nieuwe EHBO tassen voor onze vereniging

Auteur Topic: nieuwe EHBO tassen voor onze vereniging  (gelezen 9898 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #10 Gepost op: 6 december 2009, 14:42:27
Wij zetten idd meestal een EHBO-post op waarvanuit wij onze rondes lopen en dan een tas meenemen, maar ik draag 'm dus niet continu want dat is inderdaad niet best voor de rug. De reden dat ik zelf voor de schoudertas heb gekozen is omdat deze wat kleiner is en omdat als ik dat ding uitklap, ik alles heb liggen wat ik nodig heb en een 'werkveld' heb.

Die hesjes vind ik idd zelf niet echt een professionele uitstraling hebben.. Ook zijn er bij ons zowel groene als gele vestjes in omloop... tijd voor verandering duss..

Omdat je niet altijd een jas aanhebt, zat ik meer te denken aan een zo ongeveer standaard tegenwoordig blauw/gele polo. Ik zou iedereen wel in een volledig EHBO-pak willen steken,maar er moet toch een beetje op de kas gelet worden he...

En laten we het maar bij manuele fixatie houden door EHBO'ers.. ;D

nekkraag is niet iets wat een ehbo-er aangeleerd krijgt. en als een ehbo-er die omdoet bij een so, krijg je dan van de ambu een nieuwe?

wij hebben onze kleding zelf laten drukken. zal zo eens een foto zoeken.
schrijf bedrijven eens aan jim en al is het maar 20 euro wat je krijgt je heb er toch weer wat los gekregen
flappus  niet elke verandering is een verbetering


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #11 Gepost op: 6 december 2009, 14:49:38





en ja teb zit niet op haar knieen maar dat ging toen niet
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #12 Gepost op: 10 december 2009, 14:46:12

nekkraag is niet iets wat een ehbo-er aangeleerd krijgt. en als een ehbo-er die omdoet bij een so, krijg je dan van de ambu een nieuwe?

wij hebben onze kleding zelf laten drukken. zal zo eens een foto zoeken.
schrijf bedrijven eens aan jim en al is het maar 20 euro wat je krijgt je heb er toch weer wat los gekregen

Ik wist niet dat je in NL als EHBO'er geen halskraag leert aanleggen, my bad dus  ::)

Maar als ik als ambulancier ergens ter plaatse kom en hij is goed aan blijf ik er mooi af, is het echt niet naar mijn zin zal ik samen met collega even terug manueel fixeren en beter aandoen. Iets wat wij zelf ook soms moeten doen zoals bij bevrijdingen ed. Een kraag aangelegd in een autowrak zal je als het slachtoffer eruit is op de plank even moeten aantrekken.
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be