Dat blauw-blauw zal ik nog even goed nalezen (@docus: een aanname kan niet zomaar een regel zijn, graag dan onderbouwen
→ "volgens mij...
dus...").
De bedoeling was 2 flitslampen te monteren, maar de aansturing ging defect. Nieuw setje besteld en de andere lampen er maar bij gehangen. Moet zeggen dat het mooi staat als ze aan staan, hoewel we daarvoor strenge regels hanteren. Reden van het blauw is niet om "erbij te willen horen", wel om in combinatie met de striping een stuk professionaliteit en duidelijkheid uit te stralen naar burger en overige hulpverleners. Als ik graag bij de blauw-blauw-voerende hulpdiesten wil, dan meld ik me wel aan bij de vrijwilliger brandweer ofzo.
Wat betreft de stand van de lichten: we hebben gekeken wat het beste de aandacht trekt en dat is een 2-buiten/2-binnen constructie. Beredenering om alleen naar voren te flitsen is ook dat we met PRIO voornamelijk vooruit varen. We hebben de optie 2-buiten/1-binnen+1-achter ook bekeken, maar dat vond het oog niet zo mooi. Natuurlijk is dat wel aan te passen. Geld voor iets straks rondomschijnend en blauws hebben we helaas niet.
In principe varen we alleen met de amberflitser, ook bij snel varen. De schippers van de boot krijgen uitdrukkelijke voorwaarden voor het gebruik van de blauwe lampen. Als de blauwe lampen aangaan, dan staat de amberflitser trouwens ook aan.
Groeten,
Mark