Man omgekomen bij woningbrand - Almelo 25-10-2009

Auteur Topic: Man omgekomen bij woningbrand - Almelo 25-10-2009  (gelezen 6123 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #20 Gepost op: 27 oktober 2009, 18:12:12
lees goed jarno hij zei de overkant dus ja
Maar ronald  ik zou het zelfde gedaan hebben hoor sterkte ermee kerel

Erik, ik weet dat hij in de buurt woont van de plaats des onheils. Alleen ik vroeg me meer af welke straat daar in de buurt, aangezien ik er behoorlijk bekend ben.
Bovendien bestaat de Beeckesteyn uit een hofje, dus de overkant zou ook een woning aan de Beeckesteyn zelf kunnen zijn.

Excuses voor off-topic, het is geheel niet relevant


JohanD

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 29 oktober 2009, 08:38:33
Hallo mensen,
ik vind het nu wel een keer tijd worden om de warheid te vertellen over de brand!
Wij hebben als buren de voordeur waar veiligheidsglas in zat moeten openbreken.
Nadien, toen het glas stuk was kon ik met de hand naar binnen om de deur voorzichtig open te doen.
Toen de deur open was kwam een schreeuwende en duidelijk in paniek zijnde fotograaf en probeerde iedereen daar weg te sturen want hij was "expert" hij wist precies "wat te doen" hetgeen niet bleek.
Wij hebben als buren emmers met water aangedragen welke hij geprobeerd heeft over de vlammen te gooien en ik heb hem de tuinslang welke wij hadden van een buurvrouw uit de handen genomen.
Ik heb hem, om hem te beschermen tegen de hitte, want hij zat in de deur doorgang zonder bescherming, een emmer water over zijn hoofd gegooid zodat hij geen brandschade zou oplopen aan zijn hoofd.
Nadien heeft hij, nog steeds in paniek, de emmers water geprobeerd over de vlammen te gooien.
We hebben met het kleine straaltje van de tuinslang meer kunnen uitrichten dan hij met zijn emmers water.
Toen wij de bevestiging kregen van de brandweer dat ze van de achterzijde de aanval gingen inzetten heb ik de tussendeur dichtgedaan en ben naar buiten gegaan.
We zijn toen zoals het hoort achteruit gegaan en hebben de hulpverleners hun werk laten doen.
Ik vraag mij af waar hij de rookvergiftiging heeft opgelopen maar dat zou kunnen want als je veel schreeuwt heb je ook veel adem nodig.
Mensen maak a.u.b. van deze mensen geen helden want dat zijn het niet! Wij gaan morgen de bewoner in besloten kring naar zijn laatste rustplaats brengen en daar is voor dit moment dan ook voor mij het begin van een verwerkingsperiode samen met de andere buren.
Ik wil nog wel even opmerken dat dergelijke mensen zich niet anders mogen voordoen dan ze zijn want ze bezitten wel een perskaart en deze mag in mijn ogen niet "misbruikt"worden.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #22 Gepost op: 29 oktober 2009, 09:34:14
Gecondoleerd met het overlijden van uw buurman.

Een tragische zaak die denk ik los gezien moet worden van het feit dat iemand als fotograaf bij een incident aanwezig is.

Laten we het helden gedrag als fotograaf dan ook niet ter discussie stellen, iedere andere burger zou mogelijk hetzelfde gedaan hebben.

Hierbij dus ook het verzoek om berichten in dit topic te plaatsen die betrekking hebben op het incident.

Shave
moderator


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #23 Gepost op: 29 oktober 2009, 09:41:35
Hallo mensen,
ik vind het nu wel een keer tijd worden om de warheid te vertellen over de brand!
Wij hebben als buren de voordeur waar veiligheidsglas in zat moeten openbreken.
Nadien, toen het glas stuk was kon ik met de hand naar binnen om de deur voorzichtig open te doen.
Toen de deur open was kwam een schreeuwende en duidelijk in paniek zijnde fotograaf en probeerde iedereen daar weg te sturen want hij was "expert" hij wist precies "wat te doen" hetgeen niet bleek.
Wij hebben als buren emmers met water aangedragen welke hij geprobeerd heeft over de vlammen te gooien en ik heb hem de tuinslang welke wij hadden van een buurvrouw uit de handen genomen.
Ik heb hem, om hem te beschermen tegen de hitte, want hij zat in de deur doorgang zonder bescherming, een emmer water over zijn hoofd gegooid zodat hij geen brandschade zou oplopen aan zijn hoofd.
Nadien heeft hij, nog steeds in paniek, de emmers water geprobeerd over de vlammen te gooien.
We hebben met het kleine straaltje van de tuinslang meer kunnen uitrichten dan hij met zijn emmers water.
Toen wij de bevestiging kregen van de brandweer dat ze van de achterzijde de aanval gingen inzetten heb ik de tussendeur dichtgedaan en ben naar buiten gegaan.
We zijn toen zoals het hoort achteruit gegaan en hebben de hulpverleners hun werk laten doen.
Ik vraag mij af waar hij de rookvergiftiging heeft opgelopen maar dat zou kunnen want als je veel schreeuwt heb je ook veel adem nodig.
Mensen maak a.u.b. van deze mensen geen helden want dat zijn het niet! Wij gaan morgen de bewoner in besloten kring naar zijn laatste rustplaats brengen en daar is voor dit moment dan ook voor mij het begin van een verwerkingsperiode samen met de andere buren.
Ik wil nog wel even opmerken dat dergelijke mensen zich niet anders mogen voordoen dan ze zijn want ze bezitten wel een perskaart en deze mag in mijn ogen niet "misbruikt"worden.
Is dat handig om een emmer water over zijn kop te gooien, daarmee veroorzaak je toch stoomvorming?
Als je al een hele korte tijd in de rook staat kan je 'rookvergiftiging' oplopen, dat heeft niets met schreeuwen te maken...