Man omgekomen bij woningbrand - Almelo 25-10-2009

Auteur Topic: Man omgekomen bij woningbrand - Almelo 25-10-2009  (gelezen 6128 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #10 Gepost op: 26 oktober 2009, 07:41:31
Een zeer dappere poging van Twentenieuws-Almelo !! Hiervoor hulde !!
Hoop dat ie er snel bovenop komt. Verder wens ik hem heel veel sterkte bij de verwerking van het verlies.


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #11 Gepost op: 26 oktober 2009, 09:40:11
Dank jullie voor de reacties,

De afgelopen 36 uur waren best heftig weinig geslapen veel mensen over de vloer gehad in de vorm van brandweer politie etc.
Om voor jullie even de avond duidelijk te maken ons gezin kwam terug van een verjaardag en we deden net onze jassen uit en toen ging de pieper met de
melding woningbrand aan de Beeckesteyn, op dat moment heb ik mijn camera gepakt en ben naar de overkant gegaan en trof daar een totale chaos aan, het ergste was op dat moment dat ik aan omstanders vroeg waar de bewoners waren, niemand maar ok niemand had ze naar buiten zien komen en ik zag ze ook niet.

Ik heb op dat moment mijn gevoel en niet mijn verstand gevolgd en heb de camera aan een omstander gegeven en ben met behulp van een tuinslang en diverse emmers water naar binnen gegaan en heb ongeveer 3 minuten gepoogd om verder te komen de woonkamer in die compleet in het centrum in brand stond te benaderen alleen de rook en de hitte werden op een gegeven moment te veel om verder te gaan en op dat moment heb ik gedacht van dit red ik niet om wat uit te kunnen richten en ben naar buiten gegaan en heb tegen een agent bij de voordeur verteld dat het te heet en te veel rook was. Ook op het moment dat ik naar buiten kwam hoorde ik de pomp aanslaan van de eerste ts en heb mijn bevindingen doorgegeven aan de mesen van de eerste ts,

Tjah en toen werd het even iets te benauwd mijn keel begon aan te voelen als schuurpapier en dat was niet echt prettig, ik heb eerst zuurstof van de brandweer ontvangen en ambulance personeel heeft het later overgenomen in het ziekenhuis heb ik ongeveer 2,5 uur aan de zuurstof gelegen en kreeg ook te horen net voor ik ontslagen werd dat er een persoon was overleden het gevoel wat je dan krijgt is niet te beschrijven,

Groeten Ronald


Esther251

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2009, 13:49:12
Ben trots op je ronald.
Je hebt gedaan wat je kon
xx je zus


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2009, 14:51:07
Dank jullie voor de reacties,

De afgelopen 36 uur waren best heftig weinig geslapen veel mensen over de vloer gehad in de vorm van brandweer politie etc.
Om voor jullie even de avond duidelijk te maken ons gezin kwam terug van een verjaardag en we deden net onze jassen uit en toen ging de pieper met de
melding woningbrand aan de Beeckesteyn, op dat moment heb ik mijn camera gepakt en ben naar de overkant gegaan en trof daar een totale chaos aan, het ergste was op dat moment dat ik aan omstanders vroeg waar de bewoners waren, niemand maar ok niemand had ze naar buiten zien komen en ik zag ze ook niet.

Ik heb op dat moment mijn gevoel en niet mijn verstand gevolgd en heb de camera aan een omstander gegeven en ben met behulp van een tuinslang en diverse emmers water naar binnen gegaan en heb ongeveer 3 minuten gepoogd om verder te komen de woonkamer in die compleet in het centrum in brand stond te benaderen alleen de rook en de hitte werden op een gegeven moment te veel om verder te gaan en op dat moment heb ik gedacht van dit red ik niet om wat uit te kunnen richten en ben naar buiten gegaan en heb tegen een agent bij de voordeur verteld dat het te heet en te veel rook was. Ook op het moment dat ik naar buiten kwam hoorde ik de pomp aanslaan van de eerste ts en heb mijn bevindingen doorgegeven aan de mesen van de eerste ts,

Tjah en toen werd het even iets te benauwd mijn keel begon aan te voelen als schuurpapier en dat was niet echt prettig, ik heb eerst zuurstof van de brandweer ontvangen en ambulance personeel heeft het later overgenomen in het ziekenhuis heb ik ongeveer 2,5 uur aan de zuurstof gelegen en kreeg ook te horen net voor ik ontslagen werd dat er een persoon was overleden het gevoel wat je dan krijgt is niet te beschrijven,

Groeten Ronald

 

Ben dr van overtuigd dat je gedaan hebt wat je kon Ronald. Sterkte toegewenst!!

Henk


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #14 Gepost op: 26 oktober 2009, 15:13:38
Ronald, het gevoel wat je moet zijn overvallen hoeft zich ook niet te laten beschrijven. Toch kun je jezelf niets kwalijk nemen, aangezien je je instinct hebt gevolgd.
Niet alleen het instinct om het slachtoffer proberen te helpen, maar ook je instinct dat jou in leven heeft gehouden, door te zeggen dat je terug moest gaan.

Ik hoop dat je je nu al iets beter voelt en snel helemaal opknapt. Ook het doen van je verhaal zal een stukje verwerking zijn voor je.

Woon je zelf in de buurt van de Beeckesteyn?


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2009, 15:17:20
Jeetje, heftige ervaring Ronald!
Niets dan lof voor je optreden.
Sterkte bij de verwerking van deze gebeurtenis.

Groeten, Niels
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #16 Gepost op: 26 oktober 2009, 15:50:27
Ons forumlid, Twentenieuws-Almelo, is de man die de brand heeft geprobeerd te blussen. Hij heeft als overbuurman gedaan wat hij kon. Helaas heeft het niet mogen baten...
Ronald, het gevoel wat je moet zijn overvallen hoeft zich ook niet te laten beschrijven. Toch kun je jezelf niets kwalijk nemen, Woon je zelf in de buurt van de Beeckesteyn?

;)

Kijk! Dit zijn de mensen waar Nederland op kan bouwen. Fotograaf, maar als er levens bedreigd worden ook alle risico nemen en proberen te redden wat er te redden valt. Hulde! Echt diep respect van mijn kant.

Sterkte met het verwerken van deze gebeurtenis. Je mag trots op jezelf zijn!
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Erik38

  • Ben belangstellende in het brandweer wezen
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #17 Gepost op: 27 oktober 2009, 14:29:01
Ronald, het gevoel wat je moet zijn overvallen hoeft zich ook niet te laten beschrijven. Toch kun je jezelf niets kwalijk nemen, aangezien je je instinct hebt gevolgd.
Niet alleen het instinct om het slachtoffer proberen te helpen, maar ook je instinct dat jou in leven heeft gehouden, door te zeggen dat je terug moest gaan.

Ik hoop dat je je nu al iets beter voelt en snel helemaal opknapt. Ook het doen van je verhaal zal een stukje verwerking zijn voor je.

Woon je zelf in de buurt van de Beeckesteyn?


lees goed jarno hij zei de overkant dus ja
Maar ronald  ik zou het zelfde gedaan hebben hoor sterkte ermee kerel
-=Jupiter 8.6=-  -=Infostream xstream 3=-  -=UBC9000XLT=-


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #18 Gepost op: 27 oktober 2009, 14:46:24
Ronald,

Knap wat je gedaan hebt en goed dat je ook om je eigen veiligheid hebt gedacht. Heel erg triest dat je hulp niet heeft mogen baten. Heel veel sterkte bij het verwerken van dit hele gebeuren, het is niet niks wat je hebt meegemaakt.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #19 Gepost op: 27 oktober 2009, 16:15:16
Zo! Wat ontzettend knap van je!
Ik wens je heel veel sterkte toe,

Groet Jordy.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl