Beledigen van een ambtenaar in functie

Auteur Topic: Beledigen van een ambtenaar in functie  (gelezen 37112 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #100 Gepost op: 10 april 2015, 01:29:04
Citaat van: AureliusM link=msg=1342643 date=1428615432
Nu snap ik de kreet:"meer blauw op straat" wel. Bijna een hele dienst binnen zitten. Waarom creëren ze geen afhandelunit bij jullie?
Welke mafkees wil in vredesnaam nou nog met die enorme zinloze papiermolen aan de gang? Misschien dat ze daar nu in de huidge reorganisatie het gros van de her-plaatsers "vrijwillig" neer kunnen zetten, maar er is geen diender op deze wereld die nog een gangpaadje weet te vinden in deze enorme papiermassa die door CopVR3 zo keurig is weergegeven.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #101 Gepost op: 10 april 2015, 08:02:01
Citaat van: DiNozzo link=msg=1342641 date=1428614610
Dan ga ik de HOVJ's hier eens bijscholen. Had het zelf ook nooit opgezocht  :-\. Blijft natuurlijk wel de vraag of het redelijk is een verdachte IVS te doen voor een dagvaarding die ook met de post kan.

Dat niet alleen, op het moment dat justitie een dagvaarding uitreikt, wordt dit niet via de post gedaan. Dit gaat via de NHT als spoeduitreiking. Dus... beter meteen maar afgeven op het moment dat die Ve hier zit... Afhandelunit werkt hier opzich prima. Stukken op orde dan weer naar buiten. Aanhouding, aangifte en eventueel pv bevindingen. Prgris wordt door arr. zorg gedaan. Controleren systemen door afhandelunit.

Dus zaak-----> aanhouden Ve, aangifte opnemen en laten tekeken in concept, pv bevindingen typen, zaak overdragen en weer naar buiten. uurtje, anderhalf uur werk en je bent weer buiten. T kan dus wel werken. Alleen hebben we hier wel overdag 5 man op de afhandelunit en dan ook nog 2/3 man in de middagdiensten.  Dit op 3/4 nht voertuigen
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 10 april 2015, 09:38:33
Citaat van: grizz link=msg=1342662 date=1428645721
Dat niet alleen, op het moment dat justitie een dagvaarding uitreikt, wordt dit niet via de post gedaan. Dit gaat via de NHT als spoeduitreiking. Dus... beter meteen maar afgeven op het moment dat die Ve hier zit...

Het overgrote deel van een dagvaardingen door Justitie gaat gewoon via de aangetekende post. Slechts in het geval dat daar geen succesvolle uitreiking heeft plaats gevonden of als er sprake is van spoed hoort de politie gevraagd te worden. Anders zou je elke week tientallen dagvaardigingen moeten wegrijden per RBT.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #103 Gepost op: 10 april 2015, 10:04:02
Citaat van: DiNozzo link=msg=1342674 date=1428651513
Het overgrote deel van een dagvaardingen door Justitie gaat gewoon via de aangetekende post. Slechts in het geval dat daar geen succesvolle uitreiking heeft plaats gevonden of als er sprake is van spoed hoort de politie gevraagd te worden. Anders zou je elke week tientallen dagvaardigingen moeten wegrijden per RBT.

ehhh helaas idd... tientallen is overdreven maar iedere week 3 of 4 zeker.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 10 april 2015, 10:47:21
Als ik er 6 per jaar bezorg is het veel. Ik heb het idee dat er daar iets niet goed gaat. De aktes die bezorgd worden zijn bovendien bijna allemaal oproepingen voor verdaagde zaken en geen nieuwe zaken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #105 Gepost op: 13 april 2015, 12:50:48
Citaat van: CopVR3 link=msg=1342509 date=1428577638
Bij een simpele zaak bv diefstal van een paar sokken twv 8.99 euro bij een winkel:
Na overbrengen verdachte naar bureau/cellencomplex moet je:

-fouilleren
-fouilleringsformulier invullen
-voorgeleiding hovj (6 uur vanaf nu)
-Progis
-persoon verifiëren in alle systemen (OPS, signaleringen?)
-proces openen in BVH
-pv aanhouding en voorgeleiding maken
-aangifte opnemen
-getuige horen
-pv bevindingen
-KVI beslagname sokken opmaken
-kennisgeving ontvangtbewijs tbv VE maken
-teruggavebewijs AAB maken
-contact met ZSM
-mutatie maken
-advocaat afwachten (tot max 2 uur wachten)
-verhoorplan maken
-verhoor verdachte
-(bij minderjarige ook nog een PV Minderjarige opmaken)
-zsm beslissing afwachten duurt soms wel 1.5uur extra
-stukken uitreiken
-heenzenden
-formulier delict opmaken
-formulier persoon opmaken
-dossier opmaken
-inscannen en emailen naar OM.

Tel dit allemaal maar eens bij elkaar op.

Welkom bij de politie...
Tip: even ZSM bellen met de mededeling dat je het vrij drukt hebt in jullie gebied, dan kan je het vaak afdoen met een mini. Scheelt een hoop tijd
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 13 april 2015, 12:59:41
Citaat van: kaasje link=msg=1343291 date=1428922248
Tip: even ZSM bellen met de mededeling dat je het vrij drukt hebt in jullie gebied, dan kan je het vaak afdoen met een mini. Scheelt een hoop tijd
Dat kan bij beginnende winkeldieven met slechts 1 a 2 diefstallen misschien, en dan moeten ze ook gewoon een adres hebben. Maar vaker heb je te maken met verdachten met meerdere antecedenten voor winkeldiefstal, en regelmatig ook ZVW. Dat kan je toch echt niet afdoen met een mini.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 13 april 2015, 14:11:18
Dat kan bij beginnende winkeldieven met slechts 1 a 2 diefstallen misschien, en dan moeten ze ook gewoon een adres hebben. Maar vaker heb je te maken met verdachten met meerdere antecedenten voor winkeldiefstal, en regelmatig ook ZVW. Dat kan je toch echt niet afdoen met een mini.
Klopt. Dan nog kan en moet dit veel sneller.  Artikel 8 en 9 gaat ook met 1 invulpv en niks in bvh. Dat moet hiermee ook kunnen!

En Kaasje, ik heb dat geprobeerd maar men zei gewoon: "ja hier is het ook druk".

Ik heb al zo vaak een VE heengezonden in afwachting op dagvaarding. ivm drukte door meldingen e.d.
ZSM is dan not amused. Ik geef dan aan dat het druk is. Jammer dan.
Er moet meer druk op de ketel. En moet  meer rekening gehouden worden met de praktijk. Het moet veel sneller. Punt.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #108 Gepost op: 13 april 2015, 16:14:42
Citaat van: CopVR3 link=msg=1343308 date=1428927078
Klopt. Dan nog kan en moet dit veel sneller.  Artikel 8 en 9 gaat ook met 1 invulpv en niks in bvh. Dat moet hiermee ook kunnen!

En Kaasje, ik heb dat geprobeerd maar men zei gewoon: "ja hier is het ook druk".

Ik heb al zo vaak een VE heengezonden in afwachting op dagvaarding. ivm drukte door meldingen e.d.
ZSM is dan not amused. Ik geef dan aan dat het druk is. Jammer dan.
Er moet meer druk op de ketel. En moet  meer rekening gehouden worden met de praktijk. Het moet veel sneller. Punt.
Ik heb al vaker gezegd, fiets wat mensen uit het bedrijfsleven de politieorganisatie in, voor kortere tijd (en andersom net zo interessant). Ik denk dat je dan echt boeven kan gaan vangen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 20 april 2015, 18:12:00
Als je met een zakendienst werkt heb je daar geen last van. Eenheden buiten brengen een ve binnen. Pvtje aanhouding eventueel bevindingen en de zakendienst doet de rest. Heb je geen last meer van de wachttijden bij zsm.