijd nog niet goed staat, dat kan niet per regio verschillen, dat wordt immers niet per regio uitgezonden maar landelijk.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #9 Gepost op: 26 oktober 2009, 20:13:22
ik heb een Jupiter Pro als ik de melding krijg als ik hem dus net opnieuw heb ingesteld wil hij wel eens 00:01 2005 an geven.

ach de tijd scheeld me geen *** het gaat om de melding toch, het is geen schilderij (kan je er natuurlijk wel van maken) wat er perfect uit moet zien :P
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens