Beledigen van een ambtenaar in functie

Auteur Topic: Beledigen van een ambtenaar in functie  (gelezen 37115 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 8 april 2015, 05:16:14
Autoritair? Iets wat je juist niet moet uitstralen.
Er werd gesproken over autoriteit, niet over autoritair. Een wezenlijk verschil.

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 8 april 2015, 10:10:24
Ik ben eigenlijk een beetje verdrietig geworden door de opmerkingen van CopVr3. Met alle respect, maar dit soort opmerkingen kunnen niet als diender zijnde.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 8 april 2015, 10:41:47
Citaat van: DKAG link=msg=1342186 date=1428480624
Ik ben eigenlijk een beetje verdrietig geworden door de opmerkingen van CopVr3. Met alle respect, maar dit soort opmerkingen kunnen niet als diender zijnde.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Als je tijdens een inzet door omstanders volledig word uitgescholden en van allerlei verwensingen naar je toe krijgt, mag er best een actie op volgen. Zeker als er drank ik het spel is, eerst die persoon maar eens roes laten uitslapen, voordat je er verder iets mee doet.
Het geeft ook een verkeerd signaal als je de persoon na 15 minuten al weer buiten hebt staan, dan "loont" het nog wel, zeg maar.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 8 april 2015, 11:10:42
Citaat van: DKAG link=msg=1342186 date=1428480624

Ook "dienders" mogen toch (tot zekere hoogte) gewoon zeggen wat ze vinden? Open discussie op een forum krijg je niet als je van mensen verwacht dat ze alleen maar politiek correcte uitspraken doen.
Maar misschien vind je dat hij als agent niet mag handelen zoals al hij beschrijft? Dat vind ik toch wat anders dan zeggen dat de opmerking niet kan....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 8 april 2015, 16:14:33

Ook "dienders" mogen toch (tot zekere hoogte) gewoon zeggen wat ze vinden? Open discussie op een forum krijg je niet als je van mensen verwacht dat ze alleen maar politiek correcte uitspraken doen.
Maar misschien vind je dat hij als agent niet mag handelen zoals al hij beschrijft? Dat vind ik toch wat anders dan zeggen dat de opmerking niet kan....
Ik vind dat iedereen mag zeggen wat hij wil, ook een agent. Hij mag ook denken dat hij een verdachte ietwat langer laat zitten dan dat zou moeten. Ik hoop alleen niet dat dit ook uitgevoerd wordt want een beetje slimme advocaat weet wel ergens een gaatje/foutje te vinden waardoor de verdachte zijn straf zou kunnen ontlopen en er niets van heeft geleerd.

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 8 april 2015, 16:24:23
Ik heb het over het handelen. Het is een forum en een ieder moet voor zich zelf uitmaken wat men hier schrijft,  maar ook aan het uiten bestaan grenzen als diender zijnde naar mijn mening.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 8 april 2015, 20:01:46
En van welke opmerkingen wordt je een beetje verdrietig?
Het feit dat ik aangeef dat het vaak zo druk is dat er niet gelijk gehoord kan worden? Jammer maar dit is een feit.
Iets met bezuinigingen,  weinig personeel en steeds meer papierwerk. Daarnaast hebben we meer last van ZSM dan dat we er baat bij hebben. Alles duurt lang. Simpele winkeldief ben je uren verder waar het vroeger in 30min klaar was.
Maar ook horecadiensten zijn geregeld zo druk dat deze zaken de volgende ochtend worden afgewerkt. Daarvoor heb je immers 6 uren de tijd. (0000 tot 0900 niet meegeteld). Dat is de realiteit met dank aan de regering.

Verder ga ik zo weinig mogelijk in verhoor met mensen die onder invloed zijn. Ik vind nog steeds dat je beter kan horen als de alcohol wat uitgewerkt is. Ik ken je achtergrond niet maar als je dit niet begrijpt weet je niet waarover je praat.

Dat anderen na mijn reactie, met opmerkingen komen als "thats the spirit" heb ik niks mee te maken.

Dus nogmaals: waar wordt je verdrietig van?

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 8 april 2015, 20:27:41
Dan zal het wel aan mijn kwaliteit van begrijpend lezen liggen.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 8 april 2015, 20:56:35
Dan zal het wel aan mijn kwaliteit van begrijpend lezen liggen.
Interessevraagje van mijn kant, wat is je vakgebied?

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #79 Gepost op: 9 april 2015, 04:04:20
Voor de duidelijkheid. Mijn reactie was puur bedoeld op de gedachte dat een verdachte bewust later gehoord wordt om een soort van straf uit te geven. Dat vindt ik belachelijk. Dat het soms te druk is om iemand te horen en het daardoor later wordt snap ik. Daar is niks mis mee. Daarvoor hebben jullie ook de 6 uur gekregen. Wat ik wel erg vind is als je een verdachte bewust langer laat zitten dan nodig. Dat was een beetje de smaak die ik in mn mond kreeg van wat hier gezegd werd. Je geeft zelf aan anders te handelen, dus het is niet voor jou bedoeld.  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens