Beledigen van een ambtenaar in functie

Auteur Topic: Beledigen van een ambtenaar in functie  (gelezen 37379 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 6 april 2015, 16:46:29
Als je het mij vraagt:Na belediging arresteren en zo lang mogelijk vast houden, tot ze aan de HOvJ moeten worden voor geleid. Zelfs al komen ze er zonder boete van af, zitten ze toch een poosje vast. Als je dat een paar keer hebt mee gemaakt, ga je er misschien wel anders over denken?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #61 Gepost op: 6 april 2015, 17:22:26

Security guard

• Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #62 Gepost op: 6 april 2015, 19:19:06
Zo dra jij je als persoon, of als autoriteit zijnde (Politie/Kmar/Boa) beledigd wordt, niet twijfelen, gewoon oppakken.

In mijn surveillanten periode ooit een leuke casus gehad.
Bij een controle van een fiets op mogelijk heling/diefstal, riep een omstander luid dat ik de billen van mijn baas moest kussen, dan zou ik misschien ook wel een wapen (lees dienstpistool) krijgen.

Lang verhaal kort houdend, meneer aangehouden ter zake belediging en overgebracht.
HOVJ deed in eerste instantie moeilijk, hij wilde het wel proberen, maar verzekerde dat er weinig uit zou komen.

Meneer heeft toen der tijd ruim 500 af mogen tikken, paar uur vast gezeten om vervolgens gehoord te worden.

Gewoon aanpakken, doe je niets, dan verlies je je autoriteit op straat.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 6 april 2015, 22:30:34
Citaat van: batoutofhell link=msg=1341881 date=1428331589
Als je het mij vraagt:Na belediging arresteren en zo lang mogelijk vast houden, tot ze aan de HOvJ moeten worden voor geleid.

Dat is niet lang, want de aangehouden verdachte moet ten spoedigste worden voorgeleid aan een hOVJ. Dat gaat in de regel geen uren duren. Na voorgeleiding gaan de 6 uur voor verhoor in.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 6 april 2015, 22:59:06
Dat is niet lang, want de aangehouden verdachte moet ten spoedigste worden voorgeleid aan een hOVJ. Dat gaat in de regel geen uren duren. Na voorgeleiding gaan de 6 uur voor verhoor in.
Klopt helemaal maar vaak is het zoooo druk. Dan lukt het horen pas na 5 uurtjes.
Of de volgende morgen.

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 6 april 2015, 23:15:59
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341960 date=1428353946
Klopt helemaal maar vaak is het zoooo druk. Dan lukt het horen pas na 5 uurtjes.
Of de volgende morgen.

Thats the spirit!!!  O0

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 6 april 2015, 23:43:45
Thats the spirit!!!  O0
En vaak zijn ze dronken... En ik vind dat ze het recht hebben om zo nuchter mogelijk een verklaring af te leggen. Anders wordt het zo'n kliederboel.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #67 Gepost op: 7 april 2015, 14:00:03
Citaat van: Security guard link=msg=1341905 date=1428340746
Gewoon aanpakken, doe je niets, dan verlies je je autoriteit op straat.

Helemaal mee eens  O0 O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 8 april 2015, 02:09:57
Citaat van: enrico1972 link=msg=1342057 date=1428408003
Helemaal mee eens  O0 O0

Autoritair? Iets wat je juist niet moet uitstralen.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #69 Gepost op: 8 april 2015, 02:36:51
Citaat van: en-er-gy link=msg=1341858 date=1428324330
Ligt aan de agent. Als er het een bekende is dan zal er minder gauw een aangifte worden opgenomen.

En wie zou de agent dan moeten kennen? Je begrijpt dat je hiermee in principe zegt dat de politie aan vriendjespolitiek doet en daarmee in principe sprake is van een corrupte organisatie? Vindt ik nogal een kwalijke uitspraak.  :-\

Citaat van: batoutofhell link=msg=1341970 date=1428354959
Thats the spirit!!!  O0

Dat is helemaal niet 'The spirit.' Als agent moet je er juist alles aan doen om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen. Als je een verdachte langer dan noodzakelijk vast laat zitten ga je op de stoel van de rechter zitten, en dat is nogal een kwalijke zaak. De verdachte dient zo snel als mogelijk weer buiten te staan als er geen verdere verdenkingen zijn.  Ik begrijp dat je tegen belediging bent, maar dat betekend niet dat je zelf een soort wraakactie moet gaan houden als politie zijnde. Bedenk je tegelijk even dat niet alle aanhoudingen leiden tot een veroordeling. Soms blijkt er sprake te zijn van een misverstand of is er vanaf de andere kant ook niet netjes gewerkt of wat dan ook. Het is nogal vervelend als je door je persoonlijke (buiten de boeken) wraakactie iemand onschuldig vasthoudt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens