Misschien dat er mensen zijn, die uit kunnen leggen waarom er dermate weinig ''leven'' zit in dit board?
Een 100% op waarheid berustende verklaring geven kan ik niet. Puur naar mezelf kijkend, denk ik het volgende:
Ik ben terughoudend met het reageren op voertuigfoto's. Niet omdat ik foto's van voertuigen niet interessant vind, integendeel. Ik vind het leuk en interessant om te zien wat een variatie aan voertuigen er in den lande op de weg te vinden is. Ook heb ik altijd wel een (in meer of minder mate onderbouwde) mening over een foto; fototechnisch maar ook over het voertuig zelf.
Toch plaats ik niet snel een reactie hierover. Ten eerste omdat het mijns inziens niet heel veel toevoegt om te schrijven 'mooie foto' of 'lelijk voertuig'. Als iedereen dit doet, krijgt elke foto straks een kleine 6500 reacties en dat lijkt me iets teveel van het goede. Ten tweede omdat naar mijn gevoel eventueel ontstane discussies over een voertuigfoto vaak vrij snel worden gestopt met de boodschap 'terug naar het plaatsen van voertuigen', zowel door mods als door medeforummers. Tenslotte, als ik een foto wil terugzoeken in een topic, wordt dit ernstig bemoeilijkt wanneer er veel reacties staan zonder een foto. Het topic wordt dus onoverzichtelijk (naar mijn mening) wanneer je een voertuig terug wilt vinden. Dit weerhoudt mijzelf dan ook om (veel) te reageren.
Overigens wil dit niet zeggen dat ik geen voorstander ben van redelijk streng modereren en zo. Een reactie moet in mijn ogen wel iets toevoegen, meer dan 'mooi voertuig'. Op zijn minst een motivatie waarom je dit voertuig dan zo mooi vindt. Ook vind ik het juist prettig om snel een voertuig terug te kunnen vinden, zonder door allerlei reacties te hoeven scrollen. Een rijtje met wat aanvullende gegevens en/of info vind ik dan ook absoluut een toegevoegde waarde hebben in dit topic. Maar als je mij vraagt waarom er weinig leven in zit, dan denk ik dat bovenstaande punten wel een rol spelen. Of dit goed of slecht is, laat ik in het midden.