De kast kan je oefenen. Dat heb ik ook gedaan. Ben ook niet de meest sportieve figuur en heb in een sportzaal een kast neergezet en ben er tientallen keren overheen gegaan. Heb daarmee een truucje gevonden wat voor mij goed werkt wat me per keer over de kast toch een seconde winst geeft. Aangezien je er 5 x overheen moet scheelt dat toch weer 5 seconden.
Bij Zaanstreek Waterland hoef je geen extra testen meer te doen. Dat was wel zo, maar dat is er uit. Ze laten je alleen de officiële sporttest doen en that's it. Je hoeft dus geen kickboksen en coördinatie te doen.
Overigens raad ik je aan, net als de rest, om niet elke dag te gaan hardlopen. Een goede training bestaat uit één dag trainen, één dag rust. En dat in herhaling. Die training is dan per spiergroep. Je kan dan op je rustdag wel je bovenlijf trainen met krachttraining bijvoorbeeld. Van 3 dagen achter elkaar hardlopen gaan een hoop mensen kapot.
Dat je overigens last krijgt van je spieren is niet zo gek. Ik ben voor de sporttest ook begonnen met lopen en de eerste 2 weken had ik ook flink wat spierpijn in m'n benen. Daarna loopt het lekker.
Succes!