Erg leuk spel! Ik speel het (pas) sinds gisteren, zit nu op 1 kazerne met 1 LF 10/6 en 1 LF 20/16.
Alleen had ik nog een vraagje over het personeel. Mijn post begon met 20 vrijwilligers, maar nu is er al 1 vertrokken en zit ik er nog met 19. Wat kan ik hiertegen doen (of eventueel weer een 20e man erbij krijgen)?
En kun je ook meer dan 20 vrijwilligers op 1 post krijgen, of kan dat alleen als je een beroepspost hebt? Want als ik nu 4 wagens op 1 kazerne met vrijwilligers zou zetten, kunnen ze dus nooit allemaal uitrukken?
Alvast bedankt, en mijn naam in het spel is Royofzo trouwens. Ben ook bij het BRW Forum Verband gekomen
Je kan wervingsacties houden, de duurste werkt meestal het beste, dan komt er een man of 6-7 bij.
Je kan meer dan 20 man per kazerne hebben, als je beroeps wordt dan wordt het aantal vrijwilligers door 3 gedeeld, en gaan ze in ploegendienst draaien. Dat wil zeggen: stel je hebt 24 man; dat zijn dus 3 ploegen van 9, dus elke dag heeft er 9 man dienst. Daarmee kan je dus maar 1 TS bemannen, het is dus handig om eerst een man of 30 te hebben, en er dan beroeps van maken.
Met vrijwilligers komt bijna iedereen op, ik heb een post met maar 22 man maar die krijgen wel 2x TS en de AL vol (9+9+3=21 man nodig, er blijft er dus 1 staan in de kazerne
). Vrijwiilligers kunnen meestal alle voertuigen op de post bemannen*.
*Behalve de voertuigen waar speciaal opgeleide mensen voor nodig zijn. Dat zijn de WVD, GSE, ambulance en de WO (komt binnenkort). Als je 500.000 credits heb kun je een school bouwen, daar kun je mensen (10 per school) opleiden tot ambulancier, duiker of gevaarlijke stoffen-leergang.
Voor vertaling van de afkortingen, zie het forum van het verband, daar heb ik een lijstje gepost.
Edit; ik zie dat Meerdam ook een mooie toelichting gegeven heeft.